PDA

View Full Version : Musikk Kanon Wakeshima

Reila
7th April 2008, 04:44
http://i27.tinypic.com/znro01.jpg
?? ?? (Wakeshima Kanon)

20 år gamle Kanon Wakeshima debuterte i mai 2008 med singelen Still Doll, som var ending themet til animeserien Vampire Knight. Hennes andre singel som ble sluppet i november 2008, Suna no Oshiro, ble også brukt som ending theme i den andre sesongen av Vampire Knight, Vampire Knight GUILTY. I tillegg til dette, så ga hun stemme til en maid i første sesong av serien.

Musikken kan beskrives som catchy, melodiøs, melankolsk og klassisk.
Det består av en del cello og andre klassiske instrumenter som fiolin.
Musikken produseres og komponeres av Mana, som vi alle kjenner fra Malice Mizer og Moi dix Mois, og iherdige fans av dem kan nok kjenne igjen noe av det. Kanon skriver tekstene selv, og spiller celloen som man hører. Kanon lærte å spille cello i en alder av tre.
Stemmen hennes er søt og sart, men også kan hun synge med styrke og passjon i stemmen.

Kanons diskografi består av singlene Still Doll (mai 2008), Suna no Oshiro (november 2008), og hennes første fulle album, Shinshoku Dolce, ble sluppet nå i februar, både i Japan og Europa.

Kanon debuterte også i Europa i begynnelsen av februar, når hun var i Paris, på "Kanon Wakeshima Special Party @ Paris", hvor hun holdt en liten konsert, og hadde en Q&A. Mana var også tilstede.

Hun er også kreativ, og poster ofte tegninger og malerier i bloggen sin på hjemmesiden hennes (http://www.kanonweb.jp/). Der kan man også høre på utdrag av sangene hennes.

Heika
7th April 2008, 21:47
Hei, jeg leste om henne på Jame. Jeg likte musikken hennes jeg. Jepp, man hører at Mana har vært der ja xD

Shinke
16th April 2008, 02:52
Still Doll er rett og slett sugoi. :3
Skikkelig moody, og folk burde få med seg musikkvideo'en også, og ikke bare se EDversjonen til Vampire Night..

Link:

http://youtube.com/watch?v=3Rkqcx6KfAA

Reila
18th February 2009, 17:32
Oppdatert førstepost :3

Kan forøvrig nevnes at Shinshoku Dolce ble lansert i dag!

Mimiko
20th February 2009, 19:36
Still Doll og Suna no Oshiro var utrolig fint. Likte Suna no Oshiro bedre, musikk videoen var også bra lagt, veldig mystisk. (Passe akkurat til Vampire Knight da)

Jeg ble overraske at det var hun som var stemmen som maiden i episode 8 i Vampire Knight, ikke før du nevnte det! Takk for infoen. ^^

Reila
21st February 2009, 00:32
http://www.fnaclive.com/videos/50866
En video fra når hun var i Paris :3

Tonbo
21st February 2009, 02:03
oooh.. Veldig interesang musikk

miechan
10th December 2009, 10:27
Hun er så flink! De themene til VK er så fine :3

Amaye
10th December 2009, 13:37
Elsker sangene hennes:3

Hun er skikkelig flink og kjempesøøt:3

dokuro
10th December 2009, 19:59
Leste om henne for første gang i Otaku USA...
Elsker sangene hennes! Hun er veldig flink, og musikken hennes var skikkelig interessant:))

Ibelin
10th December 2009, 20:07
still doll er bare..awesome :3 ho er kjempeflink ^^

meisu
12th December 2009, 23:11
Elsker Kanon, hun er en av favoritt artistene mine. har albumet hennes og liker best Shiroi Kokoro : D

hanna-cross
22nd January 2010, 20:29
har en sang av hun på ipoden(still doll):)

PrincessMidna
3rd March 2010, 23:09
Hørte om henne gjennom VK og VK Guilty, ble forelsket i sangene, og kjøpte albumet hennes via iTunes.
Har hørt på Still Doll og Suna no Oshiro sikker over 150 ganger....
hører på/ser på Suna no Oshiro videoen nå faktisk ;)
Broren min på snart 7 ELSKER å se på de videoene, så jeg bruker de som bestikkelese en gang i blandt ;)

Mayflower
15th April 2010, 08:02
Oh, jeg elsker Kanon Wakeshima sine sanger! <3 Absolutt min favoritt når jeg skal vil høre på moody klassisk musikk OwO Shinku No Fatalism, Kagami og Kuroi Torikago er mine favs så langt >w<!

Trelli
10th August 2010, 11:34
Ga hun ikke ut enda et album nå nylig? Jeg husker bare ikke hva den heter.. xD

Reila
10th August 2010, 12:04
Jo, det stemmer :3
Det ble utgitt i slutten av juli og heter Shoujo Jikake no Libretto / Lolitawork Libretto