PDA

View Full Version : Playstation Final Fantasy VII?

phyconinja
19th March 2008, 16:40
Var i butikken i går, og fant Dirge of Cerberus: Final Fantasy VII til 300,-. Har ikke så mye penger, så må vente til lønningen kommer. :gonk: Men lurte på om den er verdt pengene? Noen som kan anbefale det. Er glad i Final Fantacy spillene. Har X, X-2 og XII (liker ikke XII noe serlig, dårlig fighte system.)

Såå? Er den verdt pengene?

mogcaiz
19th March 2008, 21:33
Vanskelig å svare
Filmsekvensene er utrolig tøffe, og er på kvalitet som FFVII:AC

Desverre er gameplayen utrolig boss i forhold til hva man forventer av S-E
Innlevelsen i historien og karakterene, finnes ikke.

Iph
20th March 2008, 01:28
Liker godt kampsystemet i XII, det er mer livaktig enn tidligere.
Etter det jeg har hørt, er ikke spillet bra. Har aldri prøvd det selv, men anbefaler å heller skaffe FFVII.

phyconinja
20th March 2008, 18:32
Hvordan er kampsystemet egentlig?

Dere mener jeg ikke burde kjøpe detmed andre ord?

Cactuar
20th March 2008, 19:15
kampsystemet er slik det er i de aller fleste tredjepersonsskytespill. sikt på skurk, skyt til skurk detter i bakken. Bruk potions og noen få spells for good measure.

OVERHODET IKKE lignanes kampsystem som i noen andre FFspill. Eg kjøpte det her på release, og eneste grunnen til at eg orka å runne spillet va en kombinasjon av flotte mellomsekvensa og at det faktisk va et FF spill. Vil ikke anbefale deg å kjøpe det til 300 kr. om det va 150, kanskje. Gjør heller som Iph sa, og skaff deg det originale FF VII. Så trenger du ikke slite deg gjennom spillet.

Men nøtte ikke uansett ka vi andre sir, om du e uhelbredelig FF-fan som noen av oss kjøper du spillet uansett:gonk:

phyconinja
20th March 2008, 22:05
Var redd det var noe alla det, jaja, får se om jeg finner et av de andre. takk. :)

Thamus
21st March 2008, 06:02
Jeg kan bare skyte inn at jeg synes personlig dette spillet var veldig underholdende.
Som det blir sagt her, det er ikke et spesielt bra spill, men for min del not (japansk tastatur mangler enkelte bokstaver, beklager det) jeg det meget mye.
Det er sabla lett, jeg tror ikke jeg dode en eneste gang, det er bare aa nyte det pene universet og de vakre filmensnuttene. (de er animert paa noyaktig samme kvalitet som Advent Children)

Om du savner stemningen av FF:VII universet er dette verdt tiden din, men om du vil ha et godt RPG er dette ikke verdt aa spare paa tror jeg.

Med andre ord; kjop om du savner VII, men om du vil ha "ordentlig" Final Fantasy er det nok lurere aa gaa for noe annet :)

ilifin
21st March 2008, 13:09
Jeg har ikke siden jeg spilte Final Fantasy VII likt noe annet spill noe særlig bedre innen sjangeren japansk RPG, og jeg ser ikke helt greia med at enkelte ikke liker det. Som innehaver av en limited edition box kjøpte jeg det på release, og jeg husker ikke antall ganger jeg har spilt gjennom det. For meg er FF7 *det* beste Final Fantasy spillet, etterfulgt av FF6 og FF8. Anbefaler deg å skaffe det på det sterkeste, men ikke om du er blendet av "zomg pretty graphics"-syndromet.