PDA

View Full Version : Event Hanamidag 01.06.08

Kataya
23rd April 2008, 14:08
Skrivefeil i tittelen. 01.06.08 er rikitig dato

http://i28.tinypic.com/203ua1.jpg

Dato: 01 juni 2008
Klokkeslett: 13:00 - 15:00
Sted: Kulturhistorisk museum, St. Olavsplass

I år som i fjor og flere ganger før det er det nok en gang duket for Hanamidag på Kulturhistorisk museum. Dette er en dag hvor de som vil kan komme og få et innblikk i deler av den japanske kulturen. Det blir enkel servering av japansk snacks, samt te. Det blir mulighet for å prøve yukata, brette origami og se på tradisjonell te-sermoni.

Kulturhistorisk museum ligger i nærheten av Nationalteatret stasjon. Alle t-banene, mange lokaltog og flere busser går forbi i nærheten. Hvis du er usikket på hvor det er kan du sende meg en pm og så får du nummeret mitt.

Det er ingen påmeldig og det koster ingenting å komme. Ta med kamera og godt humør og møt opp.

Quakeulf
24th April 2008, 12:08
OMG! Datoen passer perfekt, og så er det etter klokka 12:00! Jeg skal komme dit! x3

Sakuya
24th April 2008, 12:39
Siden det var så koselig der i fjor, tror jeg jammen jeg kommer til å ta meg en tur i år også så sant det passer med jobb. ^_^

yuriko
24th April 2008, 13:24
skal prøve å se om jeg ikke får tid til å dra på den jeg også. har lyst til å prøve yukata ^_^

Shiraishi
24th April 2008, 13:36
Kommer garantert til å dukke opp. o/

Tyblazitar
24th April 2008, 13:42
Er dette første juni eller første juli? Tittelen og førsteposten samstemmer ikke. :p

Tviler på at jeg får muligheten til å komme uansett. :/

Kataya
24th April 2008, 18:09
OMG! Datoen passer perfekt, og så er det etter klokka 12:00! Jeg skal komme dit! x3

Det blir bra.

Yuriko: Det blir mulighet til å få prøve vanlige yukataer, privat eie. Desverre er det ingen påkledning med fullt utsyr så det blir bare utenpå det du allerede har på deg. Men et tips hvis du vil se bra ut er å finne frem noe passende fottøy.

Selv skal jeg nå traske rundt i kimono hele dagen. *knis*

Beklager skrivefeil i tittelen. 1 juni 2008 er den riktige datoen. Hadde du undersøkt uansett vilel du funnet ut at 1 juli ikke er på en søndag.

Toby Christ
24th April 2008, 19:17
Jeg kommer sikkert til å svinge innom for en kopp te om ikke å møte noen av de gamle og nye medlemmene på Japani, i tillegg til å lære mer om japansk kultur.

Jeg tror jeg inviterer en venn som er meget glad i origami.

yuriko
26th April 2008, 00:40
takk for svaret angående yukata. bare et lite spm.
når du sier passende fottøy. hva er greit og ikke greit å ha på seg. jeg vil anta at joggesko ikke er helt passende om du skal prøve yukata.

Amardin
26th April 2008, 13:43
kommer nok ^^

Kataya
26th April 2008, 16:53
takk for svaret angående yukata. bare et lite spm.
når du sier passende fottøy. hva er greit og ikke greit å ha på seg. jeg vil anta at joggesko ikke er helt passende om du skal prøve yukata.

Det helt ideelle er jo geta, men ingen gidder å traske rundt i det. Ta på deg hvite sokker så kan du ha på deg dem til yukataen. Da trenger du ikke sko. =)

yuriko
21st May 2008, 20:58
når starter dette egentlig..
på sidene til kulturhistorisk museum står det 11 til 15, men her står det 13 til 15...

Shinke
21st May 2008, 20:59
Gleder meg til dette. Skal nok klare å ta meg tid til det til tross for mye arbeid ^^

Kataya
21st May 2008, 22:09
når starter dette egentlig..
på sidene til kulturhistorisk museum står det 11 til 15, men her står det 13 til 15...

Personlig har jeg fått bedskjed om 13-15, det er ihvertfall det det har vært de to forrige årene. Du kan sikkert møte opp 11 hvis du ahr veldig lyst, men lite trolig vil det skje noe før rundt 13.. =)

Howl
21st May 2008, 23:09
det er ganske sikkert at jeg kommer!!

så kanskje jeg kommer denne gang. Wow, endelig!!!! :nya:

yuriko
22nd May 2008, 11:16
javel. da sier vi kl 13- 15 da...
da kan jeg ta med noen flere også
takk for svar!

Kataya
30th May 2008, 18:36
javel. da sier vi kl 13- 15 da...
da kan jeg ta med noen flere også
takk for svar!

Jeg skjekket det opp og det er feil på hjemmesiden. 13-15 er tidspunktet. ta med maange mennesker, jo flere jo bedre. =3

Sakuya
30th May 2008, 19:28
Jeg skjekket det opp og det er feil på hjemmesiden. 13-15 er tidspunktet. ta med maange mennesker, jo flere jo bedre. =3

Kjempeflott å få avklart det! Hadde det ikke vært for dette, hadde jeg dukket opp klokka elleve... x3 Kommer gjør jeg ihvertfall!

Yuiko
31st May 2008, 18:28
Hoho, jeg kommer. I yukata. :nya:

yuriko
31st May 2008, 20:59
jeg kommer også i nyinnkjøpt yukata...
er litt usikker på om jeg har fått tatt på meg den ordentlig, første gangen nemlig... hehe

gleder meg til å treffe flere Japan-interesserte!

Yuiko
31st May 2008, 22:26
Omg, jeg kjøpte geta idag, og de er tortur å ha på seg! >_< Skal det være sånn....? :cip:

yuriko
1st June 2008, 10:25
du blir nok vant til det etterhvert...
jeg gikk flere dager innendørs for å bli vant til det.. og jeg har ingen problemer med det nå..
men usikker om jeg klarer å gå lange strekninger med det.. hehe

Yuiko
1st June 2008, 16:36
du blir nok vant til det etterhvert...
jeg gikk flere dager innendørs for å bli vant til det.. og jeg har ingen problemer med det nå..
men usikker om jeg klarer å gå lange strekninger med det.. hehe

Ja, jeg greide å lære meg å gå litt mer riktig med dem, så det gikk ganske greit. Selv om jeg er veldig sliten nå... :cip: