PDA

View Full Version : Rettetang?

Kien
21st April 2008, 19:41
Ok, jeg vet dette er veldig feil av meg siden jeg er gutt. Men jeg følger J-Rock/Visual Kei stilen. Og da mener jeg at jeg at jeg trenger rett hår.:blush:

Jeg har masse fall og bølger, har halvlangt hår. :shoop:

Rettetangen min gikk kaputt for noen uker siden. Jeg orker ikke bruke 1000 kr på en ny en, samtidig som jeg ikke vil kjøpe en billig en på Elkjøp, har dårlig erfaring med sånt. Så lurte på om noen av dere jenter der ute har noen anbefalinger til meg?

Ardisrawr
21st April 2008, 19:47
Jeg har hørt at den på teknikk magasinet skal være bra og billig. Har ivertfall noen frisørvenner som bruker den, viss ikke kan man jo alltids bruke strykegjern :cip:

Reila
21st April 2008, 20:12
Du sa du ikke ville ha noe "billig fra elkjøp", men jeg vil likevel anbefale Babyliss (http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=oyCz6oZK.LxSR0EjcIZBwx1e00002Zl4svbn?Pr oductID=xTXD4QFH.k8AAAEOtEVCGhzm&CatalogCategoryID=nCrD4QFH7fgAAAEOTOI03xiL) derfra. Dog så kan jeg ikke huske at jeg betalte så mye for den XD
Jeg har hatt den i over fire år, og er storfornøyd.
Har også en Vidal Sassoon en, usikker på typen. Funker fint, men av vane så liker jeg Babylissen bedre X3 Denne kan man forøvrig stille inn temperaturen på, i motsetning til Babylissen jeg har, som bare har én temperatur.

Men ellers så er vel "hva som helst" med keramiske overflater å anbefale.
Har hørt en del bra om GHD (http://www.amazon.co.uk/GHD-HAIR-STRAIGHTENER-NEW-MODEL/dp/B000X24M1S), men den er dyr som f XD

marlee
21st April 2008, 20:26
Ok, jeg vet dette nærmer seg spam, men ikke rett ut håret! Ikke fordi du er gutt, men fordi krøller/fall/bølger er kjempefint <3

Kien
22nd April 2008, 07:40
Du sa du ikke ville ha noe "billig fra elkjøp", men jeg vil likevel anbefale Babyliss (http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=oyCz6oZK.LxSR0EjcIZBwx1e00002Zl4svbn?Pr oductID=xTXD4QFH.k8AAAEOtEVCGhzm&CatalogCategoryID=nCrD4QFH7fgAAAEOTOI03xiL) derfra. Dog så kan jeg ikke huske at jeg betalte så mye for den XD
Jeg har hatt den i over fire år, og er storfornøyd.
Har også en Vidal Sassoon en, usikker på typen. Funker fint, men av vane så liker jeg Babylissen bedre X3 Denne kan man forøvrig stille inn temperaturen på, i motsetning til Babylissen jeg har, som bare har én temperatur.

Men ellers så er vel "hva som helst" med keramiske overflater å anbefale.
Har hørt en del bra om GHD (http://www.amazon.co.uk/GHD-HAIR-STRAIGHTENER-NEW-MODEL/dp/B000X24M1S), men den er dyr som f XD

Takk:ciplink:

Skal vudere den Babybliss greia, hvor mange grader går den opp til? Jeg har en sånn Vidal Sasson, jeg hater den, den er å ekstremt dårlig xD

Kien
22nd April 2008, 07:41
Haha, ikke på meg ass :P

zora
23rd April 2008, 09:56
Takk:ciplink:

Skal vudere den Babybliss greia, hvor mange grader går den opp til? Jeg har en sånn Vidal Sasson, jeg hater den, den er å ekstremt dårlig xD

Min babyliss kosta 600-800 tror jeg, og den kan man tilogmed stille inn gradene på. Ikke tar det lang tid før den blir varm heller. Alle babyliss rettetangene jeg har prøvd har vært bra, man kan tilogmed få mini-rettetanger som er kjempepraktiske å ha når man skal rette luggen. Prisforskjellen varierer, men du får bra babyliss som ikke er så dyre også.

Bahada
23rd April 2008, 11:26
jeg hadde en, har en enda. men trenger den lite her i militæret xP

min kostet 1200 og var fra fisør sallong. Så kan nok ikke hjelpe deg med dette.
IKKE NOE FEIL I AT GUTTER RETTER HÅRET!! ;P

Kien
23rd April 2008, 15:15
Min babyliss kosta 600-800 tror jeg, og den kan man tilogmed stille inn gradene på. Ikke tar det lang tid før den blir varm heller. Alle babyliss rettetangene jeg har prøvd har vært bra, man kan tilogmed få mini-rettetanger som er kjempepraktiske å ha når man skal rette luggen. Prisforskjellen varierer, men du får bra babyliss som ikke er så dyre også.

