PDA

View Full Version : Treff Den Store Japanske Matkveld-tr嶟en II

Shiraishi
9th March 2008, 01:47
http://dwimg.com/files/d2ii86e7nd5qgzu55qs2.jpg

FOLK SOM KOM 5. APRIL 2008:

中Lille Nusse

中Ardisrawr
中Lokenagi
中Mita-chan
中Nodoka
中nyanyanya
中Reila
中Romi-chan
中Unibrow
中viddy
中Yuiko

2wee
乙lrus
乙nathea
乙zZa
口etch fox
人avok
夕lifin
入org
八aede
女aw
八okoro
几ine
几ika
刀atias
刁atalie
刁icola
寸liyzia
小33r
匕yo
十uakeulf
又hadowleaf
又hinku
又illi-Zikuni
又iri
山ortulv
又toner
三otoro
丈ilde
凡eku

Folk som var meldt savnet:

三92

TOTALT: 40

DATO FOR NESTE TREFF: (for de av dere som ikke kunne 5. april)

10. mai 2008

phyconinja
9th March 2008, 02:31
Jeg kommer nok. Har et stykke hjem s hadde vert greit om man kunne overnatte ^^
Har ingen japanske oppskrifter, men er flink p kj鷦enet, s om det trengs hjelp der melder jeg meg til det.

Shiraishi
9th March 2008, 02:53
Jeg kommer nok. Har et stykke hjem s hadde vert greit om man kunne overnatte ^^
Har ingen japanske oppskrifter, men er flink p kj鷦enet, s om det trengs hjelp der melder jeg meg til det.

Notert.

Fint om folk tar seg bryet med foresl ting vi/jeg kan lage av mat. :ja:

Papaya90
9th March 2008, 12:40
Ville gjerne ha kommet (siden jeg ikke dukket opp sist gang) men s er J-Rock Night 3 satt p samme datoen :cip:
S f緳 se om jeg dukker opp p treffet i mai :nya:

T92
9th March 2008, 13:15
kommer hvis jeg kan!

monomayu
9th March 2008, 13:43
Jeg tror ikke jeg og Ardis f緳 kommet denne gangen :(
Men vi kommer nok gangen etter :]

Btw s er det er J-rock night 12. april ogs..

Shiraishi
9th March 2008, 15:01
Ok. Jeg dropper fastsette hvilken l鷨dag i m幩eden det er. Fra n av blir det den l鷨dagen jeg sier at det er - med andre ord n緳 folk kan.

F鷨stepost oppdatert.

marilla
9th March 2008, 15:16
Har veldig lyst til komme, men m nesten sette meg p et kanskje. Og - kommer jeg, s kommer most likely ogs viddy, s sleng han p "kanskje" ogs.

Shiraishi
9th March 2008, 15:17
Har veldig lyst til komme, men m nesten sette meg p et kanskje. Og - kommer jeg, s kommer most likely ogs viddy, s sleng han p "kanskje" ogs.

Done.

ilifin
9th March 2008, 15:22
Kommer possibly innom for the sake of nuko :nya:

Shiraishi
9th March 2008, 15:28
Kommer possibly innom for the sake of nuko :nya:

Nuko is amused. :nya: Han har helt sikkert f廞t tatt av seg trompeten til da, s han er dobbelt s nusselig som han var ig緳! :sorcerer:

Ardisrawr
9th March 2008, 21:15
Ny dato, jey:cip:
Da kommer nok jeg og monomayu^^

Lokenagi
9th March 2008, 22:47
hvorfor er ikke jeg p listen? :toda:

monomayu
9th March 2008, 22:56
Ja, ny dato var bra :3

Kan vi ikke lage en japansk kake av noe slag?
Noen som har forslag? :)

AnthonyAA
9th March 2008, 23:11
Gyozaaaaa, haaaaaaiiiiiii!!! :cip:

monomayu
9th March 2008, 23:15
Looks delicious :3
Stemmer for gyoza jeg ogs :nya:

AnthonyAA
9th March 2008, 23:16
Med noe kj黂t som alle kan spise av.

Kan ikke spise gris, dessverre... :nyalink:

Jeg og Khoi "Shuyin" blir med.
Overnatter ogs, haaaaaaiiii!

Nodoka
9th March 2008, 23:20
Jeg kan egentlig legges til alle listene p dette videre p "kansje"

Og hvis noen 鷣eleger for at vi skal lage takoyaki denne gangen ogs s g緳 jeg virkelig "L5" p noen.

men ikke hold tilbake med ting vi kan lage. Yakisoba?

monomayu
9th March 2008, 23:29
Ow gawd, alt ser s godt ut :3 *glede seg*

AnthonyAA
9th March 2008, 23:31
Begynn lage plass i magen allerede! :whistling:

En m幩ed igjen, hehe :hello:

Shiraishi
10th March 2008, 01:29
Gyoza er ikke vanskelig lage - det tar bare en masse tid pakke alt inn i "skallet". Om jeg skal lage til alle krever det at jeg har tre fire andre som halper meg med pakke, ellers blir det mathelg. :cip:

Takoyaki er, som nevnt i forrige tr嶟, ganske vanskelig teknisk sett. Jeg har enda ikke f廞t testet utstyret vi har hjemme, s inntil videre er den "on hold". Yakisoba kan lages fort og i store kvanta, s det er et godt alternativ dersom det blir som forrige gang at jeg er alene om matlaginga. sm-:toda:

Nodoka: Du kommer. Jeg skal be Jan/Kenneth om stenge NT den l鷨dagen, s du har ikke noe valg. :p

monomayu
10th March 2008, 08:35
Jeg kan sikkert pr黲e hjelpe til, men ikke forvent noe stort :cip:
Er rimelig h幠l鷭, men kan gj鷨e enkle ting om du trenger hjelp :P

Og ang. Nodoka var det en awesome id :3
Mwhaha, den planen kan ikke feile. Om neo er stengt s blir han s mentalt nedbrutt at du kan dra han med deg p hva du vil :todangonya:
USE HIM AS A SLAEV! :link:

Nodoka
10th March 2008, 10:22
Ja det er greit for meg ha takoyaki on hold og lage yakisoba hvis vi ikke f緳 takoyaki.

btw det hjelper ikke stenge neo-tokyo for jeg drar sjeldent dit p l鷨dager :nya:

AnthonyAA
11th March 2008, 22:01
Nan da yo?

Er jeg og Khoi fortsatt p listen over folk som overnatter hos deg eller?

Quakeulf
11th March 2008, 22:07
Jeg er med hvis dette ikke kommer i veien for lignende arrangement i Stavanger! :nya:

Shinke
11th March 2008, 22:14
Er med p 5 apr om det er plass! ^^
Sover ogs gjerne over hvis det er plass og ikke til bry.

Shiraishi
12th March 2008, 14:43
Shinku&Quake: Notert.

Anthony: Jeg prioriterer folk utenfor Oslo til overnatting. Akkurat n er det tre stykker som har meldt interesse, og da faller du og Khoi dessverre ut. :trist:

AnthonyAA
12th March 2008, 14:48
Ikke noe problem, Frode ;)
...As long as you make me gyoza... :cip:

Men en ting...

Jeg har lest at Gyoza inneholder for det meste svinekj黂t.
Er det mulig lage det med noe annet kj黂t? Eller g緳 hele smaken og meningen bak navnet vekk hvis man bruker annet kj黂t?

Jeg kan dessverre ikke spise svinekj黂t, eller konsentrert melk eller egg, dessverre.
Kan spise det, men ikke konsentrert, som et glass melk eller omelett.

Shiraishi
12th March 2008, 15:10
Ikke noe problem, Frode ;)
...As long as you make me gyoza... :cip:

Men en ting...

Jeg har lest at Gyoza inneholder for det meste svinekj黂t.
Er det mulig lage det med noe annet kj黂t? Eller g緳 hele smaken og meningen bak navnet vekk hvis man bruker annet kj黂t?

Jeg kan dessverre ikke spise svinekj黂t, eller konsentrert melk eller egg, dessverre.
Kan spise det, men ikke konsentrert, som et glass melk eller omelett.

Gyoza kan lages med annet enn svinekj黂t, men jeg tror ikke jeg skal eksperimentere med andre oppskrifter. Jeg har h鷨t om restauranter i Japan som bl. a. bruker storfe, og det er like fullt gyoza. Men, som sagt, det blir litt spenstig begi seg utp noe s radikalt, ettersom jeg ikke er noen mesterkokk. :cip:

Jeg tror ikke det vil bli noe problem ang. egg/melk.

AnthonyAA
13th March 2008, 00:36
So... only pork?! :gr廞e:

Shiraishi
13th March 2008, 13:23
So... only pork?! :gr廞e:

Hysj, jeg driver og leter etter oppskrifter med kukj黂t. Men inntil videre vil jeg ikke love noe. :p

Smiph
13th March 2008, 14:28
Hysj, jeg driver og leter etter oppskrifter med kukj黂t. Men inntil videre vil jeg ikke love noe. :p
Jeg leste veldig feil hva slags kj黂t du skrev der.

Stikker nok innom. Syns det var utrolig kjipt g glipp av det sist gang.

Er det greit om jeg tar med noen egen mat som jeg bare kan stappe i en ovn hvis det blir noen av de tre rettene som er foresl廞t? Er umulig lage noen av de glutenfrie tipper jeg, men har noe hurtigting jeg kan ta med alltids (og godis :D).

Shiraishi
13th March 2008, 15:42
Jeg leste veldig feil hva slags kj黂t du skrev der.

Stikker nok innom. Syns det var utrolig kjipt g glipp av det sist gang.

Er det greit om jeg tar med noen egen mat som jeg bare kan stappe i en ovn hvis det blir noen av de tre rettene som er foresl廞t? Er umulig lage noen av de glutenfrie tipper jeg, men har noe hurtigting jeg kan ta med alltids (og godis :D).

:link: Flott om noen andre ogs f鷲er en trang til bidra med godis/snacks/kaker. Sist gang fikk vi ekte Unibrow-brand brownies, noe som var evig episk seier. :nya:

monomayu
13th March 2008, 15:49
Kunne vi ikke pr黲d lage noe japansk desert-opplegg? :3

Nodoka
13th March 2008, 16:44
Desert: Dango. Det er s熳t men godt :nya:

monomayu
13th March 2008, 16:46
Ieeeeeee :shoop:
Jeg er jo dango, DON'T EAT ME :gonk:

No srsly, stemmer for dango, har lyst til smake det :nya:

Shiraishi
14th March 2008, 13:15
Must. Find. Recipe.

M f til :dangopocky:!

Smiph
14th March 2008, 13:19
N緳 jeg ser p wikipedia artikkelen til Dango ser det faktisk ut som noe jeg t嶚er ogs. Hvis jeg tar med egen soyasaus.

http://www.recipezaar.com/120390

Totoro
14th March 2008, 14:29
Jeg tror jeg kanskje kommer :P
(ta med seg 2wee ogs :D)

fiiup
15th March 2008, 08:06
Jeg kommer (garantert) denne gangen ;)

Shiraishi
19th March 2008, 21:50
This just in: n har jeg testet ut gyoza hjemme, og det ble episk seier av dimensjoner. Jeg og broren min greide jevne fjellet best嶒nde av 44 gyoza med bordflaten, sammen med tre porsjoner hver med ris. :nya: Jeg kommer ikke til lage s mye til hver person til Matkvelden, men n har jeg i alle fall en viss peil p hvor mye jeg trenger av ingredienser og slikt. Jeg har ogs f廞t tips om hvordan jeg burde steke den slik at "skallet" blir spr黂t og deilig! :sorcerer:

Jeg etterlyser folk som kan ta med kaker eller annet sm廞teri. For 黲rig hadde jeg satt ufattelig stor pris p om noen hadde stilt opp til pakke fyllet i skallene, ettersom dette er en ganske tidkrevende jobb som jeg ikke rekker gj鷨e p egen h幩d etter at alle har kommet. Den ideelle l鷭ningen hadde v熳t om noen hadde giddet komme til meg i forkant av treffet slik at vi kunne pakket ferdig f鷨 vi hentet resten av banden og g廞t i gang med steking med en gang vi var tilbake...

Om noen er villige til ofre seg for fellesskapet: send meg en PM straks! \o/

AnthonyAA
19th March 2008, 21:57
Hai, jeg kan godt ta med en del kaker, sm嶡aker og sm嶓odt (for de som liker det :nya: )

Kan godt komme litt tidligere og hjelpe deg, men ettersom jeg ikke vet hvor du bor hen, s foresl緳 jeg at vi m黂es p "M黂e-Plassen" p Oslo S, no? :turned:

monomayu
21st March 2008, 19:38
Jeg tror ikke jeg orker ta med noe denne gangen ettersom jeg tok med brownies sist, men jeg kan gjerne hjelpe til med matlagingen.

Hvordan blir det med dangoene? :nya:

Yuiko
23rd March 2008, 17:36
Skriv opp meg! :D

Solnar
23rd March 2008, 19:34
Hmm, kanskje jeg kan komme denne gangen i stede;p men hvordan er det i forhold til komme seg fra deg og inn til la oss si Bygd鼜 all?

kan sikkert ogs bake noe;p im bloody Kazuma Azuma...haha

Shiraishi
23rd March 2008, 20:23
Hmm, kanskje jeg kan komme denne gangen i stede;p men hvordan er det i forhold til komme seg fra deg og inn til la oss si Bygd鼜 all?

kan sikkert ogs bake noe;p im bloody Kazuma Azuma...haha

Bortsett fra at Bygd鼜 all er et av de lengste veiene i Oslo, tror jeg du kan sp鷨re Trafikanten (http://www.trafikanten.no/) om det. Bussen g緳 relativt ofte opp til meg.

Siden det blir meningsl鷭t ha en haug med folk som bare "nevner" at de "sikkert" kan bake osv. velger jeg fange deg i dine ord og forvente at du har med deg bakverk. :todango:

Solnar
23rd March 2008, 20:32
for bruke trafikanten trenger jeg vite hvor du bor da?:cip:
det blir vel fra deg og til Bygd鼜 all 60;P

Jeg kan bake jeg ja;p trenger bare vite hva dere vil ha av meg..

Note: har rettningsans som en sau...hehe

Shiraishi
23rd March 2008, 21:49
for bruke trafikanten trenger jeg vite hvor du bor da?:cip:
det blir vel fra deg og til Bygd鼜 all 60;P

Jeg kan bake jeg ja;p trenger bare vite hva dere vil ha av meg..

Note: har rettningsans som en sau...hehe

Skibakken (stoppested) til Bygd鼜 all (velg husnr. etterp). Du m s鷦e rutetid selv, ettersom det ikke er link til tabeller...

2Wee
24th March 2008, 01:04
ojj.....jeg ser at jeg er p den "jeg kommer-lista" :cip:
men nevnte jeg at jeg ikke kunne f鷨 hvertfall 15.00-16.00 tia, funker det?

Shiraishi
24th March 2008, 01:13
ojj.....jeg ser at jeg er p den "jeg kommer-lista" :cip:
men nevnte jeg at jeg ikke kunne f鷨 hvertfall 15.00-16.00 tia, funker det?

Det g緳 helt greit. Jeg kan sende noen ned for hente deg, eller du kan ta bussen litt senere. Det er bare ta 54 mot Kjels廛 til Skibakken. Den stopper ved Brugata eller Kirkeristen i sentrum, eller du kan ta den fra Nationalteatheret om du vil ha det enkelt. :)

2Wee
24th March 2008, 01:22
h, bor du dEN veien?!
samma vei som til thune er det ikke?

Shiraishi
24th March 2008, 01:24
h, bor du dEN veien?!
samma vei som til thune er det ikke?

Aner ikke hvor Thune er, men shur. :cip: Om du vil kan jeg hente deg p Skibakken (herved omd鷴t til Shirabakken) :3

2Wee
24th March 2008, 01:34
neida, jeg hakke s槫 d緳lig retningssans! V熳 en god vert og ikke forlat dine gjester du, s ringer jeg hvis jeg havner i...feil side av oslo;)

Silli-zicuni
24th March 2008, 02:24
Jeg har lyst komme :3 F緳 dra med meg cosplay-gruppa mi da, s jeg ikke blir alene 8D

Okonomiyaki kan alltid lages 8D Jeg er flink p det ^^,

Shiraishi
24th March 2008, 02:26
Jeg har lyst komme :3 F緳 dra med meg cosplay-gruppa mi da, s jeg ikke blir alene 8D

Okonomiyaki kan alltid lages 8D Jeg er flink p det ^^,

Bortsett fra at vi hadde det forrige treff, har jeg fremdeles ingredienser (dvs k嶚) nok til ta det en gang til. :cip: Og det hadde blitt episk om du tok med gruppa di. Jeg tror jeg f緳 en god del forklaring gj鷨e i etterkant om dere faktisk stiller i cosplay, men det er verdt det! :link:

Silli-zicuni
24th March 2008, 02:32
Woot, k嶚 xD Man kan jo fors彉idt bare stappe hva s鷨en man m廞te 鷢ske inn i en okonomiyaki 8D Det er det som er s herlig med det!

Ooh, faktisk cosplaye hadde v熳t moro :3 *legge slu plan* Jeg m dra med meg Zeku p komme i cosplay... Hmmm... xD

Shiraishi
24th March 2008, 02:32
Woot, k嶚 xD Man kan jo fors彉idt bare stappe hva s鷨en man m廞te 鷢ske inn i en okonomiyaki 8D Det er det som er s herlig med det!

Ooh, faktisk cosplaye hadde v熳t moro :3 *legge slu plan* Jeg m dra med meg Zeku p komme i cosplay... Hmmm... xD

Hvor mange er dere i gruppa? :3

Silli-zicuni
24th March 2008, 02:37
Skammenush槫 *telle* Vi eeeeer.... 8 for 鼜eblikket :3 Men en er i London n緳 kvelden er daaa D: Men jeg skal pr黲e f med meg de andre 8D Bare meg og Zeku som kommer til ha oppeg嶒nde cosplay den 5 april O_o Men, 2 er bedre enn ingen, ne? 8D

Shiraishi
24th March 2008, 02:38
Skammenush槫 *telle* Vi eeeeer.... 8 for 鼜eblikket :3 Men en er i London n緳 kvelden er daaa D: Men jeg skal pr黲e f med meg de andre 8D Bare meg og Zeku som kommer til ha oppeg嶒nde cosplay den 5 april O_o Men, 2 er bedre enn ingen, ne? 8D

OK, jeg f鷨er dere opp p lista. Matkveld med cosplay - jeg f鷲er meg suksessrik!

Silli-zicuni
24th March 2008, 02:45
8D Wiiiii! Er jeg heldig f緳 jeg dratt med meg 7 x3 Mest sannsynlig f緳 jeg dratt med meg 4 eller 5, avhengig om foreldrene til Zeku lar henne f dra!

*f鷲e seg flink* ^^,

(Oooh, og Japani-navnet til Zeku er Issa-san :3)

Kokoro
24th March 2008, 13:23
Jeg kommer :nya:

Silli-zicuni
24th March 2008, 20:45
Jeg kommer, Issa-san kommer, Eivind kommer, kanskje Alrus , kanskje Izuma, kanskje Vilde, og kanskje Hanna xD

Solnar
24th March 2008, 21:35
Skibakken (stoppested) til Bygd鼜 all (velg husnr. etterp). Du m s鷦e rutetid selv, ettersom det ikke er link til tabeller...
for si det s幩n den rute tok godt mote fra meg, hehe.
hmm, s bare 6km ca g da...kanskje lurere enn ta bussen i forhold til at jeg kan rote meg lettere bort p bussen, hehe. dra med meg en gps:p

Shiraishi
24th March 2008, 21:58
Jeg kommer :nya:

Awesome! :nya:

Jeg kommer, Issa-san kommer, Eivind kommer, kanskje Alrus , kanskje Izuma, kanskje Vilde, og kanskje Hanna xD

:O Alle i cosplay? Hjelp! Jeg begynner bli redd for at vi ikke kommer til ha nok mat til alle!

Silli-zicuni
24th March 2008, 22:18
:O Alle i cosplay? Hjelp! Jeg begynner bli redd for at vi ikke kommer til ha nok mat til alle!

Niiih, sadly bare meg og Issa-san som har cosplay som har rukket frem til da D: Meeeeeeen, 2 cosplayere er bedre enn ingen 8D

Ellers s er vi sikkert ikke s storspiste :3

Shiraishi
25th March 2008, 00:05
Niiih, sadly bare meg og Issa-san som har cosplay som har rukket frem til da D: Meeeeeeen, 2 cosplayere er bedre enn ingen 8D

Ellers s er vi sikkert ikke s storspiste :3

OK, men jeg regner dere fremdeles som en gruppe. Cosplay Special Forces best緳. :nya:

Silli-zicuni
25th March 2008, 09:03
OK, men jeg regner dere fremdeles som en gruppe. Cosplay Special Forces best緳. :nya:

Jada :3 TBU*-members blir dukke opp!! Med godt hum鷨, masse d緳lig humor og sosiale antenner til tusen xD

(*Tardy Brains United, navn p gruppa v緳 XD)

AzZa
25th March 2008, 21:21
mulig jeg f緳 dratt meg med :3 men ikke noen veldig stor sjangse :( skal finne ut av det s fort som mulig :nya:

Mita-chan
25th March 2008, 21:28
mulig jeg f緳 dratt meg med :3 men ikke noen veldig stor sjangse :( skal finne ut av det s fort som mulig :nya:

sov hos meg :sorte: jeg tvinger deg, jeg er pedo jeg vettu :cip: du m komme det hadde v熳t s koselig! : D

phyconinja
25th March 2008, 21:29
Fikk akkurat vite at jeg er opptatt den helgen :gonk:
S jeg kan nokk ikke komme alike vell.

Shiraishi
25th March 2008, 21:51
sov hos meg :sorte: jeg tvinger deg, jeg er pedo jeg vettu :cip: du m komme det hadde v熳t s koselig! : D

What she said. :toda:

Fikk akkurat vite at jeg er opptatt den helgen :gonk:
S jeg kan nokk ikke komme alike vell.

