PDA

View Full Version : Kjøpes kjøper gamel datamaskin som testserver

fiiup
24th February 2008, 07:35
Hei.
Jeg har lyst til å prøve å sette opp min egen test server slik at jeg kan øve på å sette opp en server og slike ting.
Derfor lurte jeg på om det var noen her som hadde en gamel datamaskin eller noe utstyr de kunne tenke seg å bli kvitt som jeg kan bruke for å lage en server.
Trenger ikke all verdens men helst noe med en cd-rom og usb inngang.
og vis noen har en skjerm så hadde også det vært fantastisk.
Noen som kan hjelpe meg med det. Betaler frakten og pris kan man komme til enighet om.

Shiraishi
24th February 2008, 11:47
Jeg har en laptop som jeg ikke bruker lenger? Hvis jeg skulle ramse opp demeritter hadde jeg brukt mer enn en post, så jeg vil bare si at den går for minstepris. :p Og jeg reserverer meg mot kravet om bilder etc. siden vi bare kan ta det mano a mano dersom den er interessant i det hele tatt. :toda:

Gomfs
25th February 2008, 00:27
er nok mange som har et eller annet liggende som kan brukes som "testserver"

kan hive meg på å nevne at jeg har en litt eldre HP maskin med PIII-700 (tror jeg) , 256MB Rambus minne og 30GB hardisk.
den går for 200,- pluss frakt ferdig formatert :P
kan ta den med meg om du skal på TG.

Shiraishi: hva slags laptop? fungerer batteri og skjerm optimalt?
(lillesøster trenger noe på skolen til office og jeg er lei at ho stjeler min VooDoo Envy 172 >< )

Shiraishi
25th February 2008, 00:50
Shiraishi: hva slags laptop? fungerer batteri og skjerm optimalt?
(lillesøster trenger noe på skolen til office og jeg er lei at ho stjeler min VooDoo Envy 172 >< )

Batteri og skjerm er vel noe av det eneste jeg vet som det ikke er noe trøbbel med. Brukte den mest som "stasjonær" hjemme, så jeg husker ikke så godt hvor lang batteritid den har nå. Tror det var på rundt 2.5 timer. La meg allikevel være ærlig nok til å fraråde deg. ^^;

Den ble bestilt på det som engang var Whitebox, og som alle vet ble den lagt ned da eieren gikk under jorda. Altså hadde jeg ingen garanti å heve da (som jeg senere fant ut) kjølepastaen på CPUen hadde begynt å løsne. Dette medførte at jeg startet en serie med dykk innvendig i maskina. Nå er pastaen helt optimal, men det virker som skjermkortet overoppheter når det kjøres spill som krever noenlunde grafikk. Siden de som satte laptopen sammen hadde skrudd inn festeskruene til kjøleribben til CPUen så godt fast at tre av fire punkter hadde løsnet fra selve boardet (O_o) og jeg måtte lime dem fast for å få kjølepastaen til ikke å løsne igjen, har jeg ikke lenger tilgang til ribben til grafikkortet. -_-

Andre feil som jeg har oppdaget er at den ene av tre USB-porter er defekt, og den har ikke lenger trådløs driver. I tillegg er det noe galt med vifta som gjør at den bråker som et uvær når f.eks. man starter maskina. :gonk:

Jeg burde sikkert bare kastet den, eller forsøkt å heve deler fra den, men. Hvis du er interessert i en "fungerende" laptop til minstepris er jeg mer enn villig til å betale frakt. :p

Gomfs
25th February 2008, 20:16
hehe.
fiiup: du har svar på melding ;)

Shiraishi:
høres skikkelig ut som en whitebox ><
nå er jo det egentlig Compal-maskiner og de kan jeg bestille deler til via bekjent.
hva for en type er det og "minstepris"?

Shiraishi
25th February 2008, 20:32
Aner ikke hva modellnavnet egentlig er, men da jeg kjøpte den het tilbudet "Otto Fantastico". Bakpå finner jeg bare "AL51/50-15" "Model: AL-51". Håper det er alt du trenger. :cip:

Minstepris er egentlig hva du er villig til å punge ut for den. Den er ca tre år gammel, og har noen skrammer på dekselet, foruten alt det andre jeg har nevnt. Om du mot formodning er interessert i å kjøpe den ordner jeg med frakt, som nevnt, og den kommer med lader, bæreveske (som jeg er blitt glad i å bruke utenom :gonk:) og nettverkskort/LAN fra Buffalo. :3