PDA

View Full Version : Diverse Roboter i Japan? spm.

HaRLe
21st April 2008, 12:58
Jess, jeg har da et lite spørsmål da vøtt.

Finnes det noe sted i Japan en kan se på roboter? Sånn utenom sjapper og slikt. Museum eller lignende. Etter litt googling fant jeg et museum i Nagoya, men virker som om det er nedlagt. Funker derfor ikke bra. Vet bare de jeg reiser med har lyst til å se roboter in action. :P a'la Aibo og slikt. Evt noe som ligner de sære, dansende robotene de har der borte.

Skal dit i sommer og kommer til å være i Tokyo, Nikko, Hakone og Kyoto. Så bør være nær de stedene. Reiser evt. en tur til Yokohama, og helt klart en tur til Osaka.

Sharingan
21st April 2008, 17:41
Jeg husker jaggu meg ikke hvor det var, men jeg tror Toyota elns (hovedkontoret) har en resepsjonist som er elektronisk. Ja.. En robot som resepsjonist..
Kan se om jeg finner ut mer om dette.

HaRLe
15th May 2008, 14:47
Jeg må nesten "bumpe" tråden litt. Håper på å få svar på dette før jeg faktisk reiser ^^; Har veldig lyst til at de jeg reiser med skal få se de robotene de er så glade i XD Så jeg spør igjen; noen som vet?

ilifin
15th May 2008, 14:59
Det er et Gundam-museum i Japan. Det er generelt sett for alle mecha-serier som Bandai har lempet ut: http://en.wikipedia.org/wiki/Bandai_Museum