PDA

View Full Version : Nintendo Mario Kart til Wii

Narutokun
9th April 2008, 23:07
På fredag lanseres da Mario Kart til Wii. Her er litt basic info fra nintendo.no:

I Mario Kart Wii er det duket for ellevill multiplayer-action og det viktigste er å vinne, hvordan du kommer først i mål derimot er ikke så nøye. Alle skitne triks er tillatt!

I Mario Kart Wii vil du finne 16 nye og fantasifulle baner, karakterer, våpen og biler samtidig som spillet også inneholder 16 klassiske baner. For første gang i Mario Kart-serien kan man også velge å kjøre med motorsykkel. Ønsker du å få en ekstra sprø vinkling kan du overføre dine egne Mii-figurer til spillet. Ved hjelp av den nye kanalen Mario Kart Channel kan spillere også koble seg online og måle krefter mot opptil 10 spillere fra hele verden samtidig.

Mario Kart kommer i en pakke som inkluderer det nye og enkle tilbehøret Wii Wheel, som gir en unik spillopplevelse for både nye og erfarne Mario Kart-spillere ved å koble inn Wii Remote i rattet. I Mario Kart Wii kan du også kontrollere kjøringen med Wii Remote, Wii Remote + Nunchuk, Classic Controller og Nintendo GameCube-kontrollen.

Screenshots finnes her: http://www.nintendo.no/wii/spill/mariokartwii

Er det noen andre enn jeg som har troen? Jeg gleder meg virkelig denne gangen, og håper jeg ikke blir skuffet. Jeg har virkelig troen på at Wii Wheel vil slå an, eller det vil si jeg håper virkelig det er til for å like! Så lenge det ikke blir alt for vanskelig, men ikke super enkelt tror jeg dette kan bli veldig spennende for oss veteran mariokart kjørere!

Så fredag braker det da altså løs. Litt vanskelig å si hva man virkelig mener før da, men likevel, Meninger, anyone?

Heika-sama
10th April 2008, 09:58
Interessant. Jeg har et nostalgisk forhold til Mario Cart på N64 og ble skuffet av DS-versjonen, men en Wii-versjon kan kanskje være noe mer for meg. +1 grunn til å kjøpe Wii. :3 Den andre er Mario Party. /o/

Thamus
10th April 2008, 15:01
Jeg gleder meg enormt til å prøve dette spillet.
Det kom ut her i Japan i dag, og jeg var -så- nære å kjøpe det. Men siden jeg ikke har noen Wii tilgjengelig før den 27 April hadde det vært meningsløst.
Men jeg så flere videoer, og det ser sabla gøy ut. Det er en kjent oppskrift, og jeg tror ikke nødvendigvis det er så ALT for nyskapende. Men pengene er det nok verdt, uten tvil ^^

Dadaph
10th April 2008, 21:56
Ser topp ut og skal selvsagt kjøpe det.
Håper det klarer å toppe DS-versjonen, som jeg mener er den klart beste så langt.

Danieru-kun
10th April 2008, 22:23
Kan jo meddele at jeg HAR spillet, kjøpte det på Tirsdag, og har fått testet relativt alt spillet har å by på...
(kjøpte det i en norsk spill forretning.. og JA det er den europeiske utgaven som kommer til norge)

Kan jo si at alt er mer eller mindre perfekt laget.. Styremekanismen er helt perfekt..
Man får virkelig kontroll over GoKarten, og drifting funker som ei kule.

Man har tre forskjellige gokarts, og tre forskjellige bikes..
Alle har sine forhold de funker best på..

Internett biten er vel den som er mest interessant for absolutt alle som skal kjøpe spillet..
Man klarer fint å spille med folk fra Japan hvis man sitter i Norge..
(Har spilt med 3 forskjellige japanesere bare i dag)
Man merker ikke noe etterslep, så de har gjort et fantastisk arbeid på online dingsen.

Man kan også spille 2 player online (altså.. hvis du har en venn på besøk, kan dere begge spille online fra din maskin med to kontrollere)
Legg merke til at man kan konkurere med 11 spillere online, ikke 10.

Spillet er bra gjennomført, og en verdig oppfølger til Mario Kart N64.
Kan medele at det er mange baner fra både GC, N64, og DS med i spillet.. Samt MANGE nye..
Har ikke prøvd DS verisjonen.. så jeg kan ikke si noe utfra den biten..

Narutokun
12th April 2008, 22:34
Da har jeg prøvd! Jeg må hittil si meg kjempe fornøyd! :D

Likte veldig godt de nye banene, og wii wheel gjorde det hele mye morsommere! Jeg er på ingen måte skuffet!!

Da har jeg prøvd! Jeg må hittil si meg kjempe fornøyd! :D

Likte veldig godt de nye banene, og wii wheel gjorde det hele mye morsommere! Jeg er på ingen måte skuffet!!

Etter å ha spillt litt trekker jeg litt tilbake at jeg er kjempe fornøyd. Det viser seg at man ikke får spille gp med mer enn en spiller. Men det jeg lurer litt på nå, er om det er sånn man kan få etterhvert?

kaw
18th April 2008, 12:52
Moren min kom idag med en pose fra EBGames, og det viste seg at Mario Kart lå oppi den.. O.o;;

Uansett, jeg prøvde spillet og spilte det sammen med søstra mi nå jeg vil se det er kjempe gøy å spille det og annbefaler å bruke wii wheel isteden for nunchuck, nunchucken ødela litt av underholdningen synes jeg.
Og når jeg fikk høre om at det var motorsykler med i spillet ble jeg skuffa med engang, men det viste seg at på en måte var det ganske morsomt det også, så nintendo har ikke skuffet meg på noen måter med denne versjonen av Mario Kart, synes alt gikk greit, eneste som var nedtur var som NarutoKun sa over at det ikke gikk å spille GP med 2-Player. :(
*thumbs up* Dette var morsomt. ;)

HALL
20th April 2008, 01:52
[QUOTE eneste som var nedtur var som NarutoKun sa over at det ikke gikk å spille GP med 2-Player. :([/QUOTE]

I Sign that list, men spillet var sykt artig.

Thamus
28th April 2008, 17:02
Yup, som sagt 2player GP hadde gjort dette til gull for min del.

Har spilt hele kvelden med en venn. Dette er det første Mariokart spillet jeg har blitt ordentlig hektet på siden snesversjonen. (ikke at dette kan gjenopplive nostalgien, men jeg synes det er bedre enn 64 og spesielt GC versjonen ^^ )

Kelloggs
4th May 2008, 16:23
Yup, som sagt 2player GP hadde gjort dette til gull for min del.

Har spilt hele kvelden med en venn. Dette er det første Mariokart spillet jeg har blitt ordentlig hektet på siden snesversjonen. (ikke at dette kan gjenopplive nostalgien, men jeg synes det er bedre enn 64 og spesielt GC versjonen ^^ )

er enig der, har spillet jeg også og er helt hekta, endelig fått låst opp Mii delen så jeg kan styre miien min:ciplink:

konglehelten
6th May 2008, 16:39
Elsker Mario Kart Wii! :D Sitter i timesvis når jeg først begynner.. Fancy med ratt, men foretrekker nesten Gamecube- stikka. Kjempekult at man kan kjøre motorsykkel, er nok det jeg liker best med spillet. Og når vi kjøpte spillet fikk vi med Wii- luer :D:link:

Ulrik
6th May 2008, 19:42
Er utrolig fornøyd med Mario Kart Wii også ! !
Jeg hadde på forhånd trodd at den skulle ligge nesten i samme stil som Mario Kart DS, og fikk litt rett i det. Men at det skulle bli så vanvittig mye kulere, var en overraskelse.
Elsker å spille dette spillet på konsoll igjen. Men jeg SLITER med å vinne gull i 150cc- noe som gjør dette til det vanskeligste Mario Kart-spillet til nå (og jeg tar da også med Super Mario Kart på Super'n)..

Mette
8th June 2008, 17:26
Jeg har ikke hatt tid til å spille dette spillet før nå, og jeg synes det er gromt! Veldig artig, har ikke spilt så veldig mange cups enda.

Hva med at vi spiller mot hverandre her en gang? Har ikke prøvd det.

Link91
8th June 2008, 20:49
Er et morsomt spill, men irriterer meg kraftig at 150 cc skal være så umulig. Har ingen problemer med å ligge på førsteplass gjennom det meste av første bane, men 50 meter fra mål på siste runde blir jeg gjerne truffet av et blått skall, 3 røde og slengt inn i et bananskall, så plutselig ligger jeg på 10., 11. plass :(

Dadaph
9th June 2008, 03:18
Nå som spillet har modnet litt, må tilstå jeg ble litt skuffet denne gangen.
Fortsatt et bra spill, men noe jeg mener ødelegger noe enormt, er hvor lett det er å miste items. Nå mister man alt man har om man kommer i skade for å bli truffet av noe annet enn bananskall og lignende, noe som skjer ofte om man spiller med 10-11 andre.

Noe som har vært viktig med Mario Kart tidligere har vært å kunne bruke riktig item i riktig situasjon. Nå føler jeg bare at jeg må kjappe meg å bruke dem før jeg mister dem.

Synd, for dette var så nær perfeksjonert kjøreglede.

Link91
18th June 2008, 13:09
Har funnet ut en ganske irriterende ting med dette spillet: Jo bedre du kjører, jo større kjangse for at CPUen får bedre ting.
F. eks. det jeg nevnte i min forrige post. Det sluttet å være sånn når jeg begynte å kjøre dårligere, ligge bak mesteparten av tida (og førsteplassen ble truffet av mindre en halvparten så mange blåe skall som jeg gjorde de gangene jeg spilte bra :() så jeg føler at en del va det tilfeldige aspektet med spillet har blitt borte :(