PDA

View Full Version : Sy selv/kjøpe kjoler, skørt o.l. i lolita, 18hundretallstil mm.

Anayokari
4th February 2008, 01:06
Nå har jeg lest litt rundt om lolitastil, barokk, attenhundretall og klær i stil alla Ringenes herre, og overalt møter jeg det samme rådet: Lær deg å sy!

Så det er det jeg tenkt å gjøre!
Altså lurer jeg på om noen vet om et sted der man kan lære seg å sy, eller om noen er villige til å lære bort. Har hørt om en dame som lar folk komme hjem til seg for å sy på hennes maskiner, også hjelper hun dem underveis. Vet noen noe om dette eller noe lignende? Eller bare plain sykurs?

I tillegg lurer jeg på om noen vet om noen bra butikker i Oslo og omegn som seller klær som dette. Jeg har selv opplevd utvalget som veldig lite, og det som er er dyrt. De eneste jeg vet om som kan ha noe, er Shopgirl, Manillusion og Bodymap.

Så nokken om vet? :link:

Reila
4th February 2008, 06:41
I tillegg lurer jeg på om noen vet om noen bra butikker i Oslo og omegn som seller klær som dette. Jeg har selv opplevd utvalget som veldig lite, og det som er er dyrt. De eneste jeg vet om som kan ha noe, er Shopgirl, Manillusion og Bodymap.
Jeg.. må bare.. >_> Men altså.. det skal vel godt gjøres å kunne bruke klær derfra i et ordentlig lolita-outfit (om det var det du mente med "klær som dette" XD)

Men tja... Se litt rundt i butikker som H&M og Lindex og sånn. Sånne skjørt var i hvertfall ganske populært for en stund siden (jeg har null peil på hva som er in nå. Og det hjelper lite når jeg ikke har vært i en klesbutikk på et par måneder XD). De kan ha noe der enda om du er heldig. De kan også ha noen bluser som funker også.
Og forresten.. ikke bare se etter skjørt med den formen. Jeg har selv et skjørt jeg kjøpte på Lindex med en merkelig obskur form (det kan vel sammenlignes litt med denne (http://www.noflysonus.com/images/render-lores.aspx?Image=main-image_4522.gif&size=340), bare at det er et 'vanlig skjørt' i stedet for sånne lag XD) men det lot seg fikses med en sikkerhetsnål XD Så nå er liksom den øverste delen ikke synlig når skjørtet brukes (http://i28.tinypic.com/28vatjo.jpg) (symaskinen streiker, og jeg er redd jeg ødelegger den helt om jeg begynner å gjøre noe med den XD så derfor sikkerhetsnål!)

Når det gjelder sying, så kunne jeg godt ha hjulpet til med noe/lært bort. Men hvordan man skulle ha løst det vet ikke jeg X3
Var det forresten ikke noen som prøvde å få til noe sykurs-greier her på Japani?

Anayokari
5th February 2008, 22:16
Takker! Jeg sa "kan ha noe" altså det er mulig de har noe i den retningen. Vet at Shopgirl bl.a. har en lolita-kåpe nå, så...

Det med å sjekke butikker gjør jeg allerede litt, men finner ikke noe særlig. Skal tenke på at jg kan endre på dem ^_^

...Aner virkelig ikke hvordan man kunne ordnet det med sykursgreier. Kanskje noe alla tegnekveld hvis flere har lyst! ^_^ ...Men et blir sikkert bare teit med tanke på symaskiner...Ja ja, samma det, takk uansett!

Ann Christin
9th February 2008, 22:50
Som nevnt over her, disse stedene anbefalles ikke. Skal du absolutt ha noe så vær så snill, smisk med moren din, si hun skal få penger av deg og bestill fra utlandet. Sider som f.eks in the starligh er billige. Skjørtene ligger på omtrent 3-400 kroner og du skal lete godt før du finner noe som ligner rundt her til den prisen. I tilleg lager de etter mål.

Shopgirl har fått inn noen kjoler nå, men de egner seg mer for ero lolia med mindre du er veldig lav.

Lolita kåpen de har koster 1600 kr (tror jeg) og dessuten mangler den en knapp, men de gir ingenting i avslag på den fordet. Litt ergelig siden det er spesielle knapper og neppe lett å få tak i, så mest trolig må man bytte ut alle sammen.

Anayokari
11th February 2008, 21:50
Som nevnt over her, disse stedene anbefalles ikke. Skal du absolutt ha noe så vær så snill, smisk med moren din, si hun skal få penger av deg og bestill fra utlandet. Sider som f.eks in the starligh er billige. Skjørtene ligger på omtrent 3-400 kroner og du skal lete godt før du finner noe som ligner rundt her til den prisen. I tilleg lager de etter mål.

Shopgirl har fått inn noen kjoler nå, men de egner seg mer for ero lolia med mindre du er veldig lav.

Lolita kåpen de har koster 1600 kr (tror jeg) og dessuten mangler den en knapp, men de gir ingenting i avslag på den fordet. Litt ergelig siden det er spesielle knapper og neppe lett å få tak i, så mest trolig må man bytte ut alle sammen.

Alt du sier er helt rett, og jeg er helt enig. Jeg bestiller allerede fra utlandet, og ha faktisk nettop kjøpt noe fra In the starlight ^_^

Det jeg spurte om var om det fantes noe her hjemme i Norge, for det ville vært så mye greiere enn å bestille, men tydeligvis er det ikke så mye av det...

Når det gjelder kåpen så har en venninne av meg den, og jeg tror den funker bra, men hennes hadde alle knappene på da...

Jaja, får vel bare fortsette å jakte rundt i vanlige butikker da. Takk for hjelp uansett!

Ann Christin
11th February 2008, 22:16
Du nevner at du ikke er noe glad i og sy, har du vurdert å bare modifisere litt? Jeg har funnet en del ting på H&M gjennom tidene som med litt tid og blonder kunne egnet seg fint til lolita. Skjorter i det minste..

Misu
14th February 2008, 13:34
Jepp, går fint an å finne ting på vanlige butikker :3

Bluser, tilbehør, vesker og tilogmed bloomers har jeg funnet ;D

KuroKinezumi
9th March 2008, 22:20
Man kan sy om og fikse på eksisterende klær fra f.eks. uff eller fretex. De har my bra der som ikke trenger å koste en hel årslønn :nya: Jeg vet at de hadde en pen hvit kjole på uff for en stund siden, som med en del omgjøring, kunne blitt en brukbar lolitakjole.

Tror ikke sying er noe man kan komme utenom... Men det er sikkert noen her med god peiling på det som kunne fikset det for êller hjulpet deg^^