Edittt!

EDIT: Forresten, sjekk ut forsiden! Matkvelden has banner! :link:

Pyo
26th March 2008, 12:45
Jeg kommer kanskje :3

Romi-chan
26th March 2008, 19:01
jeg kommer jeg:nya:

monomayu
26th March 2008, 19:50
Jeg har visst klart skaffe meg jobb-intervju samme dag som treffet :gonk:
Tenkte ikke over at det var treff den dagen f鷨 ETTER jeg hadde ringt og f廞t intervju :(

Men det er 12:15 s jeg kan ta f鷨ste tog som g緳, 13:50.

Togturen tar ca. en og en halv time s jeg er ikke i Oslo f鷨 ti over tre eller noe.
Da venter Ardis p meg p Oslo S ogs drar vi sammen og er der rundt kvart p fire ellernoe.

AzZa
26th March 2008, 21:21
Jeg kommer :D Har nettopp bestilt bilett :3 *hyper*

kaw
26th March 2008, 21:52
Jeg er i stadiet at jeg kommer mer enn kanskje, s vi f緳 se om hvordan det er med skole og terminpr黲er og s幩t til den tid kommer, jeg h幠er ihvertfall at jeg kan dukke opp denne gangen.

Silli-zicuni
26th March 2008, 22:15
Wiiii :3 Jeg pr黲er dra med meg s mange folk p dette her xD Yami-chan kommer ogs!!! Jeg er serri鷭t flink til dra med meg folk p ting xD

(Issa-san og Zeku er fortsatt satt opp som 2 individer x3 Fors彉idt er det 幯 og samme person x3)

Shiraishi
27th March 2008, 04:09
Kort oppdatering/nyheter:

Det administrative f鷨st: prisen har m廞tet justeres opp, ettersom regnskapet etter forrige treff var r鷣t. Totalt brukte jeg 30% mer enn det jeg regnet med f inn, og ikke alle som kom betalte heller. Min reaksjon blir da dessverre at jeg m oppjustere prisen, og blir mer nazi p betaling i fremtiden. ;<

N til de litt bedre nyhetene: Jeg har fors鷦t lage dango etter en oppskrift jeg fant p nettet! :sorcerer: Resultatet var ganske blandet, men jeg f鷲er jeg har oppn嶟d en viss suksess s jeg poster en liten rapport her.

Det umiddelbare problemet var skaffe riktig mel. Det jeg var ute etter var "shiratamako" (no jokes here) som ble oversatt til "sweet rice flour". P Asiamarkedet hadde de bare en vietnamesisk rismel, som var det n熳meste jeg kom. N viser det seg imidlertid at jeg kanskje har kj鷴t den gale typen (som er glutenfri?), ettersom et "!g shiratamako" gir meg et resultat som hinter i den retningen. Jeg tror jeg skal stikke innom Japantorget for lete etter the real stuff en gang.

Like fullt fors鷦te jeg lage dango med den vietnamesiske rismelen. Den f鷨ste oppdagelsen jeg hadde var at det tok usannsynlig lang tid gjennomkoke dangoen. Nesten en halvtime etter at de var blitt puttet i vann var de fremdeles t鷨re og melete i midten! :O Konsistensen var ogs mye hardere enn jeg er vant med. Dette kan enten skyldes melet, eller at jeg brukte en liten kaserolle. Det at vannet blir til en slags jevning n緳 melet l鷭er seg opp kan ha hatt innvirkning p temperaturen, men at det derfor tok s lang tid (og at den derfor ble hard) tror jeg ikke er veldig sannsynlig. :/

Mer om dette n緳 jeg eventuelt har funnet det jeg trenger p Japantorget. Vet ikke om jeg f緳 forsket meg frem til et brukbart resultat til dette treffet, men det er i allefall et fremskritt. ^^

Kokoro
27th March 2008, 07:39
Why am I not on your list yet? :gonk:

Shiraishi
27th March 2008, 10:31
Why am I not on your list yet? :gonk:

Fordi du ikke skrek h鼜t nok i utgangspunktet. :todango: N begynner det for alvor bli folksomt her! :link:

Silli-zicuni
27th March 2008, 10:38
8D det g緳 fint for meg selvom du setter opp prisen litt. Jeg skal vidref鷨e budskapet til de jeg drar med meg ^^,

Oooog, du m stappe Yami-chan inn p lista :cip:

Vinter
27th March 2008, 14:08
Aaaw dette virker koselig v熳e med p. Bor i Tr鷢delag, s blir nok litt vanskelig for meg komme.

Men hvis det blir noe liknende i Trondheim er jeg med :)

Shiraishi
27th March 2008, 15:10
Aaaw dette virker koselig v熳e med p. Bor i Tr鷢delag, s blir nok litt vanskelig for meg komme.

Men hvis det blir noe liknende i Trondheim er jeg med :)

Bortsett fra at jeg setter lite pris p folk som skriver innlegg der de sier at de ikke kommer kan jeg bare nevne at det bare er opp til deg arrangere dine egne treff i Tr鷢delag. :todangonya:

fetch fox
27th March 2008, 20:06
Dette h鷨es skoi ut. Er gjerne med om det fortsatt er plass^^

Shiraishi
27th March 2008, 22:51
Da har jeg f廞t tak i shiratamako, og resultatet var overveldende bra! :D Tror jeg har kj鷴t nok til at alle f緳 seg en smakebit. Da er det offisielt: :dangopocky: p Matkvelden! :nya:

Solnar
29th March 2008, 17:06
well, skal nok fixe vei problemene:P kommer nok ja for plage mita og kaw^^

Ryko
30th March 2008, 17:47
isj. hadde virkelig h幠et kunne komme p denne, men skal desverre til London *phail* vil heller til matkvelden T__T s熳lig med et slikt fett banner da.
Matkveld :3 skal jeg p!

Quakeulf
31st March 2008, 07:01
Jeg m sove over om jeg skal komme. :nya:

Shiraishi
31st March 2008, 14:24
Jeg m sove over om jeg skal komme. :nya:

Psht. Det er gangavstand fra meg til deg - det har jeg faktisk bekreftet f鷨 da jeg gikk hjem etter jeg husker ikke hvilket treff. :todango: Dessuten er det oppover hjem til deg, og nedover til deg, s det er lettere vei.

Jeg prioriterer som sagt overnatting til folk som bor langt unna. Med midnre du har en god grunn ser jeg ikke hvorfor jeg skulle gj鷨e plass til deg n緳 det er andre som kunne hatt mer nytte av den. :/

Quakeulf
31st March 2008, 15:27
齜, jeg trodde du bodde s幩n langt unna, men det er bra, da slipper jeg stresse. :D

Silli-zicuni
31st March 2008, 21:17
Jeg 幠na munnen om kvelden p skolen i dag... xDD Line, Lika og Siri vil gjerne sette seg p lista ogs :3

Shiraishi
1st April 2008, 00:13
F鷨stepost oppdatert.

Shiraishi
2nd April 2008, 02:54
F鷨stepost oppdatert. Folk som jeg personlig vet falt for det:

又hinku
丸uiko
Totoro
2wee
Ka e det

Gratz! :sorcerer:

Hvis det er noen flere som har lyst til innr鷰me sitt nederlag er det bare sende meg PM, s adder jeg dere til lista! :p

Shinke
2nd April 2008, 05:21
Jaaaa, jeg falt for det *groans* Shira misbrukte min godtroende natur osv...
For the Record: Totoro-chan og 2We falt ogs for det. :toda:

Totoro
2nd April 2008, 08:40
Jaaa... men :3 skj鷢te det etterhvert da :nya:
Shira, hva er adressen din?
(ikke det at jeg ikke stoler p deg Shinke, men m bare ha det bekrefta)

Jorg
2nd April 2008, 11:41
er det greit om jeg kommer de f鷨ste timene. skal ikke jobbe f鷨 kl 5:kip:

Shiraishi
2nd April 2008, 16:36
er det greit om jeg kommer de f鷨ste timene. skal ikke jobbe f鷨 kl 5:kip:

Det kan du sp鷨re deg selv. Det er du som betaler. :p

I rushtiden g緳 n bussen ti ganger i timen til og fra meg, s du slipper i allefall lete etter avganger. ;) (Fant dette ut p vei hjem nettopp. Ja, jeg skryter. :link:)

monomayu
2nd April 2008, 16:57
G緳 den ti ganger i timen n? Nice :nya:
Da kommer vel jeg og Ardis hakket mindre for sent :P
Selv om jeg fortsatt ikke f緳 tatt toget med en gang for jeg rekker ikke tog f鷨 13:50, det g緳 ingen rundt kl. 13 :toda:

Shiraishi
2nd April 2008, 17:00
G緳 den ti ganger i timen n? Nice :nya:
Da kommer vel jeg og Ardis hakket mindre for sent :P
Selv om jeg fortsatt ikke f緳 tatt toget med en gang for jeg rekker ikke tog f鷨 13:50, det g緳 ingen rundt kl. 13 :toda:

Dere rekker det nok, ettersom det er uoffisiell avmarsj halv tre. :shuriken:

monomayu
2nd April 2008, 17:03
Toget tar nesten en og en halv time :gonk:
Er ikke framme f鷨 litt over tre :toda:
Men da blir vi vel kanskje ikke stort mer enn en halvtime - tre kvarter for sene da :nya:

T92
2nd April 2008, 17:56
kan man ikke ta toget kl 12 da?

Silli-zicuni
2nd April 2008, 18:30
:cip: I come bearing news!!

Uhrr... Yami-chan kan ikke komme D: Hun skal i begravelse. Izuma skal v熳e hjemme og jobbe p cosplayet sitt... og Hanna kan ikke komme, for hun har lovt seg bort til noe annet.

Ellers s har jeg f熞t s mye meg nyskjerrige venner... Nicola vil gjerne melde seg p xDD

*klappe pent p Shiraishi* Stakar liten som m styre med alle folka :3

Anathea
2nd April 2008, 19:28
Rawr! Kitty kommer. :D

Shiraishi
2nd April 2008, 19:30
Rawr! Kitty kommer. :D

Vent. Er du Kitty? :cip:

Anathea
2nd April 2008, 19:40
Vent. Er du Kitty? :cip:

Indeed I am. :sorte:

monomayu
2nd April 2008, 20:44
kan man ikke ta toget kl 12 da?
Som jeg sa tidligere s skal jeg p jobb-intervju klokka 12:15 s det funker rimelig d緳lig :gonk:

Silli-zicuni
2nd April 2008, 22:07
:nya: N skal jeg slutte poste f鷨 du g緳 fra konseptene pga. all bablingen min xD

De som h鷨er til Tardy Brains United er:
Alrus (kanskje)
Eivind
Silli-Zicuni (cosplaye :3)
Vilde (kanskje)
Zeku (cosplaye :3)

Ingrid, Line, Lika, Matias, Nicola, Siri, and Stoner (kanskje), mine kj熳e venner, er ikke i TBU xD Bare, hvis du ville pynte p "De som kommer"-lista :3 Hvis du egentlig ikke bryr deg, ignorer bablingen min 8DDD :cip:

kaede
2nd April 2008, 23:45
Jeg falt for aprilsnarren... Helt til i dag morges da jeg plutselig inns dagen det ble postet p... :cip:

Jeg vil gjerne opp p en kanskje-liste, siden jeg skal pr黲e hardt komme, enda jeg har planer tidligere p dagen! :sorcerer:

oliyzia
3rd April 2008, 12:14
MAT! Jeg er med :3

Edit: Hen er dette, forresten? Fint vite om m幩edskortet mitt rekker eller om jeg m ta ut ekstra penger :p

Shiraishi
3rd April 2008, 15:27
MAT! Jeg er med :3

Edit: Hen er dette, forresten? Fint vite om m幩edskortet mitt rekker eller om jeg m ta ut ekstra penger :p

Hvis du har m幩edskort hos Sporveiene el. Ruter som det heter n, g緳 det greit.

oliyzia
3rd April 2008, 15:51
Hvis du har m幩edskort hos Sporveiene el. Ruter som det heter n, g緳 det greit.

Har m幩edskort for Oslo/Akershus 3 soner. H幠er det g緳 bra, da :3

Shiraishi
3rd April 2008, 16:05
OK, jeg etterlyser noen som har lyst til henge med meg imorgen for ordne med innkj鷴 og forberedelser til Matkvelden. Jeg regner med at det ikke vil bli for mye arbeid, men det er noe med ha to ekstra armer til b熳e handleposer og to ekstra hender til pakke inn gyoza.

PM til meg i l鷴et av dagen om det er interessant. Jeg tenker p skaffe meg en fast assistent, s det er et pluss om du er villig til stille opp til kommende Matkvelder ogs. :dangopocky:

Solnar
3rd April 2008, 18:09
Ahhhh, tror du ikke jeg ble satt til jobbe den dagen n da:gonk: har pr黲d f bytta vakta hele uka, men ingen vil ha den :( s hvis jeg greier skynde meg p et tog er jeg vel der ikke f鷨 sent:cry:

Jorg
3rd April 2008, 21:26
shir: mamma vil vite adressen din:cip:
kan du sende p pm?

Shadowleaf
4th April 2008, 12:25
Ja, om det ikke er i seneste laget s 鷢sker jeg ogs delta, men om noe kommer i veien s m jeg nok melde avbud. Sett meg derfor p "kanskje".

p33r
4th April 2008, 12:34
Ja, om det ikke er i seneste laget s 鷢sker jeg ogs delta, men om noe kommer i veien s m jeg nok melde avbud. Sett meg derfor p "kanskje".

Ta med laptop med starcraft, s kan vi ha noen live matcher :3

(Dette gjelder fors彉idt hver og en av dere, jeg utforderer dere alle til Starcraft)

Smiph
4th April 2008, 13:20
Jeg har blitt syk s m dessverre melde avbud!
Neste gang f緳 jeg kj鷨e p med vitaminer rett f鷨 s jeg er sikker p at jeg f緳 blitt med. :)

H幠er dere har det kjempe g鼜 og spiser masse godt.

Havok
5th April 2008, 10:34
La til meg selv jeg. :P

Issa-san
5th April 2008, 11:58
OKAY, s jeg kommer! ^^
( Jeg er Zeku >:3 )
Mnjaah..
....... *droppe spise s mye til frokost* 8D

.. jeg hadde egentlig ikke noe mer si.. >__>
Ser dere der! 8D

kaede
6th April 2008, 00:18
I has returned safely!

Kommer definitivt neste gang, og gleder meg vilt. Selv om jeg er litt bekymret for Shiraishis trusler... Forh幠entligvis f緳 jeg ogs med meg selve maten neste gang! :3

Shiraishi
6th April 2008, 10:38
Matkvelden er offisielt over, men den p嶓緳 fremdeles! I tillegg til Reila og Shinke ble ogs Q over, og de sover enda. :p

Vil bare skrive en takk til alle som var med og hjalp til. Selvsagt skal alle som deltok og l鷸tet taket ha applaus, men noen ytet litt mer enn andre - og de fortjener virkelig heder og 熳e:

Anayokari, Kaede og Yuiko fortjener ros for innsats p kj鷦kenet - s熳lig Yuiko som hjalp meg med pakke gyoza i halvannen time i forkant av treffet! fetch fox og Shadowleaf var med som assistentkokker - applaus. Det var ogs en hel haug med mennesker som bidro litt p ryddefronten. De skal ha ros - selv om det fortsatt er skittent som fy i stua. Jeg vil ogs gi en spesiell takk til Silli-Zikuni som dro med seg s mange folk utenfor Japani - vi f緳 h幠e de selger sjela si i den n熳meste fremtiden. ;)Til slutt - en takk til Japani-crew for overveldende oppm黂e og st黂te til Matkvelden.

Neste gang blir 10. mai! F鷨stepost oppdatert.

p33r
6th April 2008, 11:31
Ekstremt godt arrangert Shiraishi, men hvis vi f緳 ut fra at det ikke blir mindre folk p neste matkveld burde du tenke litt over hvor du plasserer folk. Huset ditt har sikkert plass til 40-ish folk til. Bare pass p at ikke alle setter seg i stua helt i starten.

Godt arrangert, god mat, good shit.

Mita-chan
6th April 2008, 11:48
feedback fra Mitazza ;P
Vi storkoste oss hele dagen/kvelden, alle var super koslige, maten var god
og stemningen super ;D

Uheldigvis fikk vi ikke kidnappet pusen til shiraishi, noe som f鷨te til at Azza klagde hele natta xD

Det eneste positive med at vi skulle dra hjem, var alle de gode hade klemmene<3 og hadde det g廞t, hadde vi v熳t der lenger!

vi er begge enige om at det ikke var noe som kunne blitt gjort anderledes for gj鷨e matkvelden bedre ;) Masse takk til shira^^

Azza kommer garantert tilbake en gang;D

sortulv
6th April 2008, 12:08
Veldig godt arrangert, og veldig hyggelig stemning. Japani-brukere er utrolig vennlige. <3

Kokoro
6th April 2008, 12:37
Ja, det var kjempebra arrangert, jeg storkoste meg der! :nya:

Jorg
6th April 2008, 12:43
jeg hadde det kjempe fint den tida jeg var der:link:

Ardisrawr
6th April 2008, 22:59
http://i141.photobucket.com/albums/r63/Nemisimp/Matkveld%20II/IMG_7990.jpg http://i141.photobucket.com/albums/r63/Nemisimp/Matkveld%20II/IMG_7988.jpg http://i141.photobucket.com/albums/r63/Nemisimp/Matkveld%20II/IMG_7984.jpg
Her er de tre bildene jeg tokk, eller Shiraishi tokk det siste litt tvilsomme bildet :cip:

monomayu
6th April 2008, 23:11
http://i141.photobucket.com/albums/r63/Nemisimp/Matkveld%20II/IMG_7990.jpg :cip:
S幩n for the record var det pandaen som ga ut free hugs :toda:
No, Im not that kind of whore, But I am a little lord :cip:
(en referanse det garantert ikke er et menneske her som tar :gonk:)

Kvelden var super though :nya:
Free pocky, merkelige (men koselige) mennesker, Dangoer (og dango daikazoku-sangen p piano) osv. osv.
Det var epic win, gleder meg til neste gang! :kip:

kaede
7th April 2008, 21:54
[IMG]http://i141.photobucket.com/albums/r63/Nemisimp/Matkveld%20II/IMG_7984.jpg
Her er de tre bildene jeg tokk, eller Shiraishi tokk det siste litt tvilsomme bildet :cip:

Well... That's... Interesting.... >.>

There are no girls on the internetz!!! :sorte:

(Ingen flere som har bilder...?)

AzZa
8th April 2008, 14:11
Jeg har noen bilder, men ikke s mange da ): Men de kommer i hvertfall ut etter hvert ;P m bare vente til torsdag eller fredag s jeg har tid :3

kaw
8th April 2008, 19:20
Jeg synes dette var kjempe artig og koselig jeg, det var veldig morsomt m黂e japani medlemmene igjen ikke minst de jeg ikke har f廞t m黂t p f鷨 :3. En sugoi til Shiraishi som arrangerte dette og for deilig mat!

Shiraishi
8th April 2008, 20:01
Det var noen gjenglemte saker etter Matkvelden som jeg h幠er finne eierne av:

九n SONY batterilader/AC-adapter, trolig til laptop. En svart kabel jeg ikke vet hva er til ble ogs funnet sammen med denne.
九t PSP-futteral/lomme i svart.
九t par skinnhansker.
九n lysebl h緳strikk.

Nodoka
8th April 2008, 20:15

九n SONY batterilader/AC-adapter, trolig til laptop. En svart kabel jeg ikke vet hva er til ble ogs funnet sammen med denne.
九t par skinnhansker.
九n lysebl h緳strikk.

Den svarte kabelen du ikke vet hva er er nok min firewire kabel ^^;
Jeg tror faktisk AC-adapteren er min psp lader... mmm h鷨es riktig ut det.

Shiraishi
8th April 2008, 21:10
Den svarte kabelen du ikke vet hva er er nok min firewire kabel ^^;
Jeg tror faktisk AC-adapteren er min psp lader... mmm h鷨es riktig ut det.

:gonk: Hvorfor oppdager du ikke s幩t f鷨. Jaja, blir nok en tur innom skolen din.

Nodoka
8th April 2008, 21:11
:gonk: Hvorfor oppdager du ikke s幩t f鷨. Jaja, blir nok en tur innom skolen din.

fordi jeg suger. :toda:

jeg trodde det l et annet sted. Fant ut i dag at jeg ikke hadde det.

Silli-zicuni
8th April 2008, 22:18

九t par skinnhansker.
九n lysebl h緳strikk.

Jeg tror den h緳strikken er min :cip: Men du kan l幩e den XDDD F den igjen n緳 du f緳 genseren din, ne? Fin deal? xD

Hvis det er min h緳strikk, da... Hadde en lysebl h緳strikk som p mystisk vis ble borte xD

Shiraishi
8th April 2008, 23:22
Jeg tror den h緳strikken er min :cip: Men du kan l幩e den XDDD F den igjen n緳 du f緳 genseren din, ne? Fin deal? xD

Hvis det er min h緳strikk, da... Hadde en lysebl h緳strikk som p mystisk vis ble borte xD

Hvis din hadde s鷲vtr嶟/metallisk skj熳 er det nok den jeg har rundt h幩dleddet n. :todanod:

Anathea
9th April 2008, 14:20
Jeg vil se bilder av Quakern i kjole. :C

AzZa
24th April 2008, 15:10
Gl鷰te vist legge ut link til bildene :cip: her er den ihvertfall! Ikke s mange bra bilder ):
http://azzahester.spaces.live.com/photos/cns!9A0058F80C76A3A7!1676/

Anathea
24th April 2008, 15:58
AMMAGAD. 喕vind kledde kjolen. Frode kledde 幠en skjorte + parykk + solbriller. xD Jeg skulle blitt der lenger. xD