PDA

View Full Version : Treff Ghibli treff

Ardisrawr
26th February 2008, 21:21
Ghibli-treff 31 Mai

Oppmøte Outland 14:00, 31 Mai, er en dato mellom stressende tentamen og grusome eksamener. Derfor kan man trenge ett litte koselig treff mellom alt dette.
Ett alternativt sted å være er: Midelalderparken i Oslo

Viss de som kommer, skriver hvilken karakter de skal cosplaye, hadde det vært fint. Så kan vi se om vi finner ett sted å ta en fotoshoot^^

Det vil også bli en cosplay konkuranse!

Takk for hjelpen Izuma!

Ett ghibli treff, vil si at man cosplayer noe fra en studio ghibli produksjon. Foreksempel: My Neighbor Totoro, Princess Mononoke, howls moving castle, spirited away, only yesterday, pom poko, Porco Rosso, Nausicaa of the Valley of the Wind, Grave of the Fireflies, castle in the sky, The Cat Returns, Whisper of the Heart, Kiki's Delivery Service... for å nevne noen av filmene!

Viss du er usikker på vilken karakter du vil være, så kan man besøke cosplay.com, eller finne en oversikt av karakterene på myanimelist.net.

Viss det blir noe av, vil jeg cosplaye heksen Kiki, så ikke cosplay det værsåsnill. Viss ikke du er feit japse :cip:

http://s141.photobucket.com/albums/r63/Nemisimp/Ghibli/

Folk som kommer:
Ardisrawr, Heksen kiki
Monomayu, "Kjærsten" til Kiki [Han er sikkert ikke for det selv]
Emiiiil, Totoro [Hvet ikke hvor seriøst dette var]
Izuma, Sofie fra howls moving castle [?]

Totoro
26th February 2008, 21:34
Høres morsomt ut :3 Jeg kunne godt tenke meg å deltatt hvertfall :)
Hvis jeg skulle cosplaye noen kunne jeg tenke meg å cosplaye Haru fra the cat returns. Katteversonen kanskje ;)

Ardisrawr
26th February 2008, 21:49
Høres morsomt ut :3 Jeg kunne godt tenke meg å deltatt hvertfall :)
Hvis jeg skulle cosplaye noen kunne jeg tenke meg å cosplaye Haru fra the cat returns. Katteversonen kanskje ;)

aww, det hadde vært så fint :3
Den karakteren er utrolig vakker :cip:

Håper virkelig at det blir noe av treffet^^

Izuma
27th February 2008, 00:13
Har en passende parykk til det, så kan godt hende at jeg cosplayer Sofie fra Howl's moving castle etter at hun har klippet håret ^^

Høres ut som en kjempeflott idé, anyhow! Håper det er mulighet for å gjennomføre det :3

Ai-rin
27th February 2008, 13:33
det høres gøy ut!!^^ Håper det blir noe av.^^

retrolord
27th February 2008, 20:11
wow denne ideen er vill vakker da!!!!
håper det blir noe av dette. hvis det skjer, så tenkte spøkelsene fra spirit away ;) jeg har ikke så mye penger, men penger til det har jeg sikkert.

Yuiko
27th February 2008, 22:15
Det hadde vært gøy! Men så var det cosplay... Kunne vært gøy å cosplaye Ashitaka, men er ganske blakk for tiden /:

Ardisrawr
6th March 2008, 17:59
Oppdatert førstepost, dato fro treffet: 31 Mai!

Totoro
6th March 2008, 18:45
Woho! Skal skjekke kalenderen om jeg skal no da :D

monomayu
6th March 2008, 18:53
Sånn btw så er det nok rimelig usikkert om jeg kommer til å cosplaye x]
LACK OF CASH :gonk:
Jeg kan ikke bare ta med meg katana og være random killer da? :mud:

kaede
6th March 2008, 19:01
Sånn btw så er det nok rimelig usikkert om jeg kommer til å cosplaye x]
LACK OF CASH :gonk:
Jeg kan ikke bare ta med meg katana og være random killer da? :mud:

Det er noen av dem som får hodet skutt av i Princess Mononoke... :mud: Men da bør du jo være litt beefy og går rundt i en altfor kort badekåpe... :kip:

monomayu
6th March 2008, 19:20
Det er noen av dem som får hodet skutt av i Princess Mononoke... :mud: Men da bør du jo være litt beefy og går rundt i en altfor kort badekåpe... :kip:
Og du PÅSTÅR at _JEG_ ikke er beefy?! :toda:
Den korte badekåpen blir det nok ikke noe av, men nå ga du sikkert Ardis en ny idé om hva jeg kan gå i :toda:

Ardisrawr
6th March 2008, 19:57
Men da bør du jo være litt beefy og går rundt i en altfor kort badekåpe... :kip:

JAJAJA! :cip:

Random killer, nei -_-

Alle må coplaye noe, ta sot i ansiktet og vær ett sotroll eller noe?
Eller så kan jeg lage kiki sløyfe til deg også?

monomayu
6th March 2008, 20:00
SLØYFE?! :cip:
WANTS! xD

Ardisrawr
6th March 2008, 20:42
SLØYFE?! :cip:
WANTS! xD

mmm, håper du kommer til å se litt sånn ut:
http://i141.photobucket.com/albums/r63/Nemisimp/Ghibli/157584.jpg

monomayu
6th March 2008, 20:47
Sånn seriøst, jeg kan godt gå sånn :nya:

Izumi-zu
14th March 2008, 17:55
Sånn seriøst, jeg kan godt gå sånn :nya:

Nå må jeg nesten komme XD

Nemii
4th April 2008, 20:30
Jeg skal prøve så godt jeg kan for å bli med >__> skal prøve å dra med mine anime frelste venner, men spørs om de vil være med å kle seg ut :gonklink:

Men nå er alle de gode karakterene tatt X3 nyaaaaa! Men jeg tror jeg kan greie Nausicaa eller San :)

Cyazu
4th April 2008, 23:59
Hmm er ikke så all verdens av favorittfilmene/seriene mine som produseres av Ghibli... Hadde nok vært lettere å cosplaye om det var Kadokawa Shoten tema. ^-^

Ai-rin
5th April 2008, 10:27
cosplayer Sofie(Hows moving castel) Chihiro(spirit away)eller Haru(cat returnes),tror jeg,hvis jeg kommer.^^