PDA

View Full Version : Desperat...

Nekogangu
5th February 2008, 18:06
Vi skal ha sånnt barnslig karneval på skolen som vanlig ( Gøy da men...)
Men problemet er... Jeg aner ikke hva jeg skal kle meg ut som!:lykegyldi:
Det må være noe som folk vet hva er, men jeg har lyst til å kle meg ut som noe japansk. Men hvor mange lærere vet hva manga og anime er?

Litt teit å poste men nå er jeg desperat fordi det er karneval om noen uker. (Vi skal ha det litt senere.)
Noen som har noen forslag til en 13 år gammel jente med litt mørkt blondt hår og blir helt koko om hun får i seg ETT drops?
Det hadde vert dritkult å kle meg ut som Stitch i manga versjon! (Vet, barnslig men jeg er syk barnslig og stitch er faktisk veldig populer blandt ungdommer i japan.)

Det her var jo utrolig kawaii:
http://fashion.3yen.com/wp-content/images/test.jpg
Blir litt for jentete for Stitch syntes nå jeg da... ( og meg)

Jeg har noen skisser over hvordan min cosplay verson hadde vert.
Men det er vanskelig å lage også er det ikke så lenge til det er karneeval.

Kiyu
5th February 2008, 18:19
Det er aldri for barnslig, og selv om lærere og slikt ikke vet hva manga og anime er, synes jeg du skal cosplaye likevel! Jeg ble veldig overrasket da et par av mine vgs lærere faktisk visste hva anime var.

Du burde tenke over hvilken karakter du liker og kunne tenkt deg å cosplaye samtidig som det ikke krever kjempemye :3 Man skal like karakteren man cosplayer! : D

Nekogangu
5th February 2008, 18:26
Jeg digger Stitch :nya:
Dessuten på skolen min finnes det bare barnslige folk:toda:
Det er bare det at det blir sykt vanskelig å sy ...
Jeg trenger noe litt enkelt som er sånn passe billig å cosplaye ... Noen som vet om noen?

zora
8th February 2008, 10:35
Jeg hadde gått for Stitch... Den jakka hun har på seg er jo ikke så vanskelig å sy i forlhold til mye annet, og du kan jo f. eks bare kjøpe en giga blå jakke og sy på ører og annet stæsj for å gjøre kostymet enklere å lage.

Nekogangu
8th February 2008, 15:36
hmmm... Har ingen andre ideer så jeg får prøve meg på Stitch.
Tror ikke jeg kan bruke noen jakke, får kjøpe stoff. Mamma sydde en gang ett tigerkostyme da jeg var liten så får spørre henne. Det ligner litt på ideen for Stitch kostyme.

Reila
8th February 2008, 15:55
Eventuelt kan du kjøpe en Stitch-kigurumi (http://bybyshop.co.kr/front/php/product.php?product_no=52&main_cate_no=36&display_group=1) :D
Skjønner sikkert ikke stort, men det går an å bestille via mail, ganske enkelt.
Bare kopierer det selgeren selv har sagt:
Please order by email with your name, country and the name of kigurumis. I will send an invoice.
You can chat on MSN messenger, if you add my address.
kang0823 at hanmail dot net

^^

Nekogangu
8th February 2008, 23:05
Aaaw... Kawaii...
Men har nok ikke råd.
want... Blir litt mye med det greierne man betaler visst det er over 200 kr.
Eller hvor mange kroner blir det og lang tid går det før den kommer?

Reila
8th February 2008, 23:10
Maks 500.-
Ser at den er på tilbud nå, så kan hende det blir billigere.
Er ikke så sikker på hvor lang tid det tar, men hørte at med en så tok det to uker fra hun sendte mail til hun fikk drakten.

Forøvrig så tror jeg hun som selger merker pakken som gave, så da betaler man ikke toll :3

Nekogangu
8th February 2008, 23:39
Er det voksen størrelse`?
*TEnke tenke*
maybe... Spørre mamma først...
Var det japanske yen?
Jeg fikk 2,00 kr på valutakolkulatoren men det må være feil.

Reila
9th February 2008, 05:38
Voksen, ja. Passer de fleste, egentlig.
Det der er koreansk valuta. Jeg aner ikke hva det er. Men jeg mener at den typen kigurumi går for 56 dollar, med shipping på 31. Men som sagt så ser det ut som at den er på salg, så kan nok være billigere enn 56.

Nekogangu
9th February 2008, 19:12
Mamma lar meg ikke kjøpe den. Hun sier jeg ikke kommer til å bruke den. :(
Dumt gjort*sutrestemme*
ja ja, får prøve å sy. Tusen takk for hjelpa fra dere begge:dangopocky:

Reila
9th February 2008, 19:34
Synd, synd ;(
Men du kan jo alltids si at å lage en kommer til å koste omtrent like mye ;P (ikke at jeg har noe særlig peil på hvilket type stoff du vil bruke og hvor mye det koster, men det blir fort et par hundre kroner uansett) Og det er jo ikke sikkert at du kommer til å bruke den hjemmelagde mer eller mindre 8D

Nekogangu
9th February 2008, 20:33
Seff, men mamma har den glede av å se meg sy:gonk:
Skjønner du hva jeg mener?