Aha, for jeg tror jeg trenger opp til 200 grader før håret mitt er ordentlig rett :P:link:

jeg hadde en, har en enda. men trenger den lite her i militæret xP

min kostet 1200 og var fra fisør sallong. Så kan nok ikke hjelpe deg med dette.
IKKE NOE FEIL I AT GUTTER RETTER HÅRET!! ;P

Militæret er kult. :dangolink:

Haha, trodde mange syntes det var sånn rart når gutter retter ut håret sjøe:P

Ameshini
23rd April 2008, 17:18

Min kostet også 600, tror vi har den samme :'D Tar mindre enn 20 sekund før den blir varm, og jeg kan også stille inn på gradene. Men ja, jeg er veldig fornøyd med rettetangen min, og jeg annbefaler også Babyliss! De er liksom de beste.

Gecco
23rd April 2008, 17:52
Jeg har også krøllete hår og liker å ha rettet det hvis ikke får jeg afro når det blåser.
Folk uten krøller vet ikke hvordan det er med krøller, det er stress (somregel)
og derfor sier jeg go for it! ^^
BTW. har ikke peiling på rettetang egentlig jeg får bare søstra mi eller noen andre som hater håret mitt til å låne meg deres hvis jeg skal rette det:P

zora
23rd April 2008, 21:23
Min kostet også 600, tror vi har den samme :'D Tar mindre enn 20 sekund før den blir varm, og jeg kan også stille inn på gradene. Men ja, jeg er veldig fornøyd med rettetangen min, og jeg annbefaler også Babyliss! De er liksom de beste.

Babyliss is not a straightener, its The Straightener. :P

MoNoLith
24th April 2008, 18:17
Jeg har Philips SalonStraight Ceramic. Jeg er ikke helt sikker på hvor mye den kostet men mamma ville ha en billig en og samtidig som var bra og slik jeg husker det så sa han som jobbet der at det var en veldig bra en. Har hatt en rettetang til før men den var uten keramiske plater så jeg kastet den til slutt. Foreløpig er Philips en veldig bra rettetang, selv om mange sier at Babyliss er også bra, den er sikkert det men synes de kan være litt dyre. Keramiske plater er et must hvis du ikke vil ødelegge håret ditt fullstending. Men det vet du sikkert allerede=P

Min tar ca 5-10 minutter for å bli varm nok til å rette ut håret;D

rocklee
25th April 2008, 00:07
Hva syns folka her er best, smale eller brede jern? Har kun erfaring med et smalt jern, men hører gode ting om bredere jern

sOli
25th April 2008, 11:03
Jeg kan anbefale GHD - Beste rettetanga jeg har prøvd. :ciplink: Men dyr. Man får det man betaler for, men er sikkert mye annet bra. Hadde en babybliss før, den funket ikke bra synes jeg.

zora
25th April 2008, 17:32
Jeg har Philips SalonStraight Ceramic. Jeg er ikke helt sikker på hvor mye den kostet men mamma ville ha en billig en og samtidig som var bra og slik jeg husker det så sa han som jobbet der at det var en veldig bra en. Har hatt en rettetang til før men den var uten keramiske plater så jeg kastet den til slutt. Foreløpig er Philips en veldig bra rettetang, selv om mange sier at Babyliss er også bra, den er sikkert det men synes de kan være litt dyre. Keramiske plater er et must hvis du ikke vil ødelegge håret ditt fullstending. Men det vet du sikkert allerede=P

Min tar ca 5-10 minutter for å bli varm nok til å rette ut håret;D

5-10 MINUTTER? det hadde jeg aldri orka... Men i guess den gjør lite skade på håret.

Kien
26th April 2008, 09:53
Jeg kan anbefale GHD - Beste rettetanga jeg har prøvd. :ciplink: Men dyr. Man får det man betaler for, men er sikkert mye annet bra. Hadde en babybliss før, den funket ikke bra synes jeg.

Waaah, koster ikke GHD litt over tusenlappen da?:shooplink:
- Jeg finner ingen frisører i nærheten her.. Skjekket på hjemmesiden.:soda:

Deaxe
26th April 2008, 20:00
Jeg kjøpte en til 150 kr fra Clas Ohlson for noen uker siden, jeg er ganske fornøyd med den ^^

Merket er Coline

Se her (http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=38130147)

Temperaturjustering mellom 100 - 200°C. Display viser innstillt temperatur. Keramiske flater. Roterende kabelfeste. On/off knapp. 90 W.

