PDA

View Full Version : Event Free Comic Book Day Stavanger

Tyblazitar
5th April 2008, 19:16
Ja, den tredje mai skjer det igjen: Free Comic Book Day! Og Outland Stavanger gjør som de gjorde i fjor og gir 20% rabatt på alle tegneserier til alle som kler seg ut som tegneseriefigurer, men ikke bare det! De skal også ha konkurranse for beste kostyme med premie fra butikken, så her er det mye å hente! Nå har vi ikke senteret å boltre oss på lenger, men de skulle åpne for at vi kunne henge i andre etasje av butikken, forsto jeg.

Så, i denne fantastiske anledning tenkte jeg å dra en reprise av fjorårets suksess og ha en meetup med Japani-folk. Tenkte å starte rundt 12-13-tiden, men dette kan man jo se an etter hvert.

Så, hvem kommer? Og viktigst av alt, hvem skal cosplaye? Skriv gjerne i tråden hvem du skal cosplaye også, så blir det lettere å kjenne igjen folk. ;D

Selv tenker jeg å gjenbruke Kakuzu-kostymet jeg brukte på Desucon, for å fortsette Akatsuki-tradisjonen. Ryktene sier også at Kamashi skal komme som Sakura fra Naruto! ;O

Kommer:
Tyblazitar
CatgirlMe
dark kwen
airbaginky
Neliel
Sakujo
zyp
AzZa
Gecco
Clavi +2
Chiyo
Miyu
Deathwinter
Linktwo
Kaia_Baia
Mimiko
Eraiasu
Aznakh
DragonGirl46911

Kanskje:
Tobby
Danieru-kun
Kamashi

CatgirlMe
5th April 2008, 20:12
Jeg kommer! :nya:
Kommer til å ha på meg Yagami Light-kostymet mitt. (Det jeg hadde på meg på Azza sitt tegnetreff for en stund siden)

dark kwen
5th April 2008, 20:48
kommer jeg også
folk må bare minne meg på deg XD
jeg tar cosplaycostyme mitt og kommer som hinamori momo fra bleach
me mindre det er kuldegrader og is XD (vett liksom aldri me stavanger :( )

airbaginky
5th April 2008, 21:06
kommer, men skipper cossplaydelen (i belive) med mindre azza overbeviser meg om noe ant ^^

Neliel
6th April 2008, 00:42
Eg kommer sansynligvis, tviler på at e kommer til å cosse, siden eg ikke har noe å cosse i.

Sakujo
6th April 2008, 00:53
Hadde uansett tenkt å ta meg en tur til Outland den dagen, så jeg kommer. Har ingenting å cosplaye med hvis det ikke skjer noe mirakuløst, men den rabatten er fristende. Spesielt i kombinasjon med alle de andre tilbudene. :S

Miyu
6th April 2008, 01:33
Jeg kommer!:nya:
Tenkte jeg skulle prøve meg på Road fra D.Gray-man, og hvis ikke det blir noe av så har jeg alltids pikachu-kjolen fra deuscon2:nya:

airbaginky
6th April 2008, 12:53
vis du ik ska kosse pika...kan eg låne kjolen dåå?? :ikkemeg:

Miyu
6th April 2008, 13:20
vis du ik ska kosse pika...kan eg låne kjolen dåå?? :ikkemeg:
Det kan du nok, må bare passe på at jeg blir ferdig med road-cosplayet da^^

DragonGirl46911
6th April 2008, 15:20
Jeg kommer jeg også :D Kommer til å cosplaye som L ^^

Mimiko
7th April 2008, 15:16
Jeg kommer, jeg kommer =D! Jeg har tenkt å cosplay noe random faktis... går det greit med sånt Lolita?

Tyblazitar
7th April 2008, 21:26
Jeg kommer, jeg kommer =D! Jeg har tenkt å cosplay noe random faktis... går det greit med sånt Lolita?
Må nok være fra en tegneserie, er jeg redd, men det finnes da nok av lolita-karakterer å velge fra i manga. ;D

zyp
8th April 2008, 00:26
Jeg er tilfeldigvis i Stavanger 3. mai, så da ser jeg ingen grunn til at ikke jeg skal dukke opp. ;)

Tyblazitar
8th April 2008, 00:36
Jeg er tilfeldigvis i Stavanger 3. mai, så da ser jeg ingen grunn til at ikke jeg skal dukke opp. ;)
Din utrolige evne til å tilfeldigvis være i byer akkurat når jeg arrangerer noe der er beundringsverdig. : D

Hyggelig at så mange kommer, blir nok en god del som ikke sier fra på forumet også.

