PDA

View Full Version : Treff Tegneklubb i oslo

Izumi-zu
16th March 2008, 17:49
Hei :) Jeg vet ikke om dette er riktig sted å poste dette. Hvis det ikke er det så si ifra.

Jeg leter etter en tegneklubb. Det kan godt være kurs og, men jeg har ikke bare lyst til å lære å tegne jeg har lyst til å snakke om det få kritikk osv.. Klubben må være i oslo. Jeg snakker ikke om en online tegneklubb, men en man kan gå til en gang i uka (eller oftere). Jeg vet ikke om det finnes noe sånnt (har ikke sett noe av det på internett ihvertfall) , men det hadde hvert koselig. :cip:

kaede
17th March 2008, 02:09
Vi hadde en slags versjon av dette i form av tegnekvelden på sub.scene onsdager før jul. Dessverre ble arrangøren (Quakeulf :toda: ) altfor opptatt, and it died.... :cip:

Men dersom noen kunne tenke seg å starte den igjen er tegnekvelden kjempekoselig og sosialt. Mange som er flinke til å tegne man kan snakke med, få tilbakemelding fra osv.

Ellers kommer jeg ikke på noe spesielt, bortsett fra at folkeuniversitetet arrrangerer flotte tegnekurs, om en litt dyre, der man lærer masse, og kan komme med egne tegninger på starten/slutten og få tilbakemeldinger.

Izumi-zu
17th March 2008, 23:50
Vi hadde en slags versjon av dette i form av tegnekvelden på sub.scene onsdager før jul. Dessverre ble arrangøren (Quakeulf :toda: ) altfor opptatt, and it died.... :cip:

Men dersom noen kunne tenke seg å starte den igjen er tegnekvelden kjempekoselig og sosialt. Mange som er flinke til å tegne man kan snakke med, få tilbakemelding fra osv.

Ellers kommer jeg ikke på noe spesielt, bortsett fra at folkeuniversitetet arrrangerer flotte tegnekurs, om en litt dyre, der man lærer masse, og kan komme med egne tegninger på starten/slutten og få tilbakemeldinger.

Det med sub.scene hørtes interesant ut, men det er en stund til jul... Tror du det er mulig å starte en tegneklub på subscene som er året rundt? Det behøver ikke være ofte, men en gang i blant :) Det blir kansje vanskelig siden Sub.scene egentlig er et musikk sted..

Folkeuniversitetet hørtes litt voldsomt ut.. Jeg og mamma har ikke så mye penger til overs til fritids aktiviteter egentlig. Ekstra penger går som regel til manga relaterte ting... og godteri :cip:

kaede
18th March 2008, 00:24
Jeg tror ikke Sub.scene har noen problemer med å låne ut salen sin til oss. Det største problemet er vel egentlig å finne noen som gidder å organisere noe. Men det er sikkert mange som kunne tenke å komme dersom det først ble gjenopptatt.

Izumi-zu
18th March 2008, 19:41
Jeg er villig til å organisere det, men hvem er det jeg må snakke med for å få tilatelse til å ha klubb der?

kaede
19th March 2008, 01:33
Hmmm.... Jeg kan virkelig ikke så mye om dette, men det jeg kan anbefale er å sende en PM til Quakeulf.

Han har hatt mye kontakt med Sub.scene folket, og kan sikkert gi deg masse tips! Han biter ikke heller! :3

Quakeulf
19th March 2008, 10:55
Sub har ikke noe problemer med å fortsette å ha tegnekvelder på onsdager, men skal dere ha lokalet i helgene så må dere ut med en god del penger, eller ha sinnsykt flaks, eller bare smiske nok. :cip:

Bare sjekk ut mine tidligere tegnekveld/helgtråder for å se hva vi har drevet med. :nya:

Izumi-zu
20th March 2008, 16:07
Sub har ikke noe problemer med å fortsette å ha tegnekvelder på onsdager, men skal dere ha lokalet i helgene så må dere ut med en god del penger, eller ha sinnsykt flaks, eller bare smiske nok. :cip:

Bare sjekk ut mine tidligere tegnekveld/helgtråder for å se hva vi har drevet med. :nya:

Hurra >_< Er på vei!

...

Noen må overta... i see...

Centi
24th March 2008, 13:51
Har dere ikke kulturskole i Oslo? o_O

Shinke
24th March 2008, 20:34
Hm.. Når jeg er ferdig med den hovedoppgaven jeg driver med nå, som er om en eller to uker, så har jeg planer om å kikke litt mer på det her.
dvs, snakke med Sub eller noe sånt og være "ansvarlig" når det kommer til hele opplegget.

edit: om ingen har noen innvendinger eller bedre ideer selvsagt!

kaede
24th March 2008, 23:54
Flott at noen tar ansvar! ^__^

Shiraishi
25th March 2008, 00:09
Tegnekvelden var jo et veldig populært arrangement. Det er bare naturlig at det vekkes til live igjen.

Izumi-zu
26th March 2008, 09:14
Hm.. Når jeg er ferdig med den hovedoppgaven jeg driver med nå, som er om en eller to uker, så har jeg planer om å kikke litt mer på det her.
dvs, snakke med Sub eller noe sånt og være "ansvarlig" når det kommer til hele opplegget.

edit: om ingen har noen innvendinger eller bedre ideer selvsagt!

Kjempe bra! Da slipper jeg å starte det. Jeg hadde sikkert ikke gjort en veldig bra jobb uansett. :ikkemeg: