PDA

View Full Version : Mat matvarer i trondheim

kakashi´s girlfriend
10th March 2008, 09:00
Hmmmm.... Jeg som har så lyst til å lære med å lage japansk mat. Har gått til innkjøp av en veldig fin kokebok og gikk i helgen på jakt i Trondheim by etter japanske matvarer. Noe har de på ica, sånn som nori og soyasays og tofu og sånn. Men jeg skulle da altså finne ut hva de hadde av grønnsaker og andre ting. Den "beste" (og eneste) butikken jeg fant var en butikk drevet av to thailendere. De snakket inn i granskauen dårlig norsk, og de skjønte lite av hva jeg var ute etter. Jeg fant av en eller annet merkelig grunn daikon (selv om det het noe annet i butikken), men de hadde ikke miso en gang, eller grønn the. Så jeg er litt frustrert, siden det pga sprøkproblemer heller ikke var mulig å spørre om de kunne bestille ting (han så rart på meg og sa noe sånn som vi ikke ha sånn). Noen som har noen andre steder de vet om enn stedet i fjordgata? Evt en butikk hvor de gjeren importerer varer for deg hvir du spør? Skulle ikke tro miso var så vanskelig det er jo en kanskje kjent greie.

edit ja, forøvrig av interesse å vite om gode butikker i området lillehammer, gjøvik, hamar da jeg skal rundt der i påsken.

Mr.Mag
10th March 2008, 15:57
Bah, jeg er dårlig med gatenavn, men jeg vet at det finnes små bortgjemte butikker rundt omkring i Trondheim sentrum som selger diverse produkter man kan bruke til japansk og/eller asiatisk mat generelt. Skal fintenke litt på det, så kansje jeg kommer på hva det heter! :)

FauxPas
19th March 2008, 11:45
Etter lang tids leting, fant jeg miso på en butikk i trondheim. Men husker ikke nøyaktig hvor den lå altså....omtrent mitt i sentrum nær hvor Mukegata krysser Olav tryggvasons gate :)

Tror desuten Meny på solsiden har et sånt opplegg hvor de importerer ting for deg hvis du spør, det hadde de iallefall før!