Og Miyu: Lykke til med Road-cosplay, Road er awesome! : D

Mimiko
8th April 2008, 14:26
Hmmm... men hvilken O.o?

Hvis det er så vanskelig kan jeg bare cosplay Misa da igjen (for gøy) hvis Lolita cosplay er så vanskelig xD

AzZa
8th April 2008, 14:39
Jeg kommer! *hoppe opp og ned av glede* Skal komme som Naruto i pysj x3
Har egentlig planlagt å møte opp når outland åpner jeg :ikkemeg:

Pyo
18th April 2008, 12:31
Jeg kommer kanskje :3

Gecco
20th April 2008, 20:35
Jeg kommer vel jeg, kler meg ut hvis jeg finner på noe fancy

Clavi
20th April 2008, 23:44
Det kommer en Usahara, Sagara og en ukjent til!

Den kostyme konkuranse for de som ikke vet det, så er det påmelding mellom 12 og 1.
Avstemminga begynner kl 1 og varer til kl 3!
(viss jeg husker rett)
Ser du en stor kanin, så er det meg o.o (Usahara)

Chiyo
21st April 2008, 21:33
I'll be thar...

Cosplay: Train Heartnet fra Black Cat.

Siden så godt som ingen leser black cat, så legger jeg ved noen bilder :p

http://img.7andy.jp/bks/images/i2/31759132.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/b1/381pxblackcat12gh7.jpg

Train er han med pistolen. Gun is fun! :nya:

Kaia_Baia
21st April 2008, 21:37
jeg kommer kansje..
utkledd som!
Hmm.. vet ikke enda

Miyu
21st April 2008, 21:46
La merke til at jeg ikke var satt opp på kommer-listen:toda:
Men jeg kommer som sagt som Road Kamelot^^

Deathwinter
21st April 2008, 23:58
Selvfølgelig var free comic book day plassert på min jobbehelg, MEN folka på den plassen stilte opp for en gangs skyld, så jeg kommer!
Usikker på om jeg skal cosse, thou. Har ingenting, så jeg må lage noe da, og det vet jeg ikke om jeg orker..

(ja, jeg har vært død på japani i det siste)

Danieru-kun
22nd April 2008, 00:41
*kremt* Når var det Free comic book day var?
Jeg kommer tror jeg mest sannsynlig :P
Kanskje som en NINJA!! :nya:

eller.. som russ ^^

Tobby
23rd April 2008, 20:37
dere kan skrive meg opp som "Kanskje":)
Må nesten se det ann, men håper å komme:)

Får cosplaye som noe jeg også. men blir ikke noe spesielt:P

Pyo
23rd April 2008, 21:18
Kan ikke komme :gonk: får heller dra en annen gang da 3:

kerrigor
24th April 2008, 14:13
Tenkte jeg skulle komme i år også siden det var så gøy i fjor, håper å få ti til å lage kostyme da, forhåpentligvis blir det Kathryn fra King of Thorns. Uansett hvis noen har en cd-spiller kan jeg ta me anime soundtracks, kjøpte en del på turen min til japan.

Kaia_Baia
24th April 2008, 14:49
jeg tror jeg kommer kledd ut som kizna fra pilote candidate/candidate of godness X)

Deathwinter
25th April 2008, 18:27
Forresten... Nå stiller jeg sikkert et veldig dumt spørsmål, men men. Feel free to hit me xD
Skal vi møtes på Outland? x)

Linktwo
25th April 2008, 19:40
jeg er bor i nærheten så why not.
Men kommer ikke utkledd D:, jeg kommer som person O.o (jeg har ikke kostyme)
sess om en uke!
(har dobbelt sikkret meg med mobil alarm, hehe. nothing can stop me! lol)

Tyblazitar
25th April 2008, 22:06
Forresten... Nå stiller jeg sikkert et veldig dumt spørsmål, men men. Feel free to hit me xD
Skal vi møtes på Outland? x)
Det var planen, ja! Tenker vi møtes der i 11-tiden, senest 12 eller noe. Er det 10 de åpner? Kan vel egentlig bare si at folk kommer når de vil eller noe, blir nok folk der hele dagen uansett.

Kaia_Baia
25th April 2008, 23:15
jeg kommer uansitt!

Mimiko
30th April 2008, 14:48
jeg kommer :P men kanskje litt seint... XD

Tyblazitar
30th April 2008, 14:51
Jeg regner med at i alle fall noen blir hengende på Outland store deler av dagen, så jeg gidder ikke å si noe spesielt tidspunkt for når folk skal komme. Outland åpner vel 10, så før det blir litt fåfengt, men regner med at folk kommer litt utover dagen. Selv er jeg der fra 10-11-12-tiden, regner jeg med.

Eraiasu
30th April 2008, 22:46
Skriv meg opp!

Vet ikke om jeg skal kle meg ut
har ikke noe kostyme :mud: finner sikkert på noe :kip:

Kamashi
2nd May 2008, 11:08
skal egentlig jobbe, men kan prøve å komme.
Har desværre ikke et helt funksjonelt kostyme enda.
Fant ingen røde kjoler i min størrelse og greier. E litt flaut og hvis vinden tar tag i kantane og alle kan se truså mi. :gonklink:. I boka "How to Crossplay" anbefale de og taktisk barbering, og teip for å holda 'alt' på plass og ute av syne. Eg kan og trenga et par solide vannballonga.

DragonGirl46911
2nd May 2008, 12:34
Skriv opp meg også! Jeg kommer som L, men har litt for langt hår, så jeg håper på å få klippet meg idag :nya:

Deathwinter
2nd May 2008, 23:36
Det ser dårlig ut når det kommer til cosplay for min del. Jeg har ingen kostymer, og når jeg skulle sette meg ned å lage en, så måtte jeg plutselig på jobb!
Jaja, får ta cosplay en annen gang. Kommer gjør jeg hvertfall:link:

Linktwo
3rd May 2008, 09:35
dette er kanskje litt seit men minner på at avbilding av meg og legge det ut på internett må god kjennes.
takk og sess på outland i dag.

Ena-kun
5th May 2008, 11:26
Masse bra cosplay på outland i helgen, og genial tale fra cosplay vinner Darth Sidious :link: har noen bilder fra treffet ?
Kan dere poste bildene her i så fall ?

Neliel
5th May 2008, 11:37
De fleste bildene blir nok lastet opp til outland stavanger-gruppen på facebook.
Zyp kommer vel med en link til et album på Flicker etterhvert, kan eg tenke meg

Kaia_Baia
5th May 2008, 16:28
blir ingen bilder lagd ut her da? uten om linken til zyp!

AzZa
5th May 2008, 22:52
http://www.dailymotion.com/AzZa0Sasuke/video/x5aqd6_darth-sidious-speach_fun X3 skal laste opp bilder en dag jeg har tid! (det er nok litt for lenge til dessverre) Har ikke så mange bra bilder da ):

Eraiasu
5th May 2008, 23:08
http://www.dailymotion.com/AzZa0Sasuke/video/x5aqd6_darth-sidious-speach_fun X3 skal laste opp bilder en dag jeg har tid! (det er nok litt for lenge til dessverre) Har ikke så mange bra bilder da ):

Haha!! Dritbra!!

Utrolig bra tale :D

Deathwinter
6th May 2008, 22:39

Det var kjempemorsom tale! XD
jeg tok en del bilder, og jeg skal legge dem ut når jeg får tid.. og tar meg tid.. Jeg er lat, ja:gonklink:

Namie
6th May 2008, 22:53
Haha! Gud, jeg husker Free Comic Book Day på Outland i Stavanger! Meg og to venniner av meg gikk, utkledd og greier, men det var fadermen ingen andre der, og vi ble ekstremt skuffet og bare gikk. Og nå 3 år etter leser jeg her og ser at det er SÅ mange som går :O

zyp
6th May 2008, 23:00
Her kommer bildene, som lovet: http://www.flickr.com/photos/vegard_e/sets/72157604917681686/
Alle 201 av dem. ;)

Danieru-kun
6th May 2008, 23:50
Ved neste treff kommer jeg som en zombie ;)
Look out for me, nå var jeg en random Death god, neste gang blir jeg en random Zombie ;)

Grethe B
16th May 2008, 14:51
var der, jeg og foloveden min =)
jeg var haruhi fra animeen:
The Melancholy of Haruhi Suzimya
og forloveden min var Vash the stampede fra animeen:
trigun.

har noen bilder også, men dessverre var kameraet mitt stillt inn på en
Forferdelig innstilling slik at mange bilder ble "swish".
Så vi samlet sammen de beste bildene og lagde denne.

her er en link:
bilde Collage (http://kim-san.deviantart.com/art/free-comic-book-day-cosplay-84650683)

Gleder meg til neste cosplay =)