PDA

View Full Version : Treff (Japansk) Matkveld - interessert?

Shiraishi
24th February 2008, 23:51
Tittelen sier alt. I disse tider da tegnekvelden i regi av Quakeulf har parkert tøflene synes jeg det må noe til for å fylle tomrommet dette skaper. :3

Arrangementet jeg vurderer å starte opp som en månedlig begivenhet består i å lage mat (en eller annen japansk rett som bestemmes i forkant) hvorpå jeg skaffer ingredienser nok til alle, og dere betaler en liten slant når dere kommer.

Det vil bli holdt hjemme hos meg (vi har et stort hus og er vant med å få mange gjester) med felles oppmøte i sentrum hvorpå vi drar samlet, så slipper dere å gå dere vill. ;)

Hvis det er stor oppslutning om dette (les: mer enn alle to) åpner jeg en egen tråd for forslag av neste treffs rett, og påmeldinger. :sorcerer:

:dangolink:

Shinke
24th February 2008, 23:55
Jeg er så med, og det vet du! ^_^

Mulm
24th February 2008, 23:57
Høres spennende ut!
Jeg kommer om jeg har mulighet, men grunnet arbeid er jeg vanligvis tilbake i sentrum temmelig sent :gonk:

Quakeulf
24th February 2008, 23:58
Faen ta jobben min.

Når jeg endelig lander drømmejobben kommer den bare i veien for alt annet. :toda:

Shinke
24th February 2008, 23:59
vel... Drømmejobben er viktigst, så kanpaii for drømmejobben!

For å holde det on topic: Er det fortsatt snakk om onsdager? Eller er det helger kanskje?

Papaya90
24th February 2008, 23:59
Høres veldig gøy og spennende ut, og nye treff er alltid velkomne! :dangopocky:
Jeg kommer (om ikke annet dukker opp på de dagene) :nya:

sortulv
25th February 2008, 00:01
Høres jo interessant ut. Får dukke opp om jeg har anledning.

Shiraishi
25th February 2008, 00:02
Jeg er så med, og det vet du! ^_^

Seff. :3

Høres spennende ut!
Jeg kommer om jeg har mulighet, men grunnet arbeid er jeg vanligvis tilbake i sentrum temmelig sent :gonk:

Det spørs på når sent, men om du kommer en gang vet du jo hvor jeg bor? :cip: Jeg vil mer enn gjerne varme opp mat i mikro'n når du kommer, eventuelt mekke en obento som du kan ta med deg hjem. X3

Faen ta jobben min.

Når jeg endelig lander drømmejobben kommer den bare i veien for alt annet. :toda:

Vel, på en annen side ga du meg anledningen til å starte opp dette - selv om jeg sikkert hadde sumlet meg til det på et annet vis. Og dessuten - en gang i måneden bør da være overkommelig?

Shiraishi
25th February 2008, 00:05
vel... Drømmejobben er viktigst, så kanpaii for drømmejobben!

For å holde det on topic: Er det fortsatt snakk om onsdager? Eller er det helger kanskje?

Tror det kan lande på torsdager, siden jeg har mat-dag da. :p Hvis det blir vanskelig for folk å møte utenfor sentrum på hverdager flytter jeg det bare til helgen, ja.

Høres veldig gøy og spennende ut, og nye treff er alltid velkomne! :dangopocky:
Jeg kommer (om ikke annet dukker opp på de dagene) :nya:

Åh-sm! :3

Høres jo interessant ut. Får dukke opp om jeg har anledning.

Det er stor sannsynlighet for at det blir :dangopocky: på treffet!

*overveldet av aktivitetsstorm*

Mulm
25th February 2008, 00:06
Det spørs på når sent, men om du kommer en gang vet du jo hvor jeg bor? :cip: Jeg vil mer enn gjerne varme opp mat i mikro'n når du kommer, eventuelt mekke en obento som du kan ta med deg hjem. X3

Jeg er vanligvis i sentrum mellom 6 og 7 på ettermiddagen..Jeg er flink til å finne vei om jeg har printet ut kart fra gulesider.no på forhånd? :kip:
Høres jo kjempegøy ut å lage maten også :0

obento
<3

Shiraishi
25th February 2008, 00:11
Jeg er vanligvis i sentrum mellom 6 og 7 på ettermiddagen..Jeg er flink til å finne vei om jeg har printet ut kart fra gulesider.no på forhånd? :kip:
Høres jo kjempegøy ut å lage maten også :0

Det er det som er tanken, ja. Folk lærer hvordan de skal lage det, eventuelt driter i det og bare nyter maten. :todangonya: For de som ønsker seg kart/adresse vil jeg legge til en anbefaling om å PMe meg i hovedtråden så snart jeg lager en.

:dangolink:

<3

Vil helst at du blir når du allerede er kommet, da. :p

EDIT: Eventuelt kan restmat konverteres til obento, men det krever at folk har med seg beholdere. Vi har masse tomme isbokser etc. hjemme, men det er ikke en gangbar ordning i lengden. D:

Reila
25th February 2008, 00:19
*kremt* La meg gjøre et nytt forsøk? D':

Ja, jeg blir gjerne med : D
Så lenge det er i helger, vel og merke. Svippturer i uka funker egentlig dårlig :/

Shiraishi
25th February 2008, 00:21
Det jeg ikke nevnte var at jeg har et stort hus. Det er alltid muligheter for feriemennesker og studenter å overnatte i et av gjesteværelsene. :3

Quakeulf
25th February 2008, 00:25
Vel, på en annen side ga du meg anledningen til å starte opp dette - selv om jeg sikkert hadde sumlet meg til det på et annet vis. Og dessuten - en gang i måneden bør da være overkommelig?Jeg får se. For øyeblikket så ser jeg ikke mye lys i enden av tunnelen.

p33r
25th February 2008, 00:26
i'l be there for you, uten spørsmål. Godt å se at noen tar tak i dette, japansk mat er nam.

Hvor ca. bor du shiraishi?

Shiraishi
25th February 2008, 00:53
Jeg får se. For øyeblikket så ser jeg ikke mye lys i enden av tunnelen.

Du er alltid velkommen, i alle fall. :3

i'l be there for you, uten spørsmål. Godt å se at noen tar tak i dette, japansk mat er nam.

Hvor ca. bor du shiraishi?

hvor, ca (http://forum.japani.no/showpost.php?p=144723&postcount=258)

fiiup
25th February 2008, 00:54
Jeg er med :)
Flott tiltakk.

Tyblazitar
25th February 2008, 00:58
Et helt genialt tiltak! Nå bor jeg et lite stykke borte, så får nok ikke vært med på dette regelmessig, men jeg skal prøve mitt beste å svippe innom minst én gang. :nya:

Tommelen opp for dette initiativet uansett, you has win! o/

Mirashi
25th February 2008, 01:08
Har lyst til å dukke opp minst én gang, hvis det er i en helg... xD

Mita-chan
25th February 2008, 09:06
oOo~ høres kult ut=3 du kan sette opp meg og Romi-chan på lista^^ vi kommer sikkert viss det ikke kommer noe i veien;)

kaw
25th February 2008, 11:52
Det hadde vært utrolig kult, men det spørs jo bare om det ikke er noe annet viktig som dukker opp på dagen(e).
Jeg kunne ha hjulpet litt til også om nødvendig, men jeg trenger dato. :)

Shiraishi
25th February 2008, 16:56
Jeg er med :)
Flott tiltakk.

Hvis du skal være med å lage vil jeg anbefale at du tar med kokkehatt. Blir vanskelig å bortforklare blå hår i maten. ^^

Et helt genialt tiltak! Nå bor jeg et lite stykke borte, så får nok ikke vært med på dette regelmessig, men jeg skal prøve mitt beste å svippe innom minst én gang. :nya:

Tommelen opp for dette initiativet uansett, you has win! o/

:todangonya: Besøk fra vestlandet er alltid seier. Ingenting mer å si om den saken.

Har lyst til å dukke opp minst én gang, hvis det er i en helg... xD

I første omgang har jeg lyst til å ha det på en torsdag. Hvis det blir veldig mange som ikke kan komme pga det kan det hende jeg flytter det til en helg i stedet. :/

oOo~ høres kult ut=3 du kan sette opp meg og Romi-chan på lista^^ vi kommer sikkert viss det ikke kommer noe i veien;)

Aner ikke hvem Romi-chan er, men dere er hjertelig velkommen! :)

Det hadde vært utrolig kult, men det spørs jo bare om det ikke er noe annet viktig som dukker opp på dagen(e).
Jeg kunne ha hjulpet litt til også om nødvendig, men jeg trenger dato. :)

Som nevnt tidligere skal jeg snart åpne en egen tråd for arrangementet. Det ser ut til at det blir fler enn alle to, og det holder for meg. :cip:

Yuiko
25th February 2008, 17:28
Yay, høres koselig ut! 8D Jeg kommer, og prøver å få med meg Ana og Kaede også :3

Ardisrawr
25th February 2008, 22:02
Jeg kan ikke på torsdager :toda: eller kanskje etter påskeerien, viss jeg ikke får leid meg ny cello >< *stress*

Blir det i helgene, kommer jeg nesten garantert :cip: og tar med meg kake-mannen^^

monomayu
25th February 2008, 22:08
Kake-mannen er ikke vond å be :3
Jeg vil gjerne være med så håper det blir lagt til helger <_<

Shiraishi
25th February 2008, 22:29
Yay, høres koselig ut! 8D Jeg kommer, og prøver å få med meg Ana og Kaede også :3

Awesome. Ta dem i bånd, om du må.

Jeg kan ikke på torsdager :toda: eller kanskje etter påskeerien, viss jeg ikke får leid i ny cello ><
Blir det i helgene, kommer jeg nesten garantert :D og tar med meg kake-mannen^^

Jeg spiller også cello! Eller spilte, rettere sagt. Har den stående klar på rommet så jeg kan ta den fatt når som helst (som f.eks. når jeg finner en anisong som jeg kunne tenke meg å lære på cello |3)

Sånn on topic,

Kake-mannen er ikke vond å be :3
Jeg vil gjerne være med så håper det blir lagt til helger <_<

tror jeg legger det i helgene i så fall. Skal åpne en ny tråd så snart jeg er ferdig med oppgaven jeg jobber med akkurat nå - så har jeg en gulrot også. Fristen er imorgen tidlig, så pisk er det nok av! :shoop:

kaede
25th February 2008, 22:37
Så fantastisk god ide! Trodde du virkelig at matvrakene fra Japani ikke ville være interessert? :nya:

Jeg kommer! Har strengt tatt trening på torsdager, men medlemskapet mitt går ut neste måned uansett, og jeg har ikke tenkt til å fornye. :hello:
Om jeg får lov med mine begrensede kunnskaper vil jeg mer en gjerne hjelpe til også!

Howl
25th February 2008, 22:37
det hadde vært fantastisk hvis du la det i en helg

maybe I come.

Shiraishi
25th February 2008, 22:39
Så fantastisk god ide! Trodde du virkelig at matvrakene fra Japani ikke ville være interessert? :nya:

Jeg kommer! Har strengt tatt trening på torsdager, men medlemskapet mitt går ut neste måned uansett, og jeg har ikke tenkt til å fornye. :hello:
Om jeg får lov med mine begrensede kunnskaper vil jeg mer en gjerne hjelpe til også!

Jeg har bestemt meg for å ha det i helga. :toda: (trener selv på torsdager. solidaritet! |3)

det hadde vært fantastisk hvis du la det i en helg

maybe I come.

Jeg har bestemt meg for å ha det i helga. :3

kaede
25th February 2008, 22:41
Helga høres enda bedre ut! Da har de fleste (meaning me) lov til å være ute på kvelden, og man slipper stresset ukedagene generelt bringer med seg!

Shiraishi
26th February 2008, 01:08
Linkylink. :3 (http://forum.japani.no/showthread.php?p=145039#post145039)