PDA

View Full Version : Forumoppdateringer Velkommen til ny versjon av Japani-forumet.

Japani
1st May 2008, 13:58
Japani har nå kommet ut i versjon 3.7. I denne versjonen av Japani presenterer vi en hel rekke nye funksjoner, og jeg skal presentere en del av dem her.

Sosiale grupper (http://forum.japani.no/group.php):
En viktig funksjon i den nye versjonen av Japani-forumet er sosiale grupper. Dette er et sted hvor dere kan samles og diskutere treff og andre sosiale ting mye friere enn dere kan i en forumtråd. Det finnes for eksempel grupper for hvert enkelt fylke i Norge, slik at dere lettere skal kunne annonsere treff og sosialisere med, og finne, folk fra nærområdet. Det vil også være mulig å opprette egne grupper også. For eksempel en gruppe for din lokale vennegjeng, slik at dere kan sosialisere litt for dere selv. Et annet eksempel på grupper er gruppen for matkveldene hos Shiraishi. Generell diskusjon fra treff skal også inn i de sosiale gruppene. For å komme med et eksempel på dette betyr det at dere diskuterer de siste hendelsene fra matkvelden i gruppen for matkveld.
Sosiale grupper kommer til å være lavt moderert, og bare grove regelbrudd vil slås ned på her.

Treff-forumet (http://forum.japani.no/forumdisplay.php?f=104):
Treff-forumet har også fått en oppgradering. Nå fungerer det slik at når man oppretter et treff, legges treffet til i kalenderen. Det betyr at du kan legge til en huske-funksjon for treffet slik at du får en mail når treffet nærmer seg, og du kan se en liste over alle kommende treff i kalenderen på en lett og oversiktelig måte. Det vil også være en liten endring for hvordan treff-trådene skal fungere. Se egen tråd for dette.

Nye profiler:
Profilene har fått en stor oppgradering. De er nå i stor grad mulige å tilpasse, slik at hver enkelt bruker kan få en unik profil som ikke ser lik ut som alle andres. Profilene har også fått mulighet for kommentering, ikke ulikt den såkalte ”wall’en” fra facebook. Vennefunksjonen har også fått et løft og den kan nå brukes til noe nyttig. Nå kan man se hvem alle er venner med og hvilke grupper de er medlem av.

Helvete - /h/:
Med lanseringen av de nye forum-funksjonene Sosiale grupper og avanserte profiler mener vi at helvete ikke lengre er nødvendig. Vi mener at Sosiale grupper og profilene kommer til å være supre steder for store deler av den type spam helvete stort sett var bestående av og at det ikke lengre er nødvendig med et eget forum for det. Vi kommer til å observere hvilken slags effekt dette har på Japani og håper dere gir sosiale grupper og profilene en sjanse. Vi kommer til å savne deg /h/ og vi mener at du har utspilt din rolle på Japani.

Velkommen til Japani 3.7.

Yumegirl
1st May 2008, 17:18
Wa~ah! Utrolig stilig! Jeg er så glad for at vi endelig kan bruke vennelista vår igjen, og legge kommentarer til hverandre. Det har jeg savnet! :nya:

Hurra for Japani 3.7!

Quakeulf
1st May 2008, 17:32
OMFG. :O

Japanibook ble virkelig! Jeg venta bare på at det skulle skje. =3

Dosu
1st May 2008, 17:53
Jippi farger! Me likes! Noe nytt å knaske på.

*skrive til alle*

SoulSeth
1st May 2008, 21:55
Preview funksjonen til 'Nye posts' var et nydelig tillegg.

APPROVE!

Toby Christ
2nd May 2008, 01:07
Dette er vBulletin 3.7 altså?

Det ser stilig ut.

Digoru
2nd May 2008, 02:00
Helvete - /h/:
Med lanseringen av de nye forum-funksjonene Sosiale grupper og avanserte profiler mener vi at helvete ikke lengre er nødvendig. Vi mener at Sosiale grupper og profilene kommer til å være supre steder for store deler av den type spam helvete stort sett var bestående av og at det ikke lengre er nødvendig med et eget forum for det. Vi kommer til å observere hvilken slags effekt dette har på Japani og håper dere gir sosiale grupper og profilene en sjanse. Vi kommer til å savne deg /h/ og vi mener at du har utspilt din rolle på Japani.

Velkommen til Japani 3.7.

BYE BYE GUYS! :D
var gøy å være med dere enn så lenge det varte:nya:

Iph
2nd May 2008, 02:07
For en trist dag... Tvi tvi, Japani.

Kamashi
2nd May 2008, 10:55
Helvete - /h/:

Kommer til å savne deg /h/ *snufs*

R.I.P /H/ 2004-2008

dark kwen
2nd May 2008, 11:55
jaaaaa kommer til å savne helvete mye T.T
det var der jeg var mye av stunden min på japani.....
jaja *snufs*
får vel legge om skirvemåten min slik at dte høres fornuftig ut og delta aktivt i andre tråder
*gråter litt til*
men jeg kommer altid til å savne deg /h/

veldig bra med vennefunksjonen også da :D
den liker jeg, mye enklere å finne folk da :D
og så liker jeg den nye poster også, får litt bedre oversikt da
gooo japani :D

Maximum-Power
2nd May 2008, 12:52
kult, håper det blir mer aktivitet her og

Cyazu
2nd May 2008, 19:10
RIP /h/ T.T

Mita-chan
2nd May 2008, 19:13
jeg liker de nye profilene:D
eneste jeg ikke liker er at /H/ ikke er her lenger *snufs* og at det ikke er 'Japani > Japani Lobby > Nyheter og oppdateringer' greiene nederst på siden, det er slitsomt og bla opp igjen.

*1 min stillhet for /H/* :cip:

Havok
3rd May 2008, 07:59
'Japani > Japani Lobby > Nyheter og oppdateringer' greiene nederst på siden, det er slitsomt og bla opp igjen.
Vi kommer til å fikse sånne små ting som det i løpet av de nærmeste dagene. Siden versjonen er helt anderledes enn den gamle, så tar det litt tid å vende seg til hvordan skinning er igjen. ;)

TownyTuff
3rd May 2008, 11:40
Jeg savner /h/ allerede jeg T_T Men mange andre fine tillegg da. =]

Rest in peace, /h/.

WetGoat
3rd May 2008, 12:35
Savner /h/ litt, jeg og. Men nå er hele forumet mye awesomere.. =D spesielt profilene.

Fikk nesten sjokk da jeg ikke så 'chat'. men den kom jo. (:

Ichigo
3rd May 2008, 18:21
Japani har blitt "så-så". Jeg kan ærlig inrømme at jeg ikke kom hit fordi jeg ville ha en litt mere fancy verson av nettby/facebook etc.

Men kan vel sikkert venne meg til det, Selv om ett Japani uten /h/ er grufullt :gonk:

TownyTuff
3rd May 2008, 20:01
Enig med Ecchigo her. :gonk: Mer av Nettby/Facebook, ikke noe /h/.. Hva foregår her? Japanettby? Japanibook? Synes /h/ var koselig jeg, ikke "unødvendig". :gonk:

viddy
3rd May 2008, 22:39
Hva er det folk klager på med at /h/ er borte. Hele japani har jo blitt /h/ nå.. istedet for bare et gitt forum..
Så for dere som likte /h/ burde jo dette være HIMMEL PÅ JAPANI.

(Ja, jeg snakker om at folk allerede spammer profiler og social groups som om de var /h/...)

Den eneste forskjellen folk kan mislike (som ikke er en direkte forbedring) er vel at /h/ er borte.
Men den har blitt byttet ut med /h/ OVERALT brått. Så /h/-folk, cheer in joy.
Jeg likte aldri /h/, men nå er det /h/ overalt. SÅ hvis både de som likte /h/ og ikke likte /h/ skal klage, then i don't know :p

Quakeulf
4th May 2008, 22:13
Jeg var banna fra /h/ så jeg merket ingenting av at /h/ plutselig var borte. :cip:

Jorg
4th May 2008, 22:20
problemet er at det ikke er tråder for en spesifikk ting (f.eks. flørting (bare dro fram noe random:cip:)) hvis sosiale grupper liksom skal være en erstatning for dette er det litt dumt. for grupper som ikke er seriøse nok blir jo sletta, og det var nettop det som var essensen av /h/; useriøsitet. nå blir det bare dårlig spamming på profiler og en og annen komentar i forskjellige klubber.

Howl
4th May 2008, 22:21
Jeg synes dette er very awesum. Farge-profiler eier. Flott gjort DW.

T92
8th May 2008, 23:06
Her kommer kritikken:
Jeg likte gamle japani bedre fordi:
- /h/ var morsomt. Og med den rare musikken :).
- Og hva er vitsen med å ha ting på engelsk egentlig? Det er jo et norsk forum. Og det virker litt kaldt og fientlig på engelsk.
- Greit at man legger til nye ting, men det er galt at ting blir fjernet. Spesielt ting folk liker.

Sensei
8th May 2008, 23:09
- Og hva er vitsen med å ha ting på engelsk egentlig? Det er jo et norsk forum. Og det virker litt kaldt og fientlig på engelsk.Det er fordi det ikke finnes noen ferdig oversatt versjon av norsk språk for den nye versjonen av vBulletin. Vi kunne ha brukt den gamle språkpakken, men da hadde så store deler av forumet vært engelsk (eller norsk-engelsk om hverandre) at vi følte det var bedre å ha det helt på engelsk til vi får ordnet en ferdig norsk språkpakke. :)

T92
8th May 2008, 23:14
Det er fordi det ikke finnes noen ferdig oversatt versjon av norsk språk for den nye versjonen av vBulletin. Vi kunne ha brukt den gamle språkpakken, men da hadde så store deler av forumet vært engelsk (eller norsk-engelsk om hverandre) at vi følte det var bedre å ha det helt på engelsk til vi får ordnet en ferdig norsk språkpakke. :)

å... ok. :) da er det greit.

phyconinja
8th May 2008, 23:51
1 ting, etter oppdateringen fikk jeg ikke beskjed om at jeg var bannet lenger. Bare at jeg ikke hadde tilgang til det jeg prøvde på. Det hadde kansje vert litt greit å se at man er banna, og hvor lenge man er banna. :cip:

Og savner /h/, men skal ikke klage over det.

Men 1 ting jeg vil klage på er at forum linkene nederst er borte. (f.eks: " Japani > Japani Lobby > Nyheter og oppdateringer")
Bruker de linkene somegel, derfor var det praktisk å ha dem nederst så jeg kunne trykke på dem etter jeg har posta eller lest siste posten.
Dette er noe jeg savner :(

Ulrik
9th May 2008, 06:27
Tusen tusen takk! Nå kan jeg ENDELIG endre på profilen min uten å få feil fødselsdato hele tiden. Men det tok sin tid ! !
Jeg er så glad at vi ikke har ting som krever Flash, Tunge JavaScripts eller stinkende Ajax- tunge ting for gamle PCer vet du.
Nå er alt vi trenger litt mere livlige samtaler om bra anime-serier, så er vi godt på vei..

p33r
9th May 2008, 12:35
Tusen tusen takk! Nå kan jeg ENDELIG endre på profilen min uten å få feil fødselsdato hele tiden. Men det tok sin tid ! !
Jeg er så glad at vi ikke har ting som krever Flash, Tunge JavaScripts eller stinkende Ajax- tunge ting for gamle PCer vet du.
Nå er alt vi trenger litt mere livlige samtaler om bra anime-serier, så er vi godt på vei..
Hvis du har lyst til å leke deg med noen tunge AJAX-scripts kan du kaste deg på kanshi (
http://forum.japani.no/kanshi.php) men ellers prøver vi å holde det utenfor det vanlige bruksområdet. Vi har faktisk jobbet ganske mye med å få ned pageloaden slik at siden laster fort og godt selv på gammle maskiner.

Angående gode debatter er dette neste prioritet etter profilene.

Linktwo
7th June 2008, 15:01
vell det var en litt rar ansikt løfting:cip:
jeg synes at /H/ funksjonene (som den irriterende musikken og bakgrunnen var genial og unik) slike funksjoner bør komme til sosial groups.
men japani har mistet et par folk som protesterer mot denne /H/ fjerningen.
i tillegg er sosial gruppen /H/ ikke det samme.
var dette virkelig verdt det? :(
Digoru forsvant og han er en fyr som gjør japani varmt.
nå er alt ganske bånn,
/H/ er mye mer verdt enn sosial groups, og en viktig rolle for japani.
så her er det jeg virkelig vil fram til:
Få /H/ tilbake i jungelen(internett>japani) det er alt jeg ber om!