PDA

View Full Version : Nintendo Apollo Justice: Ace Attorney

ilifin
22nd February 2008, 15:29
http://dwimg.com/files/jpitd7iw9hau8pzr3431.jpg

Omsider er det fjerde spillet i Gyakuten Saiban-spillserien ute på engelsk, og vi kan omsider fortsette fortellingen og de overdrevent episke rettsakene.

I dette spillet er vår hovedperson ikke lenger Phoenix Wright, og derfor det nye navnet på spillet og. Spillet er det samme, gode gamle dog, og man er i kontroll av en forsvarsadvokat med bein i nesa. Ti år har gått siden forrige spill, og uten å røpe for mye skal jeg si at spillet enda fortsetter veldig godt der det slapp.

Jeg har i skrivende stund gått gjennom to kapiteller alt, og jeg kan si at måten du bruker Nintendo DSen fullt ut, til forskjell fra de andre spillene, er veldig imponerende. Jeg gleder meg til å spille videre, og oppfordrer til snakking om historien, synsing og rop etter hjelp i denne tråden!

Du kan lese mer om spillet på Savegame NORWAY (http://blog.savegame.no/2008/02/26/apollo-justice-ace-attourney/)

Ulrik
22nd February 2008, 17:40
Spiller gjennom andre oppdrag akkurat nå. Den nye helten (usikker på navnet hans men han er oversatt til Apollo), er morsom og på sin egen måte. Hadde håpet på å se nye personer i dette spillet, og det er det til nå, med unntak av Ryuichi da så klart.

Den første rettssaken var kul, og akkurat passe lang og vanskelig: ikke spill for lenge om gangen, fordi da sluker du endel informasjon du vil trenge! Det er masse!

Totoro
22nd February 2008, 20:19
Jeg er litt skuffet over at Capcom Europe har tenkt til å lansere nr 4 før nr 3 :/ For min egen del spiller det ingen rolle, har spilt nr 3 og elsket den :P
Nå må jeg bare få skaffet meg nr 4 på en eller annen måte :3
Leit at Phoenix er den eneste fra de gamle spillene som dukker opp i 4ern da :(

Totoro
26th February 2008, 20:46
Skaffet spillet, og er snart ferdig med sak fire :3
Mason systemet er det særeste jeg har vært borti :/
(Uten å røpe hva det er så klart :P)

Artig spill, ganske bra hovedpersoner (savner Maya og Edgeworth).

Før jeg spilte det: Jeg hørte ganske mye dritt om det for å være ærlig, Phoenix messa up, Apollo: bare en blek kopi av Phoenix og Trucy: Irriterende og barnselig.
Så da jeg spilte det kan jeg ikke si at jeg forventet meg særlig mye.
Og heldigvis til min store overraskelse er det slett ikke dårlig :3
Etter min mening er det faktisk like bra som nummer 2 (min rangering av spillene: 1plass: 1 eller 3, 2plass: 2 eller 4)

Orginale, bra saker som forventet og må si at jeg begynner å bli ganske god på å forstå og løse sakene før man får dem oppklart i spillet ^^

Kelloggs
28th February 2008, 01:01
Har de 3 første og venter bare på nr.4 til å komme i posten hvert øyeblikk nå:D GLEDER MEG!!!!!!:w00t:

ilifin
28th February 2008, 09:44
Herregud, er kommet meg langt inn i sak 4 nå :nya: Digger dette noe veldig, men savner litt opgraderinger på utseendet til enkelte karakterer :/

Og herregud, MASON er fancy! I liek!

Totoro
28th February 2008, 18:25
Og herregud, MASON er fancy! I liek!

Heh :3 Noe spesielt kanskje? Men fancy indeed :P
Det var ganske tøft å inkludere det :) :nya:

ilifin
28th February 2008, 19:28
Heh :3 Noe spesielt kanskje? Men fancy indeed :P
Det var ganske tøft å inkludere det :) :nya:Jess! Omsider ferdig nå, jeg virkelig elsker hvordan alle sakene henger sammen, og hvordan åpningsvideoen til sak 1 viser hele spillets gang i begynnelsen. :link:

Nå er det bare å vente på flere spill, forhåpentligvis UTEN Jurist system. Sure, det er greit at man ikke trenger å bevise alt, men det blir for dust om man kan bruke systemet til å snu alle juristenes mening mot deg selv så lenge du høres troverdig ut... then again, så kan de sikkert misbruke det og, og skape en storyline ut av hele greia der og.

Gleder meg grusomt til de neste spillene nå. :todangonya:

j00
8th May 2008, 23:18
NEI. Bare NEI. Jeg skjønner ikke hvordan Capcom kan ha kommet med såpeoperacrack som detta her. Jeg ønsker at alle i spillet bortsett fra Ema kan gå og DØ. Argh, jeg elsker Phoenix Wright spilla, men dette var som å si at ingenting av historien der er noe viktig ettersom Phoenix ser ut til å ha fortrengt alt sammen og sier bullshit som at Apollo og Trucy er "hans nye grunn til å leve". ALOHTEoøhigdaøsdgkdcv. Argh. Gameplayet er bra, men makan til vås historien er. Som jeg hater det.

Izumi-zu
3rd September 2008, 12:51
Jeg har bursdag i oktober og nintendo ds står øverst på ønskelisten sammen med Phoenix Wright:ace attorney og Ace attorney:apollo justice ^^ Jeg er i lykkerus :3

Yuiko
8th September 2008, 10:19
Jaa, elsk! <3
Ble nettopp ferdig med Apollo Justice jeg også, men hadde dessverre ikke spilt noen av de andre spillene før. ^^; Det driver jeg dog nå og retter på, da jeg har lånt det aller første Phoenix Wright spillet av en i klassen, så jeg holder på med det nå. :3

Elsket Apollo Justice, og Phoenix Wright virker absolutt lovende det også. ^^
Gleder meg til å sette klørne i både nye og gamle spill i fremtiden! Nam!

Mita-chan
8th September 2008, 11:06
her kan man prøvespille Apollo Justice spillet ;3
http://www.gamer.no/artikler/test_phoenix_wright_apollo_justice_naa/47422

*spille på skolen*