PDA

View Full Version : Nyheter Anime.no trenger interesserte animefans med skriveglede.

Japani
3rd April 2008, 22:38
Norges mest leste nyhetsside for anime, manga og otakukultur trenger skribenter. I løpet av det siste halvåret har Anime.no utviklet seg til å bli den beste kilde for otakunyheter i Norge, og grunnet dette trenger vi flere nyhetsmedarbeidere. Vi trenger interesserte anime/mangafans som liker å skrive litt og ønsker å gi andre fans i Norge muligheten til å følge med på internasjonal arena.

DirtyWorker-Innhold kan tilby:
* Muligheten til å jobbe i et stort team med mange prosjekter
* Mulighet for å øve seg å skrive nyheter, omtaler og artikler på norsk og utvikle sine ferdigheter i et team med erfarne skribenter
* Promo-materiale fra forhandlere, forlag og distributører (anime, manga, plakater, o.l.)
* Adgang til swag (T-sjorter og lignende) før alle andre
* Mulighet for å bruke DirtyWorker som referanse ved annet arbeid

Hva vi leter etter:
* Fans som er interessert i eller allerede følger med på anime- og manganyheter verden rundt.
* Fans som har relativt god kunnskap om fagfelt innenfor anime/manga
* Fans som liker å skrive og ønsker å utvikle sine skriveferdigheter

For å søke sender du en mail til redaksjon@japani.no med en eksempelartikkel du har skrevet fra nyere animenyheter. Ta noe som er relevant og nytt. Skriv en liten artikkel (med kildehenvisning), litt om deg selv og send inn. Arbeidet er ulønnet og på frivilig basis.

Vi ser frem til å høre fra dere der ute, og gleder oss til å få flere medarbeidere på Anime.no!

Shiraishi
3rd April 2008, 22:49
Dette virker veldig interessant, men jeg følger streng tatt ikke med på nyheter fra Japan. Jeg har følelsen av at jeg kan være en god skribent, om jeg hadde fått konkrete nyheter å skrive om...

ilifin
3rd April 2008, 23:03
Dette virker veldig interessant, men jeg følger streng tatt ikke med på nyheter fra Japan. Jeg har følelsen av at jeg kan være en god skribent, om jeg hadde fått konkrete nyheter å skrive om...Dette er godt du tar opp.

Internt har vi en prioriteringsliste på artikler som skal skrives, der vi jevnlig oppdaterer hverandre med det som skjer. Alle følger med her og der, og vi oppretter prioriteringer på artikler som vi finner kan være interessant å snakke om. Denne lista er det fri plukk fra, man sier ifra når man arbeider med noe og tar seg av ditten og datten, og får dermed ansvar for den enkelt artikkelen. Det er her vi poster kildene vi bruker, som blir til faktiske artikler.

Eksempelvis kaster jeg alt som har med Higurashi å gjøre opp på lista og Nodoka er på det fortere enn monomayu er på en kake. :nya: