PDA

View Full Version : some pictures by me

imberantiel
3rd April 2008, 16:04
Just some picture I've drawn and colored :8D: feedback would be great :link:

first i sketched the drawing with a pencil then I used photoshop
I spend about 3 hours on all the pictures
The first one is a picture for my watcher at dA after getting 6000 pageviews
the second one is an awesome character from Bleach
third is Deidara from Naruto as a kid
and the last one is Mello from Death Note :D

I got the ideas from the manga/anime

marilla
3rd April 2008, 17:04
Fint om du leser gjennom disse (http://forum.japani.no/showthread.php?t=7939) reglene og redigerer inn den informasjonen du mangler i posten din. :-)

Bildene er en god start, men noen av de virker litt slurvete. Tror du bør trene litt på folder i klær, f.eks. på det siste bildet ser buksene bare helt tilfeldige ut. Samtidig vil jeg anbefale deg å _ikke_ bruke dodge/burn i photoshop (antar det er det du har brukt på skygger og highlights), da dette gir en veldig "flat" effekt. Prøv å eksperimentere litt mer med farger, skygger er ikke alltid grå, og highlights er ikke alltid hvite. Hadde også vært fint med litt mer detaljer i fargeleggingen, det synes spesielt godt på håret til karakterene du har tegnet. Det er absolutt ikke dårlig, men du har endel ting du kan forbedre deg på. :-)

Kokoro
3rd April 2008, 17:56
Enig i det Marilla sier..
Det er absolutt fine, men hadde du bare brukt litt mer detaljer (som folder i klærne, glans i håret osv) hadde de blitt bedre.

imberantiel
3rd April 2008, 19:09
takker =) Jeg bruker faktisk ikke dodge og burn =P men jeg har lite farge variasjon det er jeg enig i, skal skjerpe meg der XD

detaljer, detaljer, detaljer :ja: