PDA

View Full Version : Nyheter Japani annonserer Pocky.no - bestill Pocky og Ramune til TG!

Japani
17th March 2008, 21:56
Japani og Neotokyo har ingått samarbeid for å kunne tilby norske otakuer japansk godteri på TG i år. Vi kommer til å levere "Otaku Survival Kit" opp til Hamar, til otakuene som ønsker seg en litt bedre TG-oppelevelse. "Otaku Survival Kit" kommer i to varianter:

Otaku Survival Kit
http://dwimg.com/files/5y0z6yp2f27z2t9duojg.jpg
Survival kit inneholder det du trenger for å overleve en hard dag på TG.
* 6x Pakker Pocky
* 6x Ramune
* 2x Pakker Special Pocky (tilfeldig spesiell Pocky)
* 2x Pretz
* Pris: 499kr

Otaku Survival Kit EX
http://dwimg.com/files/5xw7d9jcm8im02lsjnf2.jpg
Extreme Survival Kit, for otakuen som regner med å gå lengre tider uten tilgang til Pocky.
* 10x Pakker Pocky
* 6x Ramune
* 2x Pakker Special Pocky (tilfeldig spesiell Pocky)
* 2x Pretz
* 1x Mecha
* 1x Overaskelsesfigur
* Pris: 799kr

Ultimate Pocky Pack
For de som ikke trenger drikke og alt det andre. Her snakker vi ren Pocky tvers igjennom.
* 20x Pakker Pocky
* 4x Pakker Special Pocky (tilfeldig spesiell Pocky)
* Pris: 799

Levering til TG: 150kr per pakke.

Pakkene vil leveres til "The Gathering" på Hamar av en av Desucon-maidene på torsdag 20. mars, detaljer om levering sendes på SMS og på e-post. Betaling skjer ved levering (både kort og kontant).

Bestilling og mer informasjon vil man kunne finne på http://pocky.no/ om veldig kort tid.

Om dette er noe dere kunne tenke dere å bestille f.eks hjem til dere, ønsker vi veldig gjerne feedback i tråden her, vi vurderer å tilby dette som en tjeneste til alle.

Tilbudet gjelder så lenge lageret rekker. DW tar forbehold om trykkfeil.

Tobby
17th March 2008, 22:17
Tøff pakke.. vurdere litt å bestille
Er det mulig å lage en pakke med bare pocky?

Havok
17th March 2008, 22:20
Dette er desverre de pakkene vi har valgt for TG. Etter TG vil vi kanskje gjøre det mulig å bestille en pakke med bare pocky. :)

kaede
18th March 2008, 00:39
Sinnsykt bra! Er det sånn at disse pakkene kan bestilles hjem til privatpersoner allerede nå?

Gleder meg til å se den ferdige siden!

Adamant
18th March 2008, 09:26
Dette er en spøk, ikke sant? Dere skremte meg nesten.

ilifin
18th March 2008, 10:18
Dette er en spøk, ikke sant? Dere skremte meg nesten.Det er ikke april enda, og jeg mener vitterlig dette er helt seriøst. :nya:

Havok
18th March 2008, 11:33
Vi har lagt til en pakke til. For de som ønsker kun pocky.

Shiraishi
18th March 2008, 11:47
Dette er akkurat det jeg trenger til Matkvelden. :nya:

Cactuar
18th March 2008, 13:23
JA! Helt klart det e ønska om å kunne bestille hjem! Me wants den dyre pakken med suprisefigur. Men skal ikke på tg desverre. Sia man befinn seg i hamar kunne man jo skaffa seg daypass, men blir fort litt dyrt med daypass, levering pluss dyreste pakken.

*Edit* Vil det her være nokka NeoTokyo vil kunne tilby også etter TG, eller bare no mens TG pågår?

Tobby
18th March 2008, 19:20
er nå 2dager til angitt leveringsdato og en natt til TG begynner.
Kjekt om dere kan få opp en side før TG begynner:dangopocky:

Jorg
18th March 2008, 22:29
det skulle vært en litt mindre pakke for oss fattigfolk:gonk:

Tobby
18th March 2008, 22:34

Ja, f.eks en pocky pakke med halvparten av innholdet..
Jeg klarer ikke 20x pakker å få med hjem en gang vil jeg tro.

