PDA

View Full Version : Lolita kjoler på shopgirl.. Huff da..

Ann Christin
9th February 2008, 22:47
Huff da, til min store foreferdelse har det kommet lolita kjoler på shopgirl også. Var litt å kikket på de en kort stund i sta, men fikk lite god inntrykk av de. Men har noen faktisk sette nøyere på de? Er det noe der som egner seg til annet en erololi? De som var i min størrelse rakk meg omtrent til midten av låret bare.

Rockshoujo
11th February 2008, 06:53
Jeg fant en vedlig søt egl kjole der i sommer, men stoffet, kvaliteten osv var ikke bra. Men jeg kjøpte den likevel. BIG MISTAKE. Passet small men den var altfor kort. så jeg måtte kjøpe large som fortsatt var altfor kort! WTF! Hvilket land er disse importert fra? Definetivt et sted med feite korte folk, anyway. Har måte ordne MYE på den selv etter at jeg kjøpte den. Og jeg angrer litt på at jeg sløste pengene på den.

Ann Christin
11th February 2008, 10:38
Ah, som jeg trodde. De egner seg nok best for en miks av ero loli. Regner med at de som de har tatt inn er av samme typen for de var veldig korte.

Men nå er jo ikke akkurat shopgirl så flink på slike merkeklær heller da. Tilogmed goth stilen har de ødelagt *mumler noe om fjortiser burde ikke se goth klær i en berte butikk*. Huff, da fikk jeg vist rett igjen. Men de har skrivd et skilt hvor de promoterer lolita da, så når tar det vel ikke lange stunden før det flyr berter rundt i lolita klær *grøsser*

Men jeg så ikke prisen da, og det var kanskje like greit. Eneste jeg siklet på var kåpen, men den manglet en knapp midt på og de hadde den ikke lengre og det var den siste kåpen så hun kunne ikke gi meg avslag. Jeg betaler ikke 1700 kr for en ødelagt kåpe, hvertfall ikke når det er roseknapper og jeg har hittil ikke funnet noen.

Misu
14th February 2008, 13:32
Lolitaklær på Bodymap, Shopgirl og lignenden = noes.

Ihvertfall det som er min erfaring :p

Ann Christin
14th February 2008, 13:34
Lolitaklær på Bodymap, Shopgirl og lignenden = noes.

Ihvertfall det som er min erfaring :p

Man kan jo ha et lite håp om at de kanskej har skaffet noe skikkelig.. Men tydeligvis ikke hehe..

Misu
14th February 2008, 13:37
Syns de er overpriset også, for det meste D:

Også vil jeg ikke at folk skal få et "galt" inntrykk av lolita:p

Var på en random butikk i Stockholm for et par uker siden, der solgte de "lolita"kjoler som var korte, stygge og i PVC -_- does not wants XD

Ann Christin
14th February 2008, 14:00
Syns de er overpriset også, for det meste D:

Også vil jeg ikke at folk skal få et "galt" inntrykk av lolita:p

Var på en random butikk i Stockholm for et par uker siden, der solgte de "lolita"kjoler som var korte, stygge og i PVC -_- does not wants XD

Eneste som er litt dumt for oss som kles seg lolita er at veldig mange lager PVC kjoler også refererer de til boken lolita...

zora
15th February 2008, 18:34
Egentlig tror jeg ikke de korte kjolene i PVC har noe med lolita å gjøre i det hele tatt, men heller goth og fetish. Det eneste kjolene har til felles er at de har blonder eller sløyfer etc. Og hvis noen i butikken sier at det er lolita, synd for dem. "P

kaede
15th February 2008, 22:11
Jeg har faktisk opplevd ordentlig søte lolita-klær på shopgirl. F.eks. En nydelig, sort kjole med små marihøner over hele, var ikke spesielt kort heller, så vidt jeg kunne se. Jeg syns det er dumt å kritisere de få stedene som tar inn lolita inspirerte klær så fryktelig, et sted må jo Norge starte også.

Dessuten er det mye lolita-klær som ser ero ut på oss nord i verden, av den enkle grunn at vi rett og slett er for store og flotte i forhold til modellene de er laget etter... :P

Ann Christin
15th February 2008, 22:59
Jeg syns det er dumt å kritisere de få stedene som tar inn lolita inspirerte klær så fryktelig, et sted må jo Norge starte også.

Hadde det vært lolita klær som i det minste kunne brukes på en måte som lolita så hadde det vært ok. Men lolita kjoler/skjørt skal ikke rekke meg til litt under skrittet. Man skal kunne bøye seg fint uten at man blotter hele seg selv. Og det var slik lolita kjolene på shopgirl var. Den eneste lolita stilen de hermet etter er nok den fra boken lolita.

Ameshini
17th February 2008, 16:49
Men ja, som sagt, det er jo ikke sikkert at det er annet en goth/fetish klær :p
However, jeg har en følelse av at de fleste vil misforstå det som lolita.
Meeeeen, ikke en gang erololi skal ha SÅ korte skjørt :7

Ann Christin
17th February 2008, 19:17
Men ja, som sagt, det er jo ikke sikkert at det er annet en goth/fetish klær :p

Det er der problemet kommer inn. Kjolen er stoff/blonde messig helt dugbare lolita kjoler. De er søte, har de rette snittene og de riktige blondene. I tillegg står det et skilt over som forklarer i korte trekk lolita stilen og hvor den kommer fra + et bra bilde av en gothic lolita.

Men som nevnt før, de er alt for korte for ero-loli tilogmed. Og ettersom de som jobber i butikken nekter for at de er korte (sto i et kvarter å diskuterte med hu ene ettersom hun mente det kvalifiserte til ero loli for det hadde hun lest på nettet) så blir det nok til at dette kan bli "motens" lolita her i norge.

Men, så lenge ikke lolita tar helt av og blir fjortis, så får de få som kjøper lolita kjoler på shopgirl tro hva de vil.. Begynner derimot noen her å selge korte kjoler og påstår de er lolita så blir det bråk hehe..

Reila
17th February 2008, 19:20
Og ettersom de som jobber i butikken nekter for at de er korte (sto i et kvarter å diskuterte med hu ene ettersom hun mente det kvalifiserte til ero loli for det hadde hun lest på nettet) så blir det nok til at dette kan bli "motens" lolita her i norge.
Vi burde troppe opp på loli-treffet og sette de på plass så det holder XD

Du burde ha spurt om hvor på nettet hun hadde lest at det kvalifiserte til ero-loli : P

Ann Christin
17th February 2008, 20:06
Vi burde troppe opp på loli-treffet og sette de på plass så det holder XD

Du burde ha spurt om hvor på nettet hun hadde lest at det kvalifiserte til ero-loli : P

Jeg tror det var wikipedia eller så har hun muligens misforstått handbooken til de grader..

Acima
17th February 2008, 20:10
Var innom der for noen dager siden. Ble ikke veldig imponert.. så ikke så lengre enn at blondene var skamfulle. Huff huff. Så det på lang avstand.

Men skal se det positive i det, ihvertfall er det ikke fetish klær som blir omtalt som lolita (sett bortifra at det er korte). Dette kunne vært værre.

Selv kommer jeg aldri til å kjøpe mine lolita klær der.

Ann Christin
17th February 2008, 21:27
Var innom der for noen dager siden. Ble ikke veldig imponert.. så ikke så lengre enn at blondene var skamfulle. Huff huff. Så det på lang avstand.

Hm, betyr det at de har fått solgt kjolene som var der når jeg var der. Huff.. De var i hvertfall samme stil som kjolene mine fra ITS altså bra nok kvalitet.. Hjelp, håper de ikke får solgt de nye da.

Ameshini
18th February 2008, 01:51
Det er der problemet kommer inn. Kjolen er stoff/blonde messig helt dugbare lolita kjoler. De er søte, har de rette snittene og de riktige blondene. I tillegg står det et skilt over som forklarer i korte trekk lolita stilen og hvor den kommer fra + et bra bilde av en gothic lolita.

Men som nevnt før, de er alt for korte for ero-loli tilogmed. Og ettersom de som jobber i butikken nekter for at de er korte (sto i et kvarter å diskuterte med hu ene ettersom hun mente det kvalifiserte til ero loli for det hadde hun lest på nettet) så blir det nok til at dette kan bli "motens" lolita her i norge.

Men, så lenge ikke lolita tar helt av og blir fjortis, så får de få som kjøper lolita kjoler på shopgirl tro hva de vil.. Begynner derimot noen her å selge korte kjoler og påstår de er lolita så blir det bråk hehe..

Da så ||||: herregud, hva i... granskogen.
Ja, hun ma nok ha researchet mye :|| NÆÆÆT.

Ann Christin
18th February 2008, 11:43
Da så ||||: herregud, hva i... granskogen.
Ja, hun ma nok ha researchet mye :|| NÆÆÆT.

Vi kan jo ikke forvente for mye av dem. Må jo minne folk på at hver gang det kommer en ny trend for fjortiser så hever de seg på bølgen. Det funket fint i goth perioden dems for da hadde de en del tilbehør som dugde, men nå er det ingenting som passer til hehe. Bortsett fra jakka, som koster alt for mye.

girlknees
21st February 2008, 18:41
så på de i dag da jeg var på arkaden, og var mildt sagt ikke imponert.

( var det bare jeg som syntest litt av det så litt vel cosplayaktig ut? )

og så syns jeg nesten det er litt trist at det blir det folk flest kommer til å se av lolita klær, for det gir litt feil inntrykk.

Misu
23rd February 2008, 17:10
Jeg er NAZI når det gjelder lolita, så jeg mener at hvis butikker absolutt skal begynne å føre lolitaklær, så får de pokker meg researche og selge ordentlige klær, også. :p Ikke noe for korte kjoler, PVC, stygge blonder, rævva kvalitet osv.. da kan de heller la være mener jeg :p

KuroKinezumi
9th March 2008, 22:10
Jeg prøvde et lolita antrekk der som bestod av rutete skjørt og en bluse...
Men de idiotene hadde prestert å lage skjørtet av polyester :toda: Greit at det var søtt å se på og skjortet hadde grei lengde også, men de kan da bruke skikkelige stoffer!

Og kjolene der koster bare noen hundrelapper mindre enn moi meme moite kjolene som er på salg på Cdjapan :(

Misu
9th March 2008, 23:34
Shopgirl er så jæva overpriset

KuroKinezumi
10th March 2008, 00:26
I dagens valuta kan man få denne kjolen til 860 kr: http://www.cdjapan.co.jp/detailview.html?KEY=EGL-57593BL2#

Og den er fra MMM.

zora
10th March 2008, 12:37
Jeg, yumi og niji tok noen bilder av de kjolene, jeg kan be de å legge de ut i denne tråden "P De var ikke noe pene.

HaRLe
16th March 2008, 17:49
Jeg likte en kjole jeg fant på shopgirl. Den var for dyr, da. så jeg kjøpte den aldri. Den passet kroppen min perfekt, så hadde lyst på den fordet. Jeg er ikke av de som må følge lolita-reglene til punkt og prikke, så en lolitainspirert kjole hadde jeg ikke hatt noe imot å ha, så lenge den var kul. Tok forsåvidt også bilde =P
http://klinkekula.com/lloollii.jpg

Armene var ca altfor korte for min smak også. Så jeg tok bare noen referansebilder for evt sying. (Største grunnen for at jeg ikke vil følge Lolita-reglene er at jeg har så _STYGGE_ knær, og vil derfor helst ikke vise dem frem =P knis)

Men ja, når det er sagt, så synes jeg det blir litt for mye om shopgirl skal dra frem moten til oslo-sosser som har ræva full av penger. =_= Var iallefall slike folk jeg så der sist jeg var innom. De shoppa som om det skulle vært H&M. ;o; Greit, jeg skal ikke dømme folk etter åssen de ser ut og prater etc etc, men i dette tilfellet måtte jeg bare gjøre det =P De bare kikket på kjolene da, kjøpte ingen. Men også gøy at de selger det, for å faktisk "normalisere" det bittelitt. (Nei, jeg bryr meg ikke om det er "mainstream" så lenge jeg liker det personlig =P )

Ann Christin
16th March 2008, 18:00
Kjolen du hadde der var jo faktisk lang nok.

Rockshoujo
22nd March 2008, 03:51
Reila: Det var en SYKT god ide og troppe opp i Loli og sette de folka på plass! Det hadde vært awsome!
Rishana: Okay hun i butikken skjønner ingenting. Jeg har vært på wikipedia og lest om Loli og det sto ikke feil der. Så hun må ha misforstått noe SYKT! Hvordan kan man misforstå noe som står svart på hvitt veldig enkelt forklart? Det vet ikke jeg...
Ero loli er ikke så korte som de dere mus-i-kanten Loli kjolene de har!
De gangene jeg har vært på Shopgirl har jeg å sett berter og sosser og tenkt Hva i H*****E gjør de her?!

Ann Christin
22nd March 2008, 11:28
De gangene jeg har vært på Shopgirl har jeg å sett berter og sosser og tenkt Hva i H*****E gjør de her?!?!?!?!?!

Kan ha noe med at shopgirl er generelt retta mot berter og sosser. Om du ikke har lagt merke til et så er resten av butikken (bortsett fra det lille alternative hjørnet) fult av ganske dyre klær, vesker og sko.

Enkelt og greit, shopgirl er en sossebutikk som adopterer alternative stiler for å tjene litt ekstra penger, men da gjerne overprisede klær og tilbehør.

Ardisrawr
22nd March 2008, 14:36
Kan ha noe med at shopgirl er generelt retta mot berter og sosser. Om du ikke har lagt merke til et så er resten av butikken (bortsett fra det lille alternative hjørnet) fult av ganske dyre klær, vesker og sko.

Enkelt og greit, shopgirl er en sossebutikk som adopterer alternative stiler for å tjene litt ekstra penger, men da gjerne overprisede klær og tilbehør.

Viss du ikke har lakt merke til det er de "alternative" klærne like dyre som de "sossette". Jeg tror egentlig hovedkonseptet er alternative klær, men at de satser på det de liker. Da jeg var inne på hjemmesiden for en stund tilbake hadde de bare overprisa "emo" klær.

Lolitaklærne de har der har en potensiale, men er altforyre i forhold til kvalitet, søm og utsene. Egentlig er de fleste plaggene der sånn :toda:

De hadde noen søte lolitaklær for over ett år siden, men de kostet mellom 2000 og 4000 :toda:

Rockshoujo
23rd March 2008, 02:22
Jeg prøvde et lolita antrekk der som bestod av rutete skjørt og en bluse...
Men de idiotene hadde prestert å lage skjørtet av polyester :toda: Greit at det var søtt å se på og skjortet hadde grei lengde også, men de kan da bruke skikkelige stoffer!

Og kjolene der koster bare noen hundrelapper mindre enn moi meme moite kjolene som er på salg på Cdjapan :(

O_O selger de Moi Meme Moitie kjoler på CdJapan? *_* Og de koster bare noen hundrelapper mindre enn den ræva jeg kjøpte på shopgirl! *_*

Rockshoujo
23rd March 2008, 02:25

¨
De gangene jeg har vært der så har det vært masse Hello Kitty osv og jeg hakke sett mye berte sosse klær de gangene O_o og siden de har den søyla med alle de fine bildene fra Harajuku så trodde jeg det var en alternativ klær butikk.
Leste om Shopgirl i et blad for en del år siden. Stod noe sånt som "Er du ute etter annerledes klær så er Shopgirl butikken. Klær inspirert av Japansk gatemote." Jeg bare: O_O "Sånn butikk i Norge? WOW!" O_O

Veldig lei for double posting! Men jeg har ikke finni ut hvordan man siterer to ting i en post. >_< *baka*...

Ann Christin
23rd March 2008, 14:25
Viss du ikke har lakt merke til det er de "alternative" klærne like dyre som de "sossette". Jeg tror egentlig hovedkonseptet er alternative klær, men at de satser på det de liker. Da jeg var inne på hjemmesiden for en stund tilbake hadde de bare overprisa "emo" klær.

Etter hva jeg har opplevd så følger den butikken hva som er populært nå, samme med glitter butikken som ligger ved siden av. Hvis f.eks emo er "populært" så har de masse emo klær o.s.v. Den gangen skikkelig goth var populært hadde de masse goth klær, og glitter butikken hadde masse goth tilbehør.

Syntes fortsatt kjolene der er en smule for korte jeg da. Muligens de har forbedra seg siden jeg var innom der, men huff. Går vel ikke lange stunden så blir vel emo populært igjen for dem når de skjønner at lolita kjolene ikke blir solgt (håper jeg da).

Spesielt ille er det at man får merke klær fra utlandet til samme prisen shopgirl har cosplay lolita klær av billig kvalitet. For å ikke nevne at velger man å ikke ta merke klær, men billigere alternativer som f.eks In the starlight, så får man klærne omtrent like billig som på H&M og Cubus.

zora
23rd March 2008, 20:54
Jeg synes kjolene paa shopgirl er teite. De er stygge, daarlig kvalitet og overpriset. Snittet er feil, de er for korte, de har rar fassong og de har ofte brukt veldig stygge blonder.
Naar det gjelder resten av klaerne de har, saa er de ikke dyre fordi de vil selge det til oslo-sossen, men fordi de er kjopt fra England. De har akkuratt de samme klaerne i Camden som de har i Bodymap og ShopGirl, men i Camden er de ca. 20-40% billigere. Jeg gidder ikke kjope klaerne de har der, fordi de er nesten bare stygge mallgoth klaer, og de selger bare det som er "inn".

Ann Christin
23rd March 2008, 22:23
Jeg synes kjolene paa shopgirl er teite. De er stygge, daarlig kvalitet og overpriset. Snittet er feil, de er for korte, de har rar fassong og de har ofte brukt veldig stygge blonder.

Enkelt og greit så er de faktisk cosplay kjoler, for meg så blir de det så fort de har dårlig kvalitet, dårlig stoff og feil kutt/lengde. Forundrer meg ikke om de er fra bodyline.

Rie-chan
2nd April 2008, 15:53
Kjolene på shopgirl en overdrevet og overpriset, så på noen av de lolita-kjolene 1200? wtf o.o?! først syntes jeg det var en av kjolene som var litt søt, men.. hvilken lengde den hadde o.o? neh... uff, jeg gir heller litt ekstra penger til en skredder enn å kjøpe de overprisede kjolene på Shopgirl. >__> fint at Norge starter med j-mote og slikt, men måten de gjør det på kommer til å gi klærne ett helt feil rykte.

Ameshini
6th April 2008, 23:35
Har sett kjolene i virkeligheten :| de var helt forferdelige.
Hvis jeg skal kjøpe en loltiakjole for over 1000 kroner skal det være BURANDOOOOO, liss.

Reila: Det var en SYKT god ide og troppe opp i Loli og sette de folka på plass! Det hadde vært awsome!
Rishana: Okay hun i butikken skjønner ingenting. Jeg har vært på wikipedia og lest om Loli og det sto ikke feil der. Så hun må ha misforstått noe SYKT! Hvordan kan man misforstå noe som står svart på hvitt veldig enkelt forklart? Det vet ikke jeg...
Ero loli er ikke så korte som de dere mus-i-kanten Loli kjolene de har!
De gangene jeg har vært på Shopgirl har jeg å sett berter og sosser og tenkt Hva i H*****E gjør de her?!

Jo, jeg skrev den norske Wikipedia artikkelen om lolita (merker man kanskje på den dårlige norsken) for en stund siden, og hun har tatt det som står på den greia RETT ifra Wikipedia. Men jeg har nettopp endret den artikkelen igjen for litt siden, så nå skal det være riktig >.>

Men hva er galt med berter og sosser? Kan folk være så utrolig snill å vise littegrann respekt til hverander, plzzz? Jeg liker det så utrolig godt når emokiddies og "alternative" folk sier at de hater trangsynet, og rett etterpå sitter de å ranter om hvor mye de ikke liker berter fordi de bruker så mye brunkrem :| Jeg mener seriøst, folk lager seg fordommer fordi de tror at man må hate sosser og berter når man er "andeledes" men eh, nei? D:

okok, offtopic, sorry.

Wait what? Så du sier altså at berte- og sosse-klær er kategorisert som berte- og sosse-klær fordi de er dyre? *raises eyebrow*
Lolita er WAAAY dyrere enn de fleste "bertestilene", og de fleste stilene generelt.

Jeg blir litt lei meg, hvorfor virker det som om alle hater sosser og berter og shit? Er ikke emo/scene/fails like ekle, om ikke eklere? ;_;

Ann Christin
7th April 2008, 15:54
Wait what? Så du sier altså at berte- og sosse-klær er kategorisert som berte- og sosse-klær fordi de er dyre? *raises eyebrow*
Lolita er WAAAY dyrere enn de fleste "bertestilene", og de fleste stilene generelt.

Jeg blir litt lei meg, hvorfor virker det som om alle hater sosser og berter og shit? Er ikke emo/scene/fails like ekle, om ikke eklere? ;_;

Nei nei, prisklassen har lite å si, men det er vel rett og slett stilen, man får berte klær på H&M også. Godt mulig de jeg ser rundt omkring har en personlighet etter klesstilen men det er kun her og i oslo. Også er det vil slik at de fleste som har en gansk dyr klesstil er sosser. Og sikkert noen sosser som er lolita også, men de jeg kjenner kjøper ikke titals kjoller hver uke.

Og ja, jeg kan helt ærlig md hånden på hjertet si at jeg ikke liker berter/sosser. Etter å ha blitt mobbet siden barneskolen av berter/sosser så har jeg ikke en ting overs til de, og jeg har hittil ikke møtt noen som har snudd bildet mitt på de. Men nå er ikke jeg noe glad i emo'er heller. Jeg misliker generelt de fleste folk som forandrer seg totalt, og skifter totalt mening kun fordi de tror de følger en stil. Jeg har sett folk gå fra skoleflinke, pengt kledde unger til selvskadende, sort/punk kledde unger som dropper ut av skolen fordi skolen er kjipt og dritt.

Misu
13th April 2008, 18:38
Lolita er jo en rådyr klesstil, så da er vel de fleste lolita's som går i lolita til daglig (brandz) sosser, da XD

Ann Christin
13th April 2008, 21:16
Lolita er jo en rådyr klesstil, så da er vel de fleste lolita's som går i lolita til daglig (brandz) sosser, da XD

Hvis de kun går i merkeklær og ikke kan ha på seg normale klær som er til en okay pris så er de soss ja. Samme om de går i lolita, emo, pent eller berte.

Jeg går daglig i lolita, men når skjørtene jeg har kjøpt ligger på 200-300 kr stk så er ikke de soss, det er like billige som f.eks h&m eller cubus.

Misu
14th April 2008, 13:10
Greit hvis man føler at man ikke KAN gå i billige klær, det får være hver enkelts problem (må jo være kjipt hvis man ser en pen billig topp og tenker at man ikke "kan" kjøpe den :p av en eller annen grunn innbiller jeg meg at det er heller få som tenker sånn)

Men hva hvis man FORETREKKER merkeklær? Innen lolita så bruker jeg heller mye penger på merkeklær enn å kjøpe fra f.eks ITS, og hvis det gjør meg sossete, so be it:P

Brandwhoring is not a crime ;D

zora
14th April 2008, 13:52
Jeg tror heller at jenter sparer pengene sine lenge for å kjøpe en av de kjolene, enn at sosser eller bortskjemte drittunger kjøper de. "P Jeg vet ikke om noen sosse-lolitaer, men jeg vet om mange bortskjemte drittunger som prøver seg på scene. Lolita er ikke populært nokk enda tror jeg.

Å si at alle berter og sosser er slemme fordi man ble mobbet av berter og sosser på barneskolen er bare feil, hvordan man er som person har ingenting med klesstil å si, selvom jeg innrømmer at noen sosser kan være temmelig fæle. Jeg er venn med mange berter og de er akkuratt som alle andre, og jeg kjenner en jente som har bodd på vestkanten i oslo hele livet, det eneste som skiller henne fra alle andre jeg kjenner er at hun kjøper dyrere klær.

Ameshini
15th April 2008, 00:45
Greit hvis man føler at man ikke KAN gå i billige klær, det får være hver enkelts problem (må jo være kjipt hvis man ser en pen billig topp og tenker at man ikke "kan" kjøpe den :p av en eller annen grunn innbiller jeg meg at det er heller få som tenker sånn)

Men hva hvis man FORETREKKER merkeklær? Innen lolita så bruker jeg heller mye penger på merkeklær enn å kjøpe fra f.eks ITS, og hvis det gjør meg sossete, so be it:P

Brandwhoring is not a crime ;D

Word.

Uansett, det gjør egentlig ganske mange til sosser, hvis det er slikt at dyre klær gjør deg soss :/ Nå må vi huske at "soss" er jo helt egentlig ment for de som er født inn i rike familier og liker å vise det fram.
Hvis jeg fikk meg en jobb, og jobbet rævva av meg og sparte opp penger for å kjøpe brand fordi jeg er en brandwhore og digger BURANDOOO (mest fordi de som oftest lager bedre og finere klær en f.eks ebay rip-offs), og til slutt var skapet mitt fullt av det, ville jeg vært soss da?
Jeg forstår ikke helt tenkemåten din, Rishana. :p

Ann Christin
15th April 2008, 15:09
Nå må vi huske at "soss" er jo helt egentlig ment for de som er født inn i rike familier og liker å vise det fram.
Jeg forstår ikke helt tenkemåten din, Rishana. :p

Det er det jeg mener er soss ja. Men de som også sparer opp til dyre klær og kan ikke kjøpe eller gå med et eneste plagg som ikke koster under 2000 kr ville i mine øyne også gå under soss.

Men en JSK fra BTSSB koster jo ikke mer enn 1400 kr. Og en bluse koster 750 kr.

Jeg syntes det blir for mye når man ikke kan gå på H&M fordi klærne deres for billige.

Men nå tror jeg det er bedre å hold seg til topic før evt en mod kommer å sier ifra.

Misu
15th April 2008, 16:40
Finnes det virkelig mennesker som ikke "kan" gå med et plagg under 2000 kr? Kjenner du slike? Isåfall, de må ha et artig liv. XD haehae.

Har selv 2 bekjente, vaskeekte "sosser", og i tillegg til masse dyre klær så har de klær fra både h&m og bik bok. De er forsåvidt 2 av de jentene jeg virkelig har fått et fantastisk førsteinntrykk av =)

UANSETT, OT. Er det noen som har flere bilder av disse lolitakjolene på shåppgøl? Jeg vil se! XD

zora
15th April 2008, 16:53
Jeg har link til Niji sin nettby hvor hun har lagt ut bildene ^^ De er helt nederst i mappa.

http://www.nettby.no/user/file.php?user_id=284631&folder_id=2131268&id=25807547

Ann Christin
15th April 2008, 16:56
Finnes det virkelig mennesker som ikke "kan" gå med et plagg under 2000 kr? Kjenner du slike? Isåfall, de må ha et artig liv. XD haehae.

De fra gamle klassen min var sånn. På ungdomsskolen så ble de mest rølpete i drammen miksa med de mest sossete og rike. Det gikk dårlig for å si det sånn. Husker hun som var verst. Ingen turte og dra til henne ettersom de var redd for å ødelegge noe. Hører med historien at når de solgte huset så var det den gangen det dyreste huset som ble solgt i drammen.

UANSETT, OT. Er det noen som har flere bilder av disse lolitakjolene på shåppgøl? Jeg vil se! XD

Har ikke noe bilder, og det står ikke noe på siden dems heller, godt mulig de har droppet de. Men jeg vet ikke hva slags merke det var på kjolene heller, angret litt på at jeg ikke kikket. Muligens de er fra bodyline.

Ameshini
15th April 2008, 17:52
Har ikke noe bilder, og det står ikke noe på siden dems heller, godt mulig de har droppet de. Men jeg vet ikke hva slags merke det var på kjolene heller, angret litt på at jeg ikke kikket. Muligens de er fra bodyline.

Trust me, Body Line har bedre kvalitet enn de på ShopGirl. Som noen sa i denne tråden er de visst importert ifra England-? Så ja.

Ann Christin
15th April 2008, 22:23
Trust me, Body Line har bedre kvalitet enn de på ShopGirl. Som noen sa i denne tråden er de visst importert ifra England-? Så ja.

De som var der når jeg var der var helt lik den fra bodyline som jeg siklet på før hvertfall, mulig det bare er designet. Men virker ikke som om alle kommer fra samme stedet for noen er faktisk i bra kvalitet (men feil lengde) mens noen er under cosplay nivå.

Misu
16th April 2008, 15:11
Okei, da øker jeg posten min med noen ord XD

Hvorfor?! D:
De kjolene der var ille stygge. Så ikke ut som det var så god kvalitet heller >:/

Ameshini
16th April 2008, 19:31
De som var der når jeg var der var helt lik den fra bodyline som jeg siklet på før hvertfall, mulig det bare er designet. Men virker ikke som om alle kommer fra samme stedet for noen er faktisk i bra kvalitet (men feil lengde) mens noen er under cosplay nivå.

Sikkert noen designere som har rippet-off designet til Body Line (som sikkert har tatt designet ifra noen andre igjen).
Nei, jeg er nesten fristet til å flytte til Oslo og få meg jobb på ShopGirl og fortelle dem at this lolita is fail.

Okei, da øker jeg posten min med noen ord XD

Hvorfor?! D:
De kjolene der var ille stygge. Så ikke ut som det var så god kvalitet heller >:/

Nei, lol. Greia er nok at de ikke har peiling på lawleeta.

Misu
16th April 2008, 21:12
And it makes my eyes bleed ;_______; Seriøst, flott at lolita blir mer populært men OMG you're doing it wrong.

Jeg joiner deg på å få jobb der, haehae XD

Cyazu
16th April 2008, 21:43
Jeg var innom der den andre dagen og tok en titt, og resultatet var ikke overaskende som dere sier lav kvalitet på stoff og søm, samt at de faktisk ikke ser fine ut. I tilegg alt for små størrelser. Triste greier, men jeg er ikke så sikker på om det er samme design som Bodyline bruker, de har tross alt litt peiling.