PDA

View Full Version : Nintendo Subarashiki Kono Sekai: It's A Wonderful World

Kunero
20th February 2008, 00:59
Subarashiki kono Sekai:It's A Wonderful World
Neku Sakuraba, a 15 year-old boy with a hobby for music and graffiti, wakes up in what seems to be the Shibuya shopping district of Tokyo, Japan. With no idea why he's there, he opens his hand to realize he is holding a strange black badge. After flipping it with his hand, the thoughts of the people surrounding him began to flow into his head at once. Surprised, Neku discovers he is able to read the minds of others, and assumes it has something to do with the black badge he is holding.

A cellphone starts to ring in his pocket, and he can't tell whether it is his or not. A text message appears: "Reach 104. Time limit 60 minutes. If you do not achieve your goal, you will die. From the Shinigami". After discovering he can't delete the message, a timer of 60 minutes imprints onto his right hand. Neku is in Shibuya to play the "Shinigami Game" (??????, Shinigami no G?mu). which spans a total of 7 days. All participators of the Shinigami Game have a black badge with a skull embedded on it. The Shinigami Game has certain rules, which prevent him from leaving the Shibuya district. If Neku doesn't complete the game, he will be stricken from existence along with Shiki Misaki, a girl who is another participant in the game. Shiki requests Neku as her pact, and he agrees to work together with her for their week.

The Shinigami monitor the duo's actions and invite them to dangerous and difficult tasks. In order to survive, Neku and Shiki will have to defeat the "Noise", physical manifestations of people's negative thoughts and feelings. The Noise are based on animals such as pigeons, wolves, and bears and can also take the forms of objects and historical monuments in Shibuya. Neku's psychic talents are essential not only to gather clues and hints from the people, but to also detect the Noise that sweep through the roads of Shibuya. During their week in Shibuya, Neku and Shiki run into other people who have become involved in the Shinigami Game.

This is the story to the DS game "Subarashiki Kono Sekai: It's a Wonderful world" or as it will be called outside Japan "The World Ends With You" It's made by the same people who brought us Kingdom Hearts. It looks like a pretty good game and I'm thinking of getting it, but is there anyone here who has the game or played it? If you have please tell me what you thought of it. If you don't know this game then have a look at it. If you like the Kingdom Hearts serie then I think you will find this interesting as well.

For mer info sjekk ut http://en.wikipedia.org/wiki/The_World_Ends_With_You
Jada, det er copy, paste som er blitt utført her

Miki
20th February 2008, 01:43
Tja, jeg har spillet, men jeg har ikke kommet særlig langt enda. Det går fremover, men da hele spillet er på japansk og i tillegg har en del dialog her og der, går det ofte ganske sakte :cip:
Jeg liker soundtracket though. Det er annerledes enn de fleste andre soundtrack til DS-spill som jeg har vært borti.
Uansett, spillet er greit nok det, men jeg har en mistanke om at det kan komme til å bli noe repetivt i lengden.

Kunero
20th February 2008, 12:55
Vil du si at spillet er verdt og skaffe seg?

Miki
20th February 2008, 19:19
Jeg vet ikke. Jeg har selv ikke helt bestemt meg om jeg liker spillet eller ikke enda xD Hvis du synes det ser bra ut, så ja, prøv det ut da vel!

j00
8th May 2008, 23:21
Jeg har kommet ca. halvveis i spillet (muligens) og jeg syns det absolutt er verdt en titt. Historien er også interessant, og selv om man skjønner lite i begynnelsen blir spørsmålene besvart i et bra tempo. Kampsystemet er også morsomt, om enn litt forvirrende til tider. Det er også en ganske imponerende fremstilling av Shibuya. Anbefaler å prøve det.

Sober
9th May 2008, 00:51
Spillet har fått veldig gode anmeldelser, en 9.0 fra Gamespot som er en veldig sterk karakter:

http://www.gamespot.com/ds/rpg/wonderfulworld/review.html?om_act=convert&om_clk=gssummary&tag=summary;review

Har selv spillet på min magiske DS, skal spille den så fort sommeren er over og solen er borte! :)

Nemii
15th May 2008, 17:06
Venninnen min: neinei ikke spill det spillet, det er emo blabla...

Har ikke giddet å sjekke det ut (på grunn av mine fordommer for emoer), men nå skal det spelas. Jeg leste at det har en ny type spillemåte, gleder meg til å teste det:kip:

Neliel
15th May 2008, 18:10
Kjøpte spillet for noen dager siden, etter å ha spilt det i 15 min, gikk eg online og bestillte soundtracket. :)

Likte spillet, driver og spiller det nå.
Nemii: Kontrollene er litt kansje litt annerledes enn du er vant til ja.

Totoro
15th May 2008, 18:12
Er nesten ferdig med spillet, og må si jeg elsker det! Det er definitivt verdt å skaffe seg! :D

Ulrik
15th May 2008, 18:31
Jeg fikk tak i spillet, og fått med meg den faktisk meget gode animasjonen i starten. Bryr meg fint lite om hovedpersonen; det er jentene i spillet jeg vil mest sannsynlig huske.
Og til poenget- Har et spørsmål for de som har allerede spillet og spilt mer enn 5 minutter:
(Dette er dag 2- hvor man skal "befri" en statue) Hvordan slåss man? I kampen har jeg tilgang til å løpe, men jeg kan ikke se til å angripe- resulterer dermed i Game Over etter 10 sekunder! Og jeg HATER å få Game Over i alle spill jeg kommer over.

Thamus
15th May 2008, 20:41
Det kommer an på hvaslags pin du har hvaslags evne du har. Du må equipe dem på mobiltelefonen ;)

Personlig er jeg en tøs for alt som har med KH å gjøre, og skaffet meg spillet så snart jeg hørte det var samme team. Hittil er jeg kommet til dag 3, så er vel såvidt i gang.

Liker tempoet, og orginaliteten. Men er ikke sikker på om jeg liker å sloss på begge skjermene ennå. Det er forferdelig slitsomt. Det sies at man venner seg til det, så jeg satser på det.

I værste fall er heldigvis auto-funksjonen der.-men det blir liksom litt feigt :p

Ulrik
16th May 2008, 06:36
Å tusen takk! Det bare forbløffet meg- SquareEnix lager faktisk et spill hvor du ikke får noen våpen satt på deg på Default. Kan noen huske andre spill laget av (S-E) hvor det også er tilfellet? Jeg kan ihvertfall ikke det.

Når jeg nå har klart meg til midt-på-dag 3 så er spillet til nå ganske greit, men ingenting å rope ut om til nå. Bedre slåssing enn jeg trodde, men alikevel.. vi får se.

Sober
19th May 2008, 23:49
Kommet til dag 6, og legger fra meg spillet. Er altfor repetiv og lett, har pilen ned på 1 og på det vanskeligste, I tillegg går musikken meg på nervene. Dette er det første spillet på en god stund der musikken har gitt meg hodepine.

Pent ytre, lite innhold, og dialogene er forferdelig.

Mette
20th May 2008, 08:50
Jeg er ferdig med spillet, og jeg digget det.

Etter du er ferdig kan du spille gjennom de forskjellige dagene for å skaffe deg flere items, fylle ut noise lista, mestre pins og skaffe seg 'secret reports' for å finne mer ut om hva som foregikk i bakgrunnen. Sykt artig!

Jeg anbefaler dette til alle som vil ha et litt annerledes spill til DSen. Eller helt ærlig, til alle som har en DS. Det er veldig varierende vanskelighetsnivå, og hvis du synes det er for lett så er det lett å stille på menyen for å gjøre ting vrient.

Link91
31st May 2008, 10:06
For meg varer vanligvis ikke et spill noe særlig lengre enn den tiden jeg bruker på å runne det, men dette spillet holdt i omtrent 2 uker ekstra, så har full level (*) og fått tak i nesten alle de vanskeligste pinnene, og fylt opp hele Noise Listen :P