Cactuar
18th March 2008, 23:12

Eg e definisjonen på fattigfolk, men pocky+ramune+mecha+suprise figur går ikke ann å ignorere:nyalink:

p33r
19th March 2008, 01:16
Og med ett stort sukk er Pocky.no aktivt og tar imot bestillinger, "Om sider" og slikt er ikke helt aktivt men det kommer etterhvert.

http://www.pocky.no/ - TG Edition.

Chiisai
19th March 2008, 02:18
Det var da makan til stive priser. Om dere hadde solgt én Pocky-pakke til en tilsvarende pris kunne man kanskje dannet et spleiselag bare for å få seg en liten smak.

Adamant
19th March 2008, 04:47
Det er ikke april enda, og jeg mener vitterlig dette er helt seriøst. :nya:

Jammen... jam... og folk er faktisk interesserte?

Havok
19th March 2008, 08:31
Husk at dere hindres ikke å gå sammen om en pakke. Så UPP kan fort kjøpes av 3-4 folk, og så kan dere dele Pockyen som er i den. ;)

Yuffie
19th March 2008, 10:12
Synts den prisen er en smule vill, selvom folk spleiser på en slik pakke.

Jeg eter den malaysiske Pocky utgaven "Rocky". Fordi Pocky koster nesten dobbelt så mye. Smaker det samme. 3.50RM for pakken.

Deilig å være halvnorsk i asia! :D
Not really.

ilifin
19th March 2008, 10:39
33 kroner per pakke kan da umulig være så ille? Jeg husker i gamle dager da man fikk tak i Pocky på Japantorget til 45 kr stk...

p33r
19th March 2008, 11:09
Tankegangen bak pocky.no er akkurat som produktene sier "Otaku Survival Kit", poenget er å sikkre overlevelse over ett lengre tidsrom. Å sende mange små pakker blir mye frakt og mye styr. Her er tanken at man kjøper en ordentlig stor pakke og har godteri for en stund.

Vi tror dette er interesant for folk, rundt 60% av Japani sin medlemmer bor ikke i Oslo og å få tak i japanskt godteri er derfor vanskelig. Vi mener at prisene er konkurransedyktige.

Reila
19th March 2008, 14:27
33 kroner per pakke kan da umulig være så ille? Jeg husker i gamle dager da man fikk tak i Pocky på Japantorget til 45 kr stk...

Jeg sitter dog og lurer litt på hvordan man kan få sånne priser. Klart, profitt og sånn. Men likevel.
I Sverige kan man få en tilsvarende pakke for 10 kroner. Altså omtrent 8 norske : P

mogcaiz
19th March 2008, 15:41
halla! Sitter på TG nå!
Må ha pocky! Hvem er det jeg skal snakke med/hvor finner jeg sjappa som selger pocky? :)

Havok
19th March 2008, 15:50
Jeg sitter dog og lurer litt på hvordan man kan få sånne priser. Klart, profitt og sånn. Men likevel.
I Sverige kan man få en tilsvarende pakke for 10 kroner. Altså omtrent 8 norske : P

Som Espen sa, poenget er ikke hvorvidt du kan få det billigere et annet sted, men at det er en pakke med masse annet også. Du får garantert pocky til absolutt ingenting hvis du kjøper det i Kina, men, desverre er Kina langt unna. Og hvis folk på TG ønsker å reise til Sverige for å kjøpe det, så er det bare å sette seg i bilen. :link:

Normal pris på Pocky er vel 35 i Norge. Og som på alt annet i dette flotte land, er ting dyrt. :P Spesielt importvarer grunnet at staten skal ha sitt av profitten også, i form av moms, import og matavgift til mattilsynet.

halla! Sitter på TG nå!
Må ha pocky! Hvem er det jeg skal snakke med/hvor finner jeg sjappa som selger pocky? :)

www.pocky.no

Cactuar
19th March 2008, 16:40
Bah, pokkers tannlege som krevde 1500 for å utslette en kariusogbaktuskoloni i tanna mi...no pocky for me:gonk:

men e fortsatt veeldig interessert i å bestille hjem, så se å sett igang med å fikse det:D

Tonbo
19th March 2008, 20:44
interessant, men det er faktisk mye billigere for meg å bestille utenlands synes da jeg.

De fleste leverandører selger en pakke pocky for 1,5 - 2$. Noe som skulle være rundt 10 kr. Eneste minuset er seffølgelig frakten, men det er egentlig ikke så overdrevent dyrt det heller.

Havok
20th March 2008, 10:51
@Tonbo

Hvis du direkteoversetter prisen fra $ til NOK ja. Da er 10 kroner riktig. Men, som jeg har skrevet over, så har man frakt, MVA avgift, matavgift og profittmargin. Kan ta et eks. i Norge koster en Nintendo Wii 2499,- de fleste steder. I USA koster den rundt $354.95 (1813,40 NOK). Igjen, fordi krona er sterk for tiden, og fordi priser er anderledes i vårt land enn USA. :P Det gjør ikke Norge dyrere av den grunn. Husk at nordmenn tjener veldig mye mer enn en vanlig amerikaner også.

Billigeste Pocky jeg har sett i Norge er 29 kroner. "Spesielle" Pocky er generelt dyrere og ligger på 35-45,- kroner. Vi ser på dette som et tilbud til de av dere som ikke har mulighten til å få Pocky på andre måter, og vi tvinger heller ingen til å kjøpe av oss. :P Husk også at importvarer er dyrere enn Norske varer, og at mattilsynet er temmelig strenge når det kommer til import av mat fra utlandet.

p33r
20th March 2008, 13:09
Vi kjører snart opp mot TG med bestillingene vi har fått, vi tar med to-tre ekstra bokser i tilfelle noen glemte å bestille. Vi kommer til å være på chatten inimellom så om dere vil bestille er det bare å si ifra.

Hawko
22nd March 2008, 00:32
Vel, det er ihvertfall godt å vite at noen bestilte. Prisene var jo noe stive. Menmen! Om det er mulig å senke prisene en smule, så hadde dette muligens vært et tilbud jeg ville prøvd meg på. For øyeblikket føler jeg det litt som samvittigheten for min lommebok tar meg:

http://nettserier.no/_striper/hemmis-1206140400.jpg (http://nettserier.no/hemmis)

olebole
22nd March 2008, 04:09
hva er pocky

Adamant
22nd March 2008, 04:13
hva er pocky

Kjeks fra Japan-san.

p33r
22nd March 2008, 16:48
hva er pocky

Pocky er japansk godteri som ofte er beskrevet som saltstenger med sjokoladetekk. De finnes i flere typer (grønn te, melk, mango) men den mest kjente er standar sjokolade. Muligens det mest kjente japanske godteriet utenfor Japan.

Pocky var relativt ukjent helt til serien "Ongeai Teacher" (http://anime.no/anime/info_og_omtaler/onegai_teacher.html) brukte Pocky i stor stil. Deretter ble Pocky rasende populært utenfor Japan hos de fleste animeintereserte. I lang tid var det knapt mulig å få tak i Pocky i Norge men nå til dags er det blitt mye enklere. For mange hører Pocky og Anime rett og slett sammen nå til dags.

Pocky er kort og godt japansk sjokolade som har fått en fanfollowing utenfor Japan.

Jorg
22nd March 2008, 23:02
dette var noe av det hyggeligste på tg i år. eneste jeg har å utsette på er at maiden mangla:toda:

mye god pocky, og ramune war win. også morsomt med en liten figur og mecha.
håper å gjøre bruk av denne tjenesten i ettertid også.

Critical IX
23rd March 2008, 00:12
Pocky er japansk godteri som ofte er beskrevet som saltstenger med sjokoladetekk. De finnes i flere typer (grønn te, melk, mango) men den mest kjente er standar sjokolade. Muligens det mest kjente japanske godteriet utenfor Japan.

Pocky var relativt ukjent helt til serien "Ongeai Teacher" (http://anime.no/anime/info_og_omtaler/onegai_teacher.html) brukte Pocky i stor stil. Deretter ble Pocky rasende populært utenfor Japan hos de fleste animeintereserte. I lang tid var det knapt mulig å få tak i Pocky i Norge men nå til dags er det blitt mye enklere. For mange hører Pocky og Anime rett og slett sammen nå til dags.

Pocky er kort og godt japansk sjokolade som har fått en fanfollowing utenfor Japan.

Dette må testes.
Jeg trenger
- Saltstenger, type norske
- Vann, type bad
- Sjokolade, type melke

Smelt sjokoladen, type melke, i vannet, type bad, og dypp saltstenger, type norske, i den nye blandinga.

Instant pocky, type norsk.

ilifin
23rd March 2008, 00:52
Dette må testes.
Jeg trenger
- Saltstenger, type norske
- Vann, type bad
- Sjokolade, type melke

Smelt sjokoladen, type melke, i vannet, type bad, og dypp saltstenger, type norske, i den nye blandinga.

Instant pocky, type norsk.Da må du få vekk saltet først, jeg tror ikke det gjør seg nå særlig med det saltet på :S En plan man kan gjennomføre på matkvelden, kanskje? :nya:

Shiraishi
23rd March 2008, 00:55
Da må du få vekk saltet først, jeg tror ikke det gjør seg nå særlig med det saltet på :S En plan man kan gjennomføre på matkvelden, kanskje? :nya:

Dette kommer ikke til å skje med den første, ettersom jeg allerede har bestilt en UPP til Matkvelden... Men fremdeles en brukbar tanke.

Sensei
23rd March 2008, 13:20
Da må du få vekk saltet først, jeg tror ikke det gjør seg nå særlig med det saltet på :S En plan man kan gjennomføre på matkvelden, kanskje? :nya:

Det kan fungere. Salt og sjokolade er overraskende nok ikke så aller verst sammen.

AzZa
25th March 2008, 19:16
Vis dette blir sånn at man kan bestille hjem i postkasse kommer jeg garantert til å bestille ^^ (en gang jeg har råd :ikkemeg: )

p33r
25th March 2008, 19:41
Vis dette blir sånn at man kan bestille hjem i postkasse kommer jeg garantert til å bestille ^^ (en gang jeg har råd :ikkemeg: )

Da kan jeg med stor glede anonsere at vi i løpet av kort tid kommer til å tilby pocky til hele Norge. :ciplink:

Vi må enda fikse noen tekniske småting så er vi i boks.

Stelgim
29th August 2008, 21:14
Det var billig, pluss at jeg ikke har funnet noen andre sider i Norge som selger det.

Fikk så lyst på Ramune etter at jeg så en drikke det på en yesjapan film æ så for noen timer siden..

Ett lite spørsmål, er pocky.no åpen lenge?, så jeg vet katti(når) æ skal bestille

Archoni
29th August 2008, 21:32
Eg konne tenkt å prøvd en sånn pakke :)

Porphyra
30th August 2008, 15:57
Jeg skulle gjerne ha kjøpt en sånn pakke! :D
Men jeg må vente på stipend før jeg får kjøpt noe som helst...
Hvor lenge er den siden åpen egentlig?

Totoro
30th August 2008, 16:56
Er det fremdeles mulig å bestille f.eks. Otaku Survival Kit selv om det ikke er tg akkurat nå? :cip:

Joppe
31st August 2008, 03:05
uhm tror du fortsatt kan besøke
http://www.pocky.no/index.html og bestille der :)

Adamant
31st August 2008, 04:58
Er det fremdeles mulig å bestille f.eks. Otaku Survival Kit selv om det ikke er tg akkurat nå? :cip:

Nei, det er nok bare å bestille plass på kirkegården.

Sparegrisen blir nok i det minste glad.

Dhomochevsky
31st August 2008, 18:44
awesome! mitt sjette år på TG blir bare enda bedre :nya:

Ichigo
31st August 2008, 20:51
Ett lite spørsmål om Pocky.no, leverer dere rundt landet eller var Pocky.no bare noe som er/var operativt under TG?

Porphyra
16th September 2008, 18:15
Ingen som kan svare oss her?
Er pocky.no fortsatt åpen for bestillinger eller var det kun noe som var tilgjengelig under TG?

marilla
16th September 2008, 18:46
Kittene som er på Pocky.no kan bestilles. De er litt annerledes fra slik de beskrives i åpningsposten her, men beskrivelsen på Pocky.no skal være riktig. Pocky.no vil mest sannsynlig oppdateres snart. :-)

Porphyra
17th September 2008, 17:43
Ah, herlig. Tusen takk :)

ArchAngel
5th April 2009, 00:11
Hva har skjedd med pocky.no? Er det ikke mer?
Vi trenger mer til våre månedlige animé-marathons! :P