PDA

View Full Version : Treff Den Store Japanske Matkveld-tråden!

Shiraishi
26th February 2008, 01:07
HVA: Månedlig treff der folk fra Japani og andre møtes for å lage god japansk mat, og nyte det etterpå i fellesskap! :3

HVOR: Hjemme hos meg. I forkant vil det bli felles oppmøte på Outland kl. 14:00 i Østbanehallen, hvorpå vi drar samlet med buss. De som ikke har sporveiskort burde kjøpe flexikort i forkant, med tanke på at du helt sikkert kommer igjen neste gang. |3

NÅR: Første lørdag i måneden. OBS: denne, første gangen blir det 8. mars!

HVORFOR: :3

TING DU BØR TA MED:

€ Penger. Tjue kroner burde holde. Det som blir til overs havner i Pockyfondet som tappes til neste treff. :3

€ Forkle, dersom du har lyst til å være med å lage. Vi har et par ekstra, men de som har en MyApron anmodes å medbringe disse. :3

€ Godt mot, et åpent sinn og litt tålmodighet mens maten lages. :3

€ En venn. Seriøst, ta med en venn. Det kommer til å bli episk seier. :3

€ Hva enn du måtte ha av tegnesaker/spill/tidsfordriv/juggel som du og andre har glede av. Huset mitt er konsollfritt, så de av dere som ikke kan leve uten slike bør ta med en PSP/DS/etc. selv. :3

€ Skift/toalettsaker dersom du skal overnatte (send meg en PM i forkant, det er første mann til mølla) :3

€ :3

De som ønsker å delta kan melde om det i denne tråden, så oppdaterer jeg fortløpende. Forslag til hva vi skal lage tas også her, på samme måte. Jeg forkaster ingen forslag - de bare legges til lista under så kan folk som melder seg på til neste treff ytre sine preferanser av de opplistede rettene.

FOLK SOM KOM 8. MARS 2008:

Shiraishi
Reila (sover over)
ArdisrawrUnibrow
Yuiko
Nodoka
T92
Lokenagi
Mita & Romi-chan
Blecheimer

HVA SOM BLE LAGET:

Okonomiyaki
:3

DATO FOR NESTE TREFF: (for de av dere som ikke kunne 8. mars)

5. april 2008

Reila
26th February 2008, 01:13
Jeg troooor kanskje jeg har fått lønning til da, så da skulle det gå fiiint med en tur til til Oslol 8D

And I call a sleeping place :toda:
Må jeg sende PM? :cip:

Also. Tidsfordriv. U has trådløs internett? 8D

Shiraishi
26th February 2008, 01:14
Vi har dessverre ikke trådløst, nei. Veldig beklagelig, men sånn er det nå en gang. :<

Reila
26th February 2008, 01:16
Neiok :c
Men en data har da flere funksjoner enn bare internett :cip:

Nå vel. Finner vel på noe :3
Kanskje prøve å være sosial i stedet XD

Mulm
26th February 2008, 10:11
Uff, måtte det være den helga da alt skjer? <_<
Jeg må muligens jobbe den dagen...Om jeg er i Oslo og ikke helt ødelagt av dagen før skal jeg prøve å få tatt turen :kip:

Ardisrawr
26th February 2008, 10:33
Jeg kommer^^ og da kommer nok kake-mannen også :D

Kan se om jeg får tatt med en venn også, siden det var oppført på ett av punktene :cip:

Smiph
26th February 2008, 10:35
Kjempe flott iniativ.
Jeg skal se om jeg kan klare å komme. Kjipe tingen med meg er at jeg har matallergi så er ikke alt jeg kan spise, men jeg kan være med på å lage det. :)

monomayu
26th February 2008, 10:49
Som Ardis sier så kommer vel jeg og :]

Shiraishi
26th February 2008, 12:51
Flott at folk melder seg allerede, og at de kan på kort varsel. :ja: Tror/håper folk klarer å være bedre forberedt til neste treff, som faller på 5. april.

Smiph: Hva er det du er allergisk mot? Siden vi ikke har noen forslag til hva vi skal lage enda, kan ikke du bare si hva du ikke tåler så finner jeg noe du også kan putte i munn? :nya:

Yuiko
26th February 2008, 16:41
Consider me joined! 8D

Nodoka
26th February 2008, 17:13
Jeg kan nok mest sansynlig komme. Mulig jeg er opptat mellom 12 og 16 men jeg kan alltids komme senere sant?

Og forslag på ting å lage er Takoyaki for det er awesome!

Shiraishi
26th February 2008, 17:18
Jeg kan nok mest sansynlig komme. Mulig jeg er opptat mellom 12 og 16 men jeg kan alltids komme senere sant?

Og forslag på ting å lage er Takoyaki for det er awesome!

Det er no problemo. Takoyaki er ført opp på listen. Vi har faktisk utstyr hjemme som riktignok ikke har vært brukt på år og dager, men jeg skal øve meg litt sånn at jeg lærer å bruke den skikkelig. :ja: Av erfaring vet jeg at det å snu de kulene kan være ganske vanskelig...

Nodoka
26th February 2008, 17:20
Det er no problemo. Takoyaki er ført opp på listen. Vi har faktisk utstyr hjemme som riktignok ikke har vært brukt på år og dager, men jeg skal øve meg litt sånn at jeg lærer å bruke den skikkelig. :ja: Av erfaring vet jeg at det å snu de kulene kan være ganske vanskelig...

Skikkelig bra! Da må jeg bare ha adressen din da. (fant den ikke her)

Takoyaki = win tbh

Izuma
26th February 2008, 19:35
Ooos. Det er muttern-helg, så da kan jeg komme x3
Og hvis det blir seint så hadde det hvert fint å overnatte. Ho liker ikke at jeg går i byens gater seint på kvelden :3

Demand Forslag til mat å lage: Okonomiyaki!! 8D Okonomiyaki er elsk <3

Shiraishi
26th February 2008, 19:44
Ooos. Det er muttern-helg, så da kan jeg komme x3
Og hvis det blir seint så hadde det hvert fint å overnatte. Ho liker ikke at jeg går i byens gater seint på kvelden :3

Demand Forslag til mat å lage: Okonomiyaki!! 8D Okonomiyaki er elsk <3

Den er notert. Om du ikke sier noe annet regner jeg med at du overnatter. :)

Nodoka: PM sent.

Papaya90
26th February 2008, 19:48
*skrive ned i kalenderen* jeg kommer :nya:

*drar med seg en venn også* :cip:

Shiraishi
26th February 2008, 19:49
Dette tar av! Notert! :link:

Howl
26th February 2008, 21:27
gah, feil helg. Da skal jeg på konsert, faktisk to konserter.

Søren heller, da ses vi i April.

Smiph
27th February 2008, 08:27
Smiph: Hva er det du er allergisk mot? Siden vi ikke har noen forslag til hva vi skal lage enda, kan ikke du bare si hva du ikke tåler så finner jeg noe du også kan putte i munn? :nya:
Jeg er allergisk mot gluten.

Ser dog ut som det er en helg som er ganske busy. Hvor bor du?
Hvis det ikke går denne gangen kommer jeg uansett 5.april. Da blir det litt lettere å finne ut ting jeg vet jeg tåler også.

Kataya
27th February 2008, 08:44
Japansk mat... sweet <3

Høres spennende ut, men 8. mars skal jeg på årsmøte i Oslo Arbeiderparti.. yaaay (xD), så jeg kommer nok ikke, men 5. april er lenge til så kanskje det er duket for mulig oppmøte da.. Hvem vet?

Kanskje spurt om før, men hvor bor du? Og sånn kommunikasjonsmessig, hvordan?

:clover:

Shiraishi
27th February 2008, 15:41
Smiph&Kataya: PM incoming.

Da tar jeg meg friheten å bestemme at 8. mars blir okonomiyaki-dag! :sorcerer:

Wiki om Okonomiyaki (http://en.wikipedia.org/wiki/Okonomiyaki)

Har ikke lest artikkelen selv, så garanterer ikke for kvaliteten - men jeg tror den er nogen lunde korrekt. :p

GIS "okonomiyaki" (http://images.google.no/images?q=okonomiyaki&ie=UTF-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a&um=1&sa=N&tab=wi)

Izuma
27th February 2008, 17:16
Yaaay! Okonomiyaki! <3
Jeg har lagd okonomiyaki en del ganger før, så jeg kan alltids være behjelpelig 8D

Shiraishi
27th February 2008, 17:29
Yaaay! Okonomiyaki! <3
Jeg har lagd okonomiyaki en del ganger før, så jeg kan alltids være behjelpelig 8D

All right! Ta med forkle! :nya:

Izuma
27th February 2008, 18:23
Yush. Har du to stekespader? Hvis ikke kan jeg sikkert ta med en :3

retrolord
27th February 2008, 19:59
jøss dette må jo være nice da ;) jeg har såå lyst å bli med, mekke food med japani people!!! 8 mars passer ikke til meg, men 8 april. det vill jeg tro vill funke ;)

får prøve ta med en venn og kanskje noe som er litt tidsfordriv

Shiraishi
27th February 2008, 20:22
@Izuma: Stekespade er ikke noe problem. Vi har fler. :mud:

@retrolord: Skriv det ned i kalenderen med det samme! :3

Yuiko
27th February 2008, 20:57
Waaai, okonomiyaki! :3

Jeg kan også godt hjelpe til! : D

Ardisrawr
27th February 2008, 21:25
Foresten, så går det jo ann å handle inn litt varer på Japantorget som er dyrt, eller så kan man jo handle på supermarkede ved Øyvind, som jeg har glemt navnet på. De har jo rimelige priser, og masse rar asiatisk mat som man må dampkoke :cip:

Edit: Hong kong supermarked

Shiraishi
28th February 2008, 19:53
This just in: vi har trådløst nettverk i huset! :nya:

Solnar
28th February 2008, 20:02
hmm, kanskje slenge meg på hvis pengene strekker til:P er myye som skjer i mars ass;P

Izuma
28th February 2008, 20:43
This just in: vi har trådløst nettverk i huset! :nya:

That's win :nya: *drasse med seg laptop*

T92
29th February 2008, 17:58
Jeg vil også være med!!

Lokenagi
1st March 2008, 21:32
i will join :D

Nekochan
1st March 2008, 23:03
*hulk* ... Hvorfor bor ikke jeg i Oslo..?! ;___; Men hmm.. En helgatur til Oslo hadde jo kanskje ikke vært så dumt..? Skal sjekke litt her og der og se om det er mulig å få skrapa sammen til en aldri så liten oslo-tur ^^ Hvis ikke kanskje det blir neste gang n_n

kaede
2nd March 2008, 01:16
Sant det, har ikke meldt meg på enda j, vel vel, gjør det nå! :sorcerer:

Kokoro
2nd March 2008, 12:28
Ååå, jeg har så lyst :(

Shiraishi
2nd March 2008, 14:47
Ååå, jeg har så lyst :(

OK? Betyr det at du ikke kan? For i så fall er det veldig unødvendig å poste i tråden dersom du ikke (som mange andre ovenfor) sier at du kommer neste gang eller noe i den duren...

Kokoro
2nd March 2008, 17:33
OK? Betyr det at du ikke kan? For i så fall er det veldig unødvendig å poste i tråden dersom du ikke (som mange andre ovenfor) sier at du kommer neste gang eller noe i den duren...

Nei, jeg skal prøve å komme ;)
Kan jeg settes opp på kanskje? :nya:

Shiraishi
2nd March 2008, 17:53
Nei, jeg skal prøve å komme ;)
Kan jeg settes opp på kanskje? :nya:

Consider it done.

Salamander
3rd March 2008, 20:32
Høres morsomt ut! Jeg kan ikke denne gangen pga. en haug med heldagsprøver og andre skole greier, men jeg skal se om jeg greier det neste gang.

Ibaru
4th March 2008, 17:45
Jeg tror jeg vil komme, men et spørsmål. Er det sånn at du skal lage mat til oss? Eller er det sånn at folk kan lage litt forskjellige ting :cip: I så fall kunne jeg laget ramen på mitt vis til alle sammen :D

Shiraishi
4th March 2008, 18:03
Jeg tror jeg vil komme, men et spørsmål. Er det sånn at du skal lage mat til oss? Eller er det sånn at folk kan lage litt forskjellige ting :cip: I så fall kunne jeg laget ramen på mitt vis til alle sammen :D

I utgangspunktet var det slik at jeg (og frivillige) lagde det som sto på menyen for treffet (okonomiyaki), men ettersom vi kan bli opptil 20 på lørdag er det helt greit om folk tar med seg kaker eller annet snæks. :cip:

Jeg kunne laget takoyaki også, men jeg har lyst til å øve litt på det før jeg tar risken på å invitere folk til det.

fiiup
4th March 2008, 18:03
Jeg kommer

Shiraishi
4th March 2008, 18:04
Jeg kommer

Awesome. Da blir vi sikkert 20. :nya:

Papaya90
4th March 2008, 18:43
stryk vennen min fra lista.. og sett meg opp som kanskje :cip:
jeg vet ikke om jeg får tid til å komme allikevel, men skal prøve :gonk:

Shiraishi
4th March 2008, 21:24
Slik det ser ut nå blir vi et sted mellom tretten og tyve mennesker. Jeg setter veldig pris på om noen melder seg til å hjelpe til med å holde stekepannene i gang!

En annen ting jeg hadde satt veldig pris på er om en eller to hadde sagt seg villig til å ta med en kake eller noe liknende. Selv vil jeg handle inn snacks og drikke i forkant, og det er god plass til det med det budsjettet jeg har med så mange deltagere. (260kr hvis alle påmeldte kommer, og kålhoder er ikke akkurat det dyreste man får kjøpt på grønnsakshandleren. XP) Nå går eventuelt overskudd til Pockyfondet, så jeg driver ikke akkurat business heller. ^^ Men som sagt, om noen baker noe til lørdag får de free hugz, heder og ære. :nya:

kaede
4th March 2008, 21:52
hmm... Kan muuuligens bake noe hvis jeg får jobbet meg gjennom alle prosjektene/innføringene i tide. Høres veldig halvhjertet ut, men jeg er en bakoman, så det kan godt hende jeg gjør det selv om jeg ikke har tid... :nya:
Men da skal jeg for pokker få hugz, heder og ære!

Centi
5th March 2008, 14:00
Åh, dette høres trivelig ut! Jeg kan ikke komme denne gangen, og er usikker på neste gang, men jeg vet at jeg er i Oslo 2. mai, så jeg får ta meg en tur den 3. :3

Mita-chan
6th March 2008, 13:05
du kan sette meg og Romi-chan opp på lista, jeg kommer så lenge jeg ikke blir syk;)

Izuma
6th March 2008, 13:54
Huff, nå så fremtiden plutselig veldig usikker ut. Muttern har slått seg litt på vranga så det kan hende at jeg ikke får komme :gonk:

Yuiko
6th March 2008, 16:32
Jeg kan godt hjelpe til å holde stekepannene igang! :D
Og Kaede, jeg kan sikkert hjelpe deg med kake/boller/whatever også :kip:

kohaku
6th March 2008, 19:57
Dato for neste treff er 5. april 2008. Bah! Da er man i Kreta D: Jeg vil også være med... Håper det arrangeres et slikt treff til...

Reila
6th March 2008, 22:29
Hm. Jeg er ikke så sikker lenger på om jeg kan komme likevel. Jeg brukte store mengder penger forrige helg (mer enn jeg trodde D: ), og jeg har enda ikke fått penger :/
Så med mindre jeg får noe i morgen så er det fullt mulig at jeg må melde pass D: Dog jeg skal tenke over det.

Ibaru
7th March 2008, 18:03
Bare så det er sagt så er det ikke dønn sikkert at jeg kommer, kan hende jeg ikke orker, skal nemlig i bursdag snart...dessuten er det både skummelt og gøy med nye folk... men, men vi får se. Hvis jeg ikke blir så skal jeg i hvert fall være med en annen gang.

kaede
7th March 2008, 18:51
Må nok melde pass denne gangen... :gonk: To ord; musikk prosjekt....

Shiraishi
8th March 2008, 01:41
En lang toda til alle som har dota-kyan.

Bedre lykke til neste gang? Jaja, vi får ha det koselig vi som kommer...

Nodoka
8th March 2008, 12:27
Må nok melde pass denne gangen... :gonk: To ord; musikk prosjekt....

Et ord. Musikkprosjekt

Men mm jeg stikker nedover om en halv time ser det ut til. :nya:

monomayu
8th March 2008, 12:37
Jeg og Ardis rekker ikke bort til to, men vi kommer kanskje rett dit senere.
Sender du adressa di og mobilnummer på pm, shira?

Shiraishi
9th March 2008, 00:30
Jeg kommer

Legg til tråden for Fiiup's Epic Failures, noen. :toda:

Her kan det nå postes bilder fra treffet...