Anathea
26th April 2008, 21:24
Jeg kjøpte en til 150 kr fra Clas Ohlson for noen uker siden, jeg er ganske fornøyd med den ^^

Merket er Coline

Den har jeg også, har hatt den i noen måneder nå. Helt grei, men den sliter en del på håret. Jeg har fått mange splittede hårtupper etter jeg begynte å bruke den. D:

HaRLe
26th April 2008, 21:33
Jeg anbefaler å bruke litt mer penger på en rettetang. Så ødelegger du ikke håret. Du kan jo evt. få fiksa noe hos frisøren. Det skader jo heller ikke spørre dem. De vet best.

Kien
27th April 2008, 14:30

Merket er Coline

Den må jeg nesten finne :D:link:

AnthonyAA
6th May 2008, 01:58
Ok, jeg vet dette er veldig feil av meg siden jeg er gutt. Men jeg følger J-Rock/Visual Kei stilen. Og da mener jeg at jeg at jeg trenger rett hår.:blush:

Jeg har masse fall og bølger, har halvlangt hår. :shoop:

Rettetangen min gikk kaputt for noen uker siden. Jeg orker ikke bruke 1000 kr på en ny en, samtidig som jeg ikke vil kjøpe en billig en på Elkjøp, har dårlig erfaring med sånt. Så lurte på om noen av dere jenter der ute har noen anbefalinger til meg?

Ingenting å være flau over ;)
Jeg er selv gutt, og synes det er pure awesomeness når gutter fikser og retter håret.

Du kan bruke et strykejern, men ikke gjør det for mye eller for hyppig, ellers mister du håret veldig fort.

Husk å bruke en god Balsam etter bruk av Shampoo. Det hjelper med å holde håret i god stand og kan hjelpe til med å holde håret i god forstand :)

oliyzia
6th May 2008, 11:16
Vidal Sassoon o/ (Ok, jeg har ikke prøvd så mye annet, så har ikke noe å sammenligne med :p) Jeg kjøpte min samtidig som jeg kjøpte TV, husker ikke butikken men de hadde iaf TVer der. Tror ikke den kosta mer enn 500-600, og den er faktisk veldig bra. Kan stille grader og alt og den blir varm på kort tid. Du burde i hvert fall passe på at du kjøper en i keramikk.

Min frisør var også veldig gretten på meg fordi jeg rettet ut uten å ta varmebeskyttende dill i håret først. Man får det visst både olje og krem/mousse/hvaenn (jeg bruker olje, det høres nasty ut men det synes ikke på håret altså). Vet ikke om du har det allerede, men det er visst kjekt å bruke :p

Loveless
8th May 2008, 12:23
Vidal Sassoon o/ (Ok, jeg har ikke prøvd så mye annet, så har ikke noe å sammenligne med :p) Jeg kjøpte min samtidig som jeg kjøpte TV, husker ikke butikken men de hadde iaf TVer der. Tror ikke den kosta mer enn 500-600, og den er faktisk veldig bra. Kan stille grader og alt og den blir varm på kort tid. Du burde i hvert fall passe på at du kjøper en i keramikk.

Min frisør var også veldig gretten på meg fordi jeg rettet ut uten å ta varmebeskyttende dill i håret først. Man får det visst både olje og krem/mousse/hvaenn (jeg bruker olje, det høres nasty ut men det synes ikke på håret altså). Vet ikke om du har det allerede, men det er visst kjekt å bruke :p
uuu~ hvilken olje?

Ameshini
15th May 2008, 09:17
Hva syns folka her er best, smale eller brede jern? Har kun erfaring med et smalt jern, men hører gode ting om bredere jern

Hadde en med bredere jern, og den var skikkelig bæsj. But then again, så fikk jeg den ifra Obs for snær 49 kroner XD

Babyliss is tha shit (min har i allefall keramisk plate, og av og til så synes jeg til og med at håret mitt ser mindre slitt ut etter jeg har brukt tangen 8D). Men det er sikkert mange andre rettetanger som funker like fett også.

KuroKinezumi
20th July 2008, 19:01
Hvis man er ute etter noe som varer finnes jo antipermanent også... Vet ikke så mye om det selv, men sånn jeg forsto det er det en permanent som retter ut håret^^

zora
20th July 2008, 23:59
Hvis man er ute etter noe som varer finnes jo antipermanent også... Vet ikke så mye om det selv, men sånn jeg forsto det er det en permanent som retter ut håret^^

Det er greit for folk med krøller som vil ha rett hår, selvom det sliter veldig, men mange bruker jo rettetang selvom de allerede har rett hår fordi håret bøyer seg og legger seg rart når man sover, eller for å style det...

FauxPas
21st July 2008, 00:38
Jeg har just forsøkt en GHD-rettetang...og den virket veldig bra :) Noen som vet om man må være forsiktig med å bruke en slik tang på farget hår?

Arcalae
16th August 2008, 17:29
Jeg kjøpte en til 4-500 penger på expert, en vidal sassoon med keramisk overflate og den er kjempefin. Man kan stille på temperaturen også har den lang ledning og varmes fort opp og kjøles ganske fort ned igjen, så praktisk er den og.