PDA

View Full Version : cosplay(spørsmål...)

Khreii
19th February 2008, 16:23
Kanskje dette er litt dum spørsmål, men jeg kommer ikke fra norge (men jeg bor i norge...), jeg kjenner ikke alle ord og det er litt vnskligere for meg å finne det. Men jeg har søk veldig lenge, og jeg fant det ikke ut.
Jeg lurer på når blir det cosplay i 2008 og hvor? Vet noen om det? Eller om en side som det står på? Jeg har sett på den forum, på cosplay.no , anime.no...

Unnsyld vis det er noe feil..

marilla
19th February 2008, 16:36
Å cosplaye (dvs å kle seg ut som en karakter fra en film, serie, spill eller annet) er noe man kan gjøre når som helst og hvor som helst, men det er klart det er morsommere å gjøre det med andre. Du tenker kanskje på begivenheten Desucon 3? Det var en Desucon i november i fjor der mange cosplayet, og ryktene sier at det blir rundt samme tid i år, men det er ikke noe mer info ute om det enda. :)

Khreii
19th February 2008, 17:32
Å ja, det betyr cosplay xD Jeg var ikke sikkert på det xD men jeg tenkte på en sted som kommer det mye mennesker for å cosplaye, der er det kanskje noe konkuranser og sånne, jeg vet ikke, jeg var ikke på noe sånt før, derfor ville jeg gå ^^' Ingen i klassa hvet hva e manga, og de kjenner ikke noe mangaer eller (eh, pokemon og pucca kanskje, men det e alt..) så jeg kan ikke lage en sånn hjemme for bare mine venner, ehh...
Desucon er en sånn sted, mener du vel?
sier du at det skal vare i samme tid i år...? Det er jeg må vente til november? :(
Ja, men takk får hjelp :P

marilla
19th February 2008, 17:48
Desucon er et sånt arrangement hvor mange velger å cosplaye, ja. Man må ikke, men veldig mange gjør det. I tillegg er det konkurranser som kårer de som ligner mest osv. Det er ikke satt noen dato utover "ca til samme tid som i 2007", så vil tro det blir rundt november, ja. Før den tid blir det et sommertreff med japani, i Oslo det òg, hvor det kan hende det blir cosplaying. Dato for sommertreffet er heller ikke satt, men følg med på forumet, så kommer det nok. :)

Khreii
19th February 2008, 18:09
Eh, alltid Oslo... Det er litt langt vei for meg (ca. 3 timer :( ), men jeg kan jo gå på sommertreff, for da har e mye tid :) Takk, du hjelpte meg mye ^^

Aiyan
20th February 2008, 17:45
Det finnes personer som drar enda lengre også, men som regel så har treffene blitt skviset inn på dager da folk kan komme og at det er ganske så sikker oppslutning. :)