PDA

View Full Version : Diverse Veldig avansert japansk sykkelparkering

p33r
24th April 2008, 10:27
Japanerene har en tendens til å automatisere alt og alle, denne gangen også sykkelparkering. Noen som vet noe mer om det?

http://www.youtube.com/watch?v=wE4fvwTBtno

mogcaiz
24th April 2008, 11:52
Fy flate så kult!
En liten bekjeden hus litt større enn en telefonkiosk på overflaten.
En gigantisk verden styrt av roboter på undersiden. xD

Nodoka
24th April 2008, 12:21
wow 100 yen for en gang og månedspris på 1800 yen. Det er absolut ikke dårlig. Selve maskinen gjør det også så sykt mye vanskeligere å stjele også.
23 sekunder er en tid jeg også jeg gjerne venter på noe sånt. Seriøst, dette kan kansje virke litt teit, men det er faktisk utrolig effektivt med tanke på at sykkelparkeringene i japan ikke ser helt fine ut.

Deathwinter
24th April 2008, 16:07
UUWAAAH! For en skummel sykkelparkering! OG det verste er at han fikk rett sykkel tilbake igjen på så kort tid xD

fetch fox
24th April 2008, 16:20
Uh, kult. For en kjekk sak gitt.

Ichigo
24th April 2008, 16:46
Veldig snedig. Du sparer tid, og du får plass til flere sykler på en plass :3

Mr.Mag
24th April 2008, 16:57
Hyyl! Sinnsykt rått.

Ganske avanserte greier dette. Tror det var mange runder med tester og slikt før det funka :P

Tyblazitar
24th April 2008, 16:58
Haha, utrolig stilig. En helt genial innretning, med tanke på at den kan få flere til å bruke sykkel, som sparer miljøet. Nærmest null sjanse for tyveri, og å vente 23 sekunder er da ingenting, tar jo nesten så lang tid å låse opp sykkelen uansett.

Japan. <3

marlee
24th April 2008, 17:58
Og det var ikke spesielt dyrt heller, så vidt jeg forsto med mine få gloser. Ca fire kroner?

Toby Christ
24th April 2008, 19:24
... Hvordan finansierer de dette? Det er jo helt absurd billig, og genialt. Akkurat nå er 100 Yen cirka 5 kroner, og 1800 Yen er 88 kroner. I det lange løpet er det garantert mulig å tjene mye hvis folk går over fra å bruke egen sykkellås til å bruke disse automatiserte låsesystemene. Det eneste bedriftsproblemet er jo at det er lite mobilt, men derfor har de også valgt å sette de opp i bysentrum.

Og som sagt, nesten null sjanse at noen stjeler sykkelen. :D

Heika-sama
25th April 2008, 09:09
Hvis det funker så bra som det ser ut i praksis så er det jo genialt.

Jeg likte det lille huset med de små dørene. :3

Vinter
25th April 2008, 14:25
Haha, sinnsykt stilig!

Bare jeg som tenkte I, Robot der?

Algoze
25th April 2008, 15:33
Sånn skulle vi hatt på skolen :p Men uansett det der var ganske stilig greit å ha en sånn i Norge

Linktwo
25th April 2008, 20:14
Sånn skulle vi hatt på skolen :p Men uansett det der var ganske stilig greit å ha en sånn i Norge

^Japan og kina er land som virkelig trenger det^
hørt sangen "Nine Million Bicycles" av katie melua
9 million sykkler in beijing Det er mye!! :nuke:

selv om det er avansert så er det ganske bruker vennlig. (ikke språk da det er japansk, seff)
japan er genialt:link:

Algoze
25th April 2008, 22:39
^Japan og kina er land som virkelig trenger det^
hørt sangen "Nine Million Bicycles" av katie melua
9 million sykkler in beijing Det er mye!! :nuke:

selv om det er avansert så er det ganske bruker vennlig. (ikke språk da det er japansk, seff)
japan er genialt:link:

Vet det, ikke at det var 9 millioner bare det var manga.Det var derfor jeg ikke var alt for grådig og sa bare en i norge istede for hele Norge, og den der er heller ikke noe brukbart til skolen akkurat no heller. Det er heller ikke stor nødvendighet her i Norge heller. Men jeg hadde syntes at det hadde vært stilig å ha en sånn i Norge XD
Kanskje hvis Norge en dag blir så tettbefolket så vil e se en sånn en :P

??
30th April 2008, 08:39
Den var utrolig stilig.

Kun jeg som reagerer på at den er rosa?
Jeg er litt fobisk mot rosa så hadde de hatt den i svart med røde striper hadde den vært fullt epic :link:

pretense
4th May 2008, 20:29
Den er ikke rosa, den er lightish red! (http://www.urbandictionary.com/define.php?term=lightish+red) :toda:

Anyhoo, kule saker. Dårlig plass er en veldig sterk motivator for innovasjon ser det ut som :cip: