PDA

View Full Version : Nøkkel - En Liten 3D-doodle jeg gjorde på skolen i dag :3

Shinke
16th April 2008, 14:06
I lunsjen på skolen i dag fant jeg og en kamerat ut at vi fikk lyst til å modellere noen heller enkle objekter og prøve å gjøre de pene.
Jeg kom tilfeldigvis til å dra frem nøkkelen til rommet mitt, og kameraten min mente at det ikke ville være bare bare å reprodusere den sløve metalliske looken som var på denne. Jeg tok utfordringen, og begynte å lage en kopi av nøkkelen min, også lekte jeg rundt med lys og materialer. Og... vel.. Jeg ga helt opp å få den til å se ut som nøkkelen min, fordi plutselig fant jeg en måte å gjøre noe som ble kind of kulere enn det. :P So here you go.

Ca en times tukling i 3Dstudio Max 9, rendret i Mental Ray. :)

http://i196.photobucket.com/albums/aa303/bjornehoff/Key.jpg

no big deal really, men comments og crits gjør en alltid glad! :D

mogcaiz
16th April 2008, 20:14
<3 MR.

Hvilke shader ser jeg på? :)

monomayu
16th April 2008, 20:17
Utrolig pent, shinke :3
Ikke så langt unna fotorealisme, I'd say^^

Go-go! \o/
Du kommer til å bli en enormt flink 3D-designer :nya:
In fact, du er allerede VELDIG god imo :3

Shinke
16th April 2008, 20:44
mogcaiz:

heimsnekra shader, I guess. :3
Alle mapsa er procedural da, på denne her. Type blinn
Diffuse: vanlig gråfarge
bump: falloff - type fresnel - og en noise i midten. Noise'en er er size 3 og fractal, og noise threshold er satt litt ned på high, og litt opp på low.
reflect: raytrace- litt grå så den ikke blir altfor reflektiv.

Lyset har jeg fått via et HDRI map. Første gang jeg testet HDRI, og jeg ser frem til å jobbe mer med det :)

Mono:

Thank you! :D Det er gode ord å høre! Kritikk osv er veldig viktig, men ros er også veldig oppløftende. Shinke is happy :3

Saixl
17th April 2008, 08:49
Døh!

Hadde ikke du sagt at det der var en 3D-doodle så hadde jeg sikkert trodd at det var et bilde tatt med kamera! Det ser så ekte ut :3

Flinke Shinke!

Danieru-kun
17th April 2008, 10:13
Nja.. Man kan på en måte se at det er fake..

Jeg synes ikke det bumpmappet så helt sånn.. hva skal jeg si. ekte ut..
Føler det mangler skraper, og hevninger ikke bare bumps..

Refleksjonen var også litt for mye i følge meg..
Litt mer matthet, og gråligere, samt skraper i metallet, så kan man nærme seg fotorealisme ;)

Nice try though, Flink shinke ^^

Shinke
17th April 2008, 12:22
Saixl: Thank you! Morro å høre at folk tror sånt :)

Danieru-kun:

Yeah... Stemmer det. Bumpen er procedural, så det er ca samme mønster som gjentar seg hele tiden uten noe spesiell slitasje eller noe som skitner til, så den mangler en del på photorealisme.
Det var egentlig meningen å ha en del mattere refleksjoner også faktisk.. Jeg lekte litt rundt med det, men droppet det fordi det rett og slett så penere ut med overdrevne refleksjon. SKal se om jeg får tid til å skisse opp noe mer realistiske textures i kveld ^^ Takk for crits og comment!

Danieru-kun
17th April 2008, 14:16
Jeg har tenkt å bevege meg utpå 3D fronten jeg også, så jeg har et ganske godt øye for sånt :P

Looking forward seeing tonights result

Nekogangu
18th April 2008, 23:46
*Løfte ene øyebrynet*
Du er FOR flink! Dumt gjort :toda:
Hvilken dør er den til? xD

Ichigo
18th April 2008, 23:50
*Løfte ene øyebrynet*
Du er FOR flink! Dumt gjort :toda:
Hvilken dør er den til? xD

The door of Ze cyber Web

men veldig pent gjort!

Shinke
6th May 2008, 16:17
Danieru-kun: heh.. Det ble visst ikke gjort mer arbeid på den. Noen ganger beveger man seg bare videre til nye prosjekter, også dør ting bort. :P

Nekogangu: XD thank you! Og den er to innerdøren til leiligheten min :3

Ichigo: evt teh intarwebz.. :P og thanks! 8D

Anayokari
8th May 2008, 15:33
Jeg tviler ikke på at det er enkelt med de riktige programmene, men SØREN det der ser ekte ut!! Jeg blir helt matt av min egen udugelighet med data av å se på det der! O_O

TownyTuff
8th May 2008, 18:04
...Du får meg til å se ut som en amatør. :toda: Slemming. Du er for flink.

Shinke
8th May 2008, 22:15
Anayokari: Takk skal du ha! Men er ikke noe å bli matt over.. Er bare å prøve og øve, akkurat som med tegneblyant og papir ^^

TownyTuff: haha... Takker og bukker, tror jeg X3
Driver du også med 3D? Vise frem? :3

TownyTuff
8th May 2008, 22:52
Næh, mest tegning for hånd, men litt 3D der også. :todangonya: Liker utfordringer.

On-topic: Elsker bare den metalliske glansen og de ørsmå detaljene du fikk med. <3