PDA

View Full Version : Film Asiatiske filmer.

Rawrh69
19th April 2008, 21:43
Hellow :)

Jeg lurte på om noen vet om noen ganske brae asiatiske filmer? ( som jeg kan kjøpe på Outland eller i andre vanlige film-butikker) :kiplink:

Helst komedie,eventyr eller 'romantiske' filmer :nyalink:

Tusen takk for alle som gidder å svare :nya:

kimsko
19th April 2008, 21:52
Jeg har ivertfall 3 filmer jeg liker ganske godt!
Det er :

Flygende Dolker;
En film laget av Zhang Yimou. Han som lagde Hero,snikende tiger,skjult drage osv;)
Fåes kjøpt på spaceworld,elkjøp og sånne ''vanelige'' film butikker :p

Chiro og heksene som er en tegne film som vant oscar :p
fåes kjøpt samma steder som flygende dolker.

Naruto the movie, Ninja Clash in the land of snow som jeg kjøpte på outland for 299kr ;)
eller så er det de andre filmene til Zhang som jeg har hørt skal være bra'e ;)

Rawrh69
19th April 2008, 21:56
Okei,tusen takk :D

sortulv
20th April 2008, 01:17
Skal vi se ...

* Infernal Affairs, en kinesisk thrillerserie, som også er opphavet til The Departed.
* The Scent of Green Papaya
* Spring, Summer, Autumn, Winter and Spring
* Chan-Wook Parks hevntrilogi (Sympathy for Mr. Vengeance, Oldboy, Sympathy for Lady Vengeance)
* JSA: Joint Security Area
* A Dirty Carnival
* Det meste fra Akira Kurosawa
* All About Lily Chou-Chou
* Taegukgi (tidenes beste krigsfilm, like ever)
* In the Mood for Love og 2046

Og naturligvis Jackie Chan- og Jet Li-filmer. Hører også rykter om at den koreanske komedien My Sassy Girl skal være utrolig bra, skal få sett den i morgen for å få det bekreftet/avkreftet.

Rawrh69
20th April 2008, 08:43
Alright!
Tusen takk for så mye svar :D!

Sky_king
20th April 2008, 08:49
Final Fantasy VII: Advent Children

HALL
20th April 2008, 16:10
Save The Green Planet - Handler om en kar som kidnapper en rik forretningsmann som han tror er en ond alien prins. En veldig morsom og til tider dyp film. Sør Koreansk.

Bin Jip- En veldig stille film av samme regisøren som Vår,Sommer osv. Handlingen kretser rundt en kar som sniker seg inn i husene til folk, og han møter en kvinne i det ene huset som blir med han og etter det skjer det mye forskjellig. Sør Koreansk.

The Killer - En av de tidlige filmene til John Woo og i mine øyne den beste filmen hans. En thriller med fete action scener, men ikke så gira som Hard Boiled ( Som er action non-stop ). Hong Kong

Rawrh69
20th April 2008, 20:45
Okei^^
Tusen tusen takk ^W^

dark kwen
20th April 2008, 20:48
beautiful days- koreansk film ;) romantisk ting
tobi the five tailed fox- søt koreansk film, men vet ikke om den kan kjøpes på butikken da :/
tales from eartsea- bra film

pretense
20th April 2008, 23:08
Sukiyaki Western: Django - Japansk spaghetti-western. Film med japanske skuespillere som snakker på engelsk og prøver desperat å høres ut som en "tough-guy". Når man i tilegg mikser Quentin Tarrantino i det hele blir resultatet en ordentlig nudle-western som er så absurd at jeg anbefaler folk å se den til tross for at historien er tidvis uengasjerende. Hadde ikke undertekster når jeg så den så hadde til tider problemer med å forstå den særdeles dårlige engrish-en som det ble mye av i de vel to timene filmen varte.

Men sjarm har den, det skal den ha. :cip:

Rawrh69
21st April 2008, 13:13
Tusen takk :D!!

HALL
22nd April 2008, 10:55
Sukiyaki Western: Django - Japansk spaghetti-western. Film med japanske skuespillere som snakker på engelsk og prøver desperat å høres ut som en "tough-guy". Når man i tilegg mikser Quentin Tarrantino i det hele blir resultatet en ordentlig nudle-western som er så absurd at jeg anbefaler folk å se den til tross for at historien er tidvis uengasjerende. Hadde ikke undertekster når jeg så den så hadde til tider problemer med å forstå den særdeles dårlige engrish-en som det ble mye av i de 3-og-en-halv timene filmen varte.

Men sjarm har den, det skal den ha. :cip:

Enig med det med at man måtte konse litt når japanerne snakka engels, men tre og en halv time? wtf, den varte vel ikke så lenge?
Men uansett en bra film.

Dai-Suke
22nd April 2008, 16:10
Det er en koreansk film som heter "Oldboy". Den synes jeg er kjempe bra! Den er også lett å få tak i:)

pretense
22nd April 2008, 18:34
Enig med det med at man måtte konse litt når japanerne snakka engels, men tre og en halv time? wtf, den varte vel ikke så lenge?
Men uansett en bra film.

Nei, :S Har ikke snøring på hvor jeg hadde det tallet fra.. Merkelig :cip:

uzumaki naruto
12th May 2008, 15:16
jeg liker best japanske og kinesiske filmer, skrev noen japanske på en annen post her så jeg skriver bare kinesiske her..

Kung Fu Hustle med Stephen Chow er DRIT BRA! og det mener jeg og, den er schmø.

Bruce Lee filmene er stort sett bra spesielt Big Boss og Fist of Fury. Personlig har jeg filmene bare i engelsk dub noe som er SKIKKELIG emo, men det går bra, kansje jeg skaffer de på kantonesisk vis det ikke er for dyrt...

Flyvende dolker så jeg var nevnt(bare leste ett par av postene) jeg liker den veldig bra, den er finfin.

pretense
12th May 2008, 22:41
Survive Style 5+

Japansk film som har likhetstrekk med bla. Pulp Fiction fra 2004. Veldig underholdende. Vinnie Jones (!) er også med. "What's your function in life?" :cip:

Anbefales.

Nemii
15th May 2008, 17:09
Shaolin soccer sendes imorra på NRK2 i 22.00 tiden, den samme regissøren som Kung-Fu Hustle mener jeg.

HALL
24th May 2008, 16:55
Survive Style 5+

Japansk film som har likhetstrekk med bla. Pulp Fiction fra 2004. Veldig underholdende. Vinnie Jones (!) er også med. "What's your function in life?" :cip:

Anbefales.

Jævlig artig film, veldig random slutt.

Xx0diNxX
25th May 2008, 01:04
jeg ambefaller Flygende Dolker sterkt. Jeg syntes den var veldig bra, og man levde seg godt inn i rollene.

lykkr til med riktig valg da xD :sortelink:

Aznakh
25th May 2008, 13:49
For det meste er eg samd med sortulv om filmane, dei han nemner er veldig bra!

Elles kan eg nemne at "Syv Sverd" og "Battle Royale" kan vere verdt ein titt.

Syv Sverd er fra Hong Kong og handler om kina på 1600-talet. Etter at Qing-dynastiet er etablert, sender regjeringa ut ei bannlysing av all form for utøving av kampsport. Ein tidlegare militær leder ser dette som ein moglegheit for å tjene masse penger til seg sjølv, og grådig, ond og ummoralsk sett han i gang med å terrorrisere nordvest-Kina. Ei gruppe frå ein av landsbyane syns dette er feil, og reiser til fjells for å finne ein sverdmester dei kan få hjelp ifrå. Etter kvart blir "syv sverd" danna, og den heroiske reisa kan byrje.

Battle Royale: I eit futuristisk japansk samfunn er ungdommar blitt meir eller mindre forakta av voksne, og kvart år blir ein skuleklasse sendt ut til ei lita øy der dei blir gitt kvarandre våpen og beskjed om å drepe kvarandre. Interresant film, absolutt verdt ein titt!

SoulSeth
25th May 2008, 19:21
Yûji Shimomuras filmer som Versus og Death Trance er utrolig gode filmer, men ganske voldelige (beware)

Street Fighter og Legend of the Eight Samurai (Sonny Chiba spilte en viktig rolle i kampsportens eklsposjon av populaeritet paa 70-tallet, og hans filmer er "must see" etter min mening.)

Kozure Ôkami (Lone Wolf and Cub) serien (av filmer) er ogsaa fin aa faa med seg, bare pass paa at du ikke faar tak i den amerikanske versjonen (som er tre Kozure Ôkami filmer klippet sammen)

Jackie Chans filmer er gode hvis du liker komedia og masse bra koreografert action.
(First Strike, Rumble in the Bronx, Mr. Nice Guy, Drunken Master, og Forbidden Kingdom (med Jet Li)).

okami
26th May 2008, 23:35
Som folk har sagt er Flyvende Dolker kjempe bra.

Noen andre av mine personlige favoritter
-My Girl;; Koreansk kommedie. Er utrolig morsom. (En Hollywood re-make er undervegs, men hold dere unna den. Ser dårlig ut *sukk*)
-Nana;; etter mangaen. Liker første filmen kjempe godt! Vært og se på.
-Taiyou no Uta;; YUI's film-debut og en søt/trist film. Tror den kan fåes på Outland.

Shifu
27th May 2008, 12:27
Dragon wars?

er vel ikke fullblods asiatisk men handler om en koreansk legende.
imdb: http://www.imdb.com/title/tt0372873/

Eirilski
2nd June 2008, 16:35
Jøss, ingen har nemnd Battle Royale så langt. Fantastisk film. Må så avgjort sjåast. Trailer (http://www.youtube.com/watch?v=Y-T7yPJVvXw)

marilla
2nd June 2008, 16:44
Den ble nevnt nederst på forrige side. ;)

Mine favoritter (og de jeg da kan anbefale) er vel:
(Samtlige er animerte, ikke ekte-film)
5cm per second (vakker og hjerteskjærende), Voices of a distant star(også vakker og hjerteskjærende!), Toki wo kakeru shojo(vanskelig å forklare, bør sees), Sen to Chihiro no kamikakushi (veldig god introduksjon til anime-sjangeren, sjarmerende, forheksende, og veldig søt) og Hauru no ugoku shiro(samme som forrige. :P).

Tyblazitar
2nd June 2008, 21:37
Sen to Chihiro no kamikakushi (veldig god introduksjon til anime-sjangeren, sjarmerende, forheksende, og veldig søt)
Tja. Jeg så denne før jeg egentlig interesserte meg noe særlig for anime, og den skremte meg litt bort. Jeg synes bare den var rar, og kan ikke si jeg likte den noe særlig. Om man skal nevne en Ghibli-film som er en god introduksjon til anime, vil jeg heller si at Mononoke-hime er en god kandidat, da denne er litt mer "for alle". Jeg prøvde å vise mine foreldre "Kumo no mukou, yakusoku no basho", og tror jeg skremte de litt bort, da de ikke helt forstod den.

(Det skal dog sies at når jeg fikk sett Sen to Chihiro no kamikakushi igjen, likte jeg den svært godt.)

Hm, ja, asiatiske filmer. Utenom animefilmer har jeg sett alt for lite, men en fancy ting som heter "Tales of Terror" må absolutt anbefales. Den er lagd av folka bak The Ring og The Grudge, og består av 33 korte grøsserfilmer, noen skumle, andre mindre skumle. Alt i alt veldig bra, særlig om du liker grøssere.

marilla
2nd June 2008, 22:00
Kanskje sen to chihiro er litt mer jentefilm? Har vist den til endel jenter, samtlige ble sjarmert, selv om den japanske kulturen og stilen er uvant. Kan godt hende det bare var tilfeldigheter, though, og at den har - som tyb sier - motsatt virkning.

Istad glemte jeg å nevne Final Fantasy VII- advent children. Det er en film der de faktisk har klart å lage animekarakterer i 3d som har personlighet. Jeg har ikke sett så fryktelig mange andre forsøk, men f.eks appleseed gjorde ikke dette så bra, synes jeg. Jeg fikk lyst til å prøve spillene av å se filmen, og musikken er episk.

kakashi88
4th June 2008, 19:17
Studio Ghibli filmer er jo veldig bra og passende for din alder!
De fleste får du kjøpt på Outland:
-spirited away
-Howl's moving castle
-My neighbour Totoro(supersøt film,kjøpte totoro musikkdås til kjæresten min da jeg var på Ghibli museumet i Japan,vi nynner alltid på den når vi ser på filmen..hehe)
-Grave of fireflies(supertrist,men veldig bra!)
-Princess Mononoke
-Pom Poko
-Laputa
osv....
sett hele studio ghibli samling,superbra,anbefales sterkt!:D

Kake
4th June 2008, 20:20
Alle Ghibli filmer! ^^
Spirited Away
Mononoke Hime
Min nabo Totoro
The cat returns

Ellers ville jeg anbefalt:
Last life in the universe [outland eller platekompaniet har den sikkert]
Sakuran - søt film, et slags kostymedrama
GO! - småsøt film fra Korea

pretense
4th June 2008, 21:56
Nettopp ferdig med med:

http://www.dwimg.com/files/b7b1r8aab2meth8g7zez.jpg

Ganske morsom hvis man liker litt blodsprut. :)

Arigato
5th June 2008, 18:29
"Tampopo"

Morsom, koslig og veldig veldig bra.

FauxPas
6th June 2008, 02:37
Cafè Lumière er en veldig fin film. Tror de har den på Platekompaniet. Enkelte hveder dog filmen er noe kjedelig, og ikke handler om noen ting...men det er jo litt av sjarmen. Anbefales :cip:

Kelloggs
8th June 2008, 22:00
"The Host" en ganske spennende koreansk monster film.

VampireKnight
16th June 2008, 19:39
Filmer folk må se: "Hero", "House Of Flying Daggers", "Curse Of The Golden Flower". Alle er laget av samme regissør og alle er like fantastiske. Musikken er også til å juble/gråte over. Jeg har bare dessverre musikken til to av dem. Disse filmene er noen av de beste jeg har sett i mitt liv og alle er på kinesisk med norsk tekst.

kakashi´s girlfriend
17th July 2008, 00:11
Så ikke at den var nevnt her så jeg må bare nevne den. Nettopp sett Windstruck (og da mener jeg nettopp). Koreansk film. Jeg er helt dehydrert nå. Første halvdelen lo jeg så tårene trilla, andre halvdelen grein jeg så.. ja jeg har noen tonn lommetørklær mindre. Bra film, bra musikk i filmen og. Morsom og super-romantisk men ikke på en klissete måte, bare på en sånn sjelefrende måte. Sukk. Bittelitt pussig slutt men det tåler man.

HALL
17th July 2008, 14:27
Nettopp ferdig med med:

http://www.dwimg.com/files/b7b1r8aab2meth8g7zez.jpg

Ganske morsom hvis man liker litt blodsprut. :)

Syk morsom og gira den filmen der, men så du den på Japansk eller dubba til engelsk? jeg har ikke funnet den noe sted med orginal tale og engelsk tekst. Dubbinga klarer heldigvis ikke å ødelegge en splatterfilm av dimensjoner.

pretense
17th July 2008, 15:16
Original tale og engelsk tekst når jeg så den. :)

HALL
17th July 2008, 23:01
Original tale og engelsk tekst når jeg så den. :)

Hvor fant du den a?

Elfhybrid
19th July 2008, 03:17
En film jeg syns er utrolig fin, en kjæelighetsfilm med Zhang Ziyi fra 2000 eller 1999, som heter The road home. <3 Det var vel den som fik meg til å begynne å se kinesiske filmer.

Ellers Zatoichi, med Takeshi Kitano (læreren fra Battle Royale) som blind sverdkjemper. Humoristisk og fin.

Kikujiros sommer, med Takeshi Kitano, er et underlig drama om Kitano og en liten gutt, som haiker og svindler seg rundt om kring i japan og møter noen artige folk i løpet av en sommer. (Han gutten,Kikujiro, har verdens søteste lyseblåe sekk btw)

Også er det en film jeg mener å huske heter Ping Ping. Den er kinesisk, handler om ei jente som blir sendt til en slags utpost, i en merkelig krig, hvor hun blir "solgt" til flere menn,mens hun egentlig elsker han hun bor med. Okei,jeg er ikke verdens beste forklarer,men det er en utrolig søt,merkelig film.

Jeg husker ikke titler nå..bare innhold,så ..I'll be back

Dai-Suke
28th July 2008, 17:55
Det er en japansk film som heter "Gohatto/Taboo" Den er veldig bra! Det er en samurai film litt ute av det vanlige.

Frosken
28th August 2008, 18:20
Bichunmoo er en god film fra Korea som er litt i samme stilen som Crouching tiger hidden dragon og Hero o.s.v

Ellers vill jeg anbefale disse:

The Promise
Death Note spillefilmene
Oldboy
Ong-Bak

og Jackie Chan filmer(som ikke er dubbet:sick:)

sortulv
28th August 2008, 21:16
My Sassy Girl er en utrolig underholdende romantisk komedie. Anbefales.

nic
28th August 2008, 21:46
Oldboy er jo nice. Synes Versus er ganske kul også, dog cheesy!

TheRuthless
13th September 2008, 02:32
Ser ingen som har nevnt Cowboy Bebop the movie<_< Jeg synes i alle fall denne filmen er veldig bra og den kan ses selv om en ikke har vært borti serien.

Samme kan vel sies om Initial D live action filmen fordi om denne langt i fra er i samme kaliber og er kanskje litt mer spesiell.

Letters from Iwo Jima er noe en også må få med seg, men den er vel ikke helt asiatisk... samme med The Fast and the Furious: Tokyo drift

Ichiro
14th September 2008, 15:08
Studio Ghibli collection.. Absolutt filmer man bør ha!

Uhm, Jeg har også i favoritthylla en samling jeg akkuratt har skaffet meg, det er to filmer som heter så mye som,
The Place Promised in Our Early Days og
Voices of a Distant Star.
Disse er også megakule..

lolita cherry-berry
27th February 2009, 19:19
Eg elsker Honey and clover eller Hachimitsu to Kuroba.. Fantastisk.... Yu Aoi er min yndlingsskuespiller...... Har de fleste filmene hun spiller i.. Hana to Alice, Hula girls.... All about Lily chou-chou som er en veldig vanskelig film å forstå, men eg liker regissøren sin stil og hvordan han eksprimenterer.. Ren kunst..

Jackie Chan sine filmer er dødsbrae, elsker de. Spesielt Rush hour trilogien... Amazing... Chris Tucker er KJEMPE Morsome..

SoulCandy
27th February 2009, 19:45
Kamikaze Girls er anbefalt på det sterkeste. Eg elsker, ABSOLUTT elsker, Kamikaze Girls. Den er ein film basert på ein bok, som også blei adaptert til ein manga. Alle tre media fins i Outland.

Den handler om Momoko, ei jente som elsker sweet lolita-mote. Hu bur langt uti bondeland, og drømmer om å leve i Frankrike i rococo-epoken, og berre døse vekk livet i godteri, kjærleik og sweet lolita. Ein dag møter hu på yankeen Ichigo(Ichiko) og det blir starten på eit vakkert vennskap.

Den høres ikkje spesiell ut, men tru meg. Kombinasjonen av Kyoko Fukada som Momoko og Anna Tsuchiya (NANA-anime åpningssang) som Ichigo er nydelig. Filmen varmer deg innvendig <3 Det handler om jentenes unike bånd som bygges på deiras forskjellige bakgrunn. Søtt, yndig og skikkelig hjertevarmende.

Non Existant One
7th March 2009, 18:26
jeg synes koreanske filmer har generelt bedre kvalitet enn kinesiske og japanske filmer, se bare: Oldboy, Sympathy for mr.vengance/lady vengance (selv om mr.vengance kan være ganske langtrekkelig) Arahan, og en film jeg nettopp så i dag, kjempemorsom: The good, the Bad, The Wierd, koreansk western! genialt! Bichunmoo som nevnt ovenfor er også en kjempebra film som gir meg tårer i øynene T_T også The Host!

Milli_Panda
8th March 2009, 11:35
Nå har ikke jeg sett at noen andre har skrevet den men
"Lady Snowblood" (???? Shurayukihime) er ganske bra ^_^ den er basert på en manga serie på 4 bøker, det er også den filmen som inspirerte Quentin Tarrantino til
og lage "Kill Bill" filmene.

Åja så glemte jeg og nevne at det finnes en oppfølger også
"Lady Snowblood - Love song of Vengeance" ^_^

SoulSeth
8th March 2009, 18:59
Crow Zero:
"A punk's gotta do what a punk's gotta do in "Crows: Episode 0," the third picture by prolific Japanese maverick Takashi Miike to hit the fest circuit in as many months, following "Like a Dragon" and "Sukiyaki Western Django."Recalling any number of brawling student pics from Asia - and playing sometimes like a serious version of the South Korean "Conduct Zero" (2002) - this prequel to a planned adaptation of the manga by Hiroshi Takahashi, which sold more than 32 million copies in Japan."

Skikkelig bra film. Mye bra action, og noe komedie innimellom.

kuro
15th April 2009, 02:28
"Time and Tide" vil være en av mine største favoritter på action/comedie fronten. På Romanse/komedie fronten så synes jeg at "Chinese Odyssey 2002" er usammenlignbart best!

moritvri
15th April 2009, 02:54
filmen som jeg så i dag " megane" (briller) var ganske bra, om en litt dryg, men det er greit! ellers zatoichi, han som blåser røyk ut av rilller i munnen?? yamato og mushishi, azumi filmene er også ganske bra! ringu og godzilla? "göjira!"?

Svenningen
18th April 2009, 12:42
alt av studio ghibli, jeg mener det er de bestie animasjonfilmene..

HALL
20th April 2009, 22:55
Kamikaze Girls er anbefalt på det sterkeste. Eg elsker, ABSOLUTT elsker, Kamikaze Girls. Den er ein film basert på ein bok, som også blei adaptert til ein manga. Alle tre media fins i Outland.

Den handler om Momoko, ei jente som elsker sweet lolita-mote. Hu bur langt uti bondeland, og drømmer om å leve i Frankrike i rococo-epoken, og berre døse vekk livet i godteri, kjærleik og sweet lolita. Ein dag møter hu på yankeen Ichigo(Ichiko) og det blir starten på eit vakkert vennskap.

Den høres ikkje spesiell ut, men tru meg. Kombinasjonen av Kyoko Fukada som Momoko og Anna Tsuchiya (NANA-anime åpningssang) som Ichigo er nydelig. Filmen varmer deg innvendig <3 Det handler om jentenes unike bånd som bygges på deiras forskjellige bakgrunn. Søtt, yndig og skikkelig hjertevarmende.

Liker du Kamikaze Girls så burde du se Memories of Matsuko. Er samme som har regien på den. Begge filmene er utrolig bra.

Kururu
20th April 2009, 23:06
Koizora: Den er kjempesøt og rørende! ;___;

HALL
26th April 2009, 03:33
Til alle gore hounds dere burde sjekke ut Tokyo Gore Police. Blodig og veldig over the top. Til og med en som har en kanon som skyter ut knyttnever.

Hagenisse
26th April 2009, 23:10
J
Chiro og heksene som er en tegne film som vant oscar :p
fåes kjøpt samma steder som flygende dolker.

ah leitet forever etter denne filmen, takk til deg :)

Kenshi
7th May 2009, 12:38
Akira Kurosawa sine filmer bør absolutt sjekkes ut. Han har lagd noen fantastiske samuraifilmer, blant annet RAN og Seven Samurai. Begge disse filmene er episke mesterverk av dimensjoner. Han har og lagd den herlige filmen Ikiru, en trist verdagshistorie om en mann som får magekreft og får vite at han ar under et år igjen å leve. Disse filmene bør virkelig sjekkes ut om man liker asiatiske filmer. Ifølge meg er de noen av de beste filmene gjennom tiden.

Jyuken
7th May 2009, 13:37
Shogun Assassin, Lady Snowblood, Oldboy, Sympathy for lady Vengeance er noen jeg kan anbefale

Tyblazitar
9th May 2009, 22:16
Jeg var akkurat på kino og så den japanske filmen Megane ("Briller"). En fantastisk fin film jeg vil anbefale til alle. Svært avslappende og koselig, med interessante karakterer, fin musikk og en dæsj humor. :3

Erasouni!
9th May 2009, 23:22
Nå har jeg prøvd å lese igjennom her, og fant ikke de jeg har tenkt å anbefale.

Battle Royale: mange har sikkert hørt om den/sett den, men for de som ikke har det anbefaler jeg å gjøre det. En skoleklasse blir satt ut på en øy og må være med i et "spill" der bare en overlever. De må rett å slett drepe hverandre. Ikke bare splatt og mord, men god character interaction innimellom også.

Ju-On serien(den japanske selvsagt): også kjent som the grudge og the curse. Sinnsykt skumle skrekkfilmer. etter jeg så¨disse gikk jeg rundt og var paranoid i flere dager. type så ting i øyekroken og lignende. anbefales. Egentlig er grudge og curse de samme, men litt annerledes er de.

Dark Water: Enda en japansk skrekkfilm. VEldig atmosfærisk i stedet for hoppe i stolen skrekk. anbefales.

HALL
9th May 2009, 23:58
Jeg var akkurat på kino og så den japanske filmen Megane ("Briller"). En fantastisk fin film jeg vil anbefale til alle. Svært avslappende og koselig, med interessante karakterer, fin musikk og en dæsj humor. :3

Digger den filmen sjøl, den er så anderledes. Liker filmer selv om de ikke er fulle av action.

Amaye
11th May 2009, 13:33
Battle royale er driitråå!! Leste boka først..Ble litt skuffa over musikkvalg i filmen, hallo!? Beethoven!! Men dritbra film jaa...

Zagabatsuu
12th July 2009, 00:12
Jeg og en veninne leide en film på Aina's i Tønsberg som hette 'I'm a Cyborg, But That's Okay' - den var veldig fin. Warning! Jenta som blir Cyborg kutter seg i håndleddet i starten av filmen. Filmen var egentlig veldig mental og spesiell, men veldig morsom.

Ripten
12th July 2009, 00:26
En film som ingen har anbefalt hittil: "Once upon a time in high school"...

Strålende koreansk film!

Korea lager bedre filmer enn Japan... Oldboy, Sympathy for Lady Vengeace, Fighter in the Wind, Taegukgi, Sping summer fall winter and sping, og Once upon a time in highschool... Anbefaler alle disse, selv om de fleste er anbefalt fra før :nya: