PDA

View Full Version : Opptrykking av Tengen Toppa Gurren Lagann-genser

ilifin
24th January 2008, 11:55
Fra 2007s stjerneserie, Tengen Toppa Gurren Lagann, presenterer yours truly (ilifin) gensere med trykk på front og rygg som en hyllest til denne serien. Dette er et helt privat prosjekt uten fortjeneste som er totalt uavhengig fra min rolle som crew i Japani-nettverket.

Generell info
Genseren blir å få i mørke blå (marine) farge, levert av tøymerket Fruit of the Loom. Se genseren på Fruit of the Looms websider. (http://www.fruitoftheloom.co.uk/Retail/Products/Product.aspx?rid=1&cid=23&pid=28) Størrelser tilgjengelig er, med mål over brystet:

Medium (96.5 - 101.5cm)
Large (104 - 109cm)
XLarge (112 - 117cm)
XXLarge (119.5 - 124.5cm)

DISSE STØRRELSENE ER EUROPEISKE STØRRELSER, IKKE AMERIKANSKE.

Legg merke til at siden det er flere forskjellige størrelser vi har kommer til å bestille, kommer det å bli én størrelse på trykket på alle genserne. Medium, som hittils er det minste vi skal ha, blir den størrelsen på trykket som bli å finne på resten.

http://dwimg.com/files/rz9da72otxf0zc4hr2l3.png

Pris og betaling
Pris på genser faller på 305 norske kroner ved bestilling av antall gensere vi skal ha nå. Dersom vi får fler enn 20 interesserte i gensere vil antall som bestilles øke, og prisen vil gå ned. Genseren trykkes med silketrykk, som innebærer en potensiell ti års "levetid" på trykket før det begynner å falme.
Legg merke til at porto ved sending av genser kommer i tillegg, og for de som ønsker å plukke opp genserne selv, så kan slikt avtales så lenge det er snakk om i Oslo.

Betalingsmåter vil gjøres med en bankoverføring som identifiseres med en unik kode.

De som ønsker gensere bes poste i denne tråden. Jeg vil sende ut en privat melding til alle som bestiller der jeg
1) ber om bekreftelse på at dere skal ha genser i størrelse "X", hvordan dere betaler og hvordan deres ønsker genseren sendt eller levert
2) ved bekreftelse får dere en "kvittering" med deres unike kode som bekrefter at jeg har tatt imot reservering av antall genser(e) som ønskes
3) ved mottatt betaling sender jeg en PM der jeg bekrefter betalingen

Sending av gensere per post
Portoen vil det bli varierende på hvordan man må gjennomføre, og den enkelte skal få anledning til å velge, men etter å ha sjekket posten.no kan man enten:
65 kr for Smart boblekonvolutt
110 kr for Smart eske

SISTE FRIST FOR BESTILLING ER FREDAG 8. FEBRUAR. Betalingsinfo vil komme uka etter.
SISTE FRIST FOR BETALING ER FREDAG 15. FEBRUAR.

GENSER RANKINGS

Kamina (M):
Heika-sama
Nodoka
Howl
Nightcrawler
Lokenagi
cactuars kamerat
Kissmet

Kittan (L):
Kissmet x2
kaw
Neliel
Sensei
viddy

Barinbo (XL):
Tyblazitar

Dayakka (XXL):
ilifin
Aznakh
cactuar

Anti-spiral (Avventer):
fetch fox
kaede
Melkerullpushern
Silk

UPDATE 26/01:
Jeg har sendt over filer til trykkeriene for vurdering nå. Merk at disse er sendt i vektorisert format, og skal i praksis være gjennomsiktige.
http://dwimg.com/files/6qaaq9m6v16d2l59n5zn.png
http://dwimg.com/files/89xms01nmnhua1r2ew09.png

http://dwimg.com/files/rz9da72otxf0zc4hr2l3.png

Har blitt kontaktet av trykkerier som ønsker å se på designene våre for å vurdere pris. De ønsker seg vektorisert front og back for utseende til genserne, og jeg har ikke akkurat peiling på sånne ting. Jeg har ZE SKULL i zomghuge .png som sikkert kan på en eller anna måte vektoriseres, men å få teksten vektorisert vet jeg ikke hvordan jeg skal gå frem for å få gjennomført.

Vi har ikke dårlig tid, men det er greit å få sendt et svar til trykkeriene om hvordan vi vil ha utseendet slik at vi kan få en prisvurdering:

Silketrykk krever en trykkramme pr. farge, så det er om å gjøre å bruke så få rammer som mulig, da det er rammene og innstilling av trykket som koster penger når antallet er så lavt som 20 stk.

------
Jeg har altså fått en liten spur of the moment inspirasjon til å gjennomføre produksjon av gensere inneholdende design og lignende fra animen Tengen Toppa Gurren Lagann.

Det er snakk om å skrive en frase av noe slag med en fancy font, i rødt, på forsiden av en mørke blå genser, med Gurren-dan logoen på baksiden.

Konseptbilde av fronten:
http://dwimg.com/files/dta7en87011ihehrdhct.png

Med følgende bilde på baksiden:
http://www.dwimg.com/files/c9rcehmy3chf8nbgiy87.gif

Hvor mange ville vært interessert i dette? Prisen per stk vil være på rundt 200 kr stk, avhengig av hvor mange som skal ha genser, og størrelsene på genserne det er snakk om rangerer fra Small til 2XL (mulig går å få tak i 3XL, vet ikke enda). Jeg skal høre med trykkerimennesker om det er andre alternativer, men nå operere jeg med det jeg vet hittils.

Kom gjerne med forslag til firmaer som trykker -silketrykk- på tekstiler, desto fler alternativer vi har desto bedre er det.

Betaling og porto:
Portoen vil det bli varierende på hvordan man må gjennomføre, men etter å ha sjekket posten.no kan man enten:
21 kr for B-post (pakket i gråpapir manuelt)
110 kr for Smart eske

Jeg regner med at betalinger for genserne vil gå via bankoverføringer til en av mine kontoer, ved at jeg gir dere en identifikasjonskode å skrive i overføringen som dere kan bruke. Om det er ønskelig å bruke andre metoder (f.eks. penger i hendene når gensere hentes) så kan dette vurderes og.

Typen genser er nå nærmest garantert at kommer til å bli en av disse (http://www.fruitoftheloom.co.uk/Retail/Products/Product.aspx?rid=1&cid=23&pid=28).

Sensei
24th January 2008, 11:57
Jeg vil ha en slik! :O

Jeg regner med at jeg trenger medium.

Heika-sama
24th January 2008, 11:59
INTERESTED! o/

Jeg er garantert med. Uansett.

Skal sikkert ha medium jeg og.

Nodoka
24th January 2008, 12:01
Want.
Og jeg trenger også medium.

viddy
24th January 2008, 12:07
Want Medium!

Tyblazitar
24th January 2008, 12:14
Sett meg opp på en XL! Muligens to om de blir billige. 8D

Neliel
24th January 2008, 12:19
Do Want!

Medium, i guess.

fetch fox
24th January 2008, 17:40
Høres fet ut, men jeg vil gjerne se hva slags type genser du bestemmer deg for før jeg tar mitt valg.

Howl
24th January 2008, 18:09
jeg er med

a Medium would be appreciated.

Cactuar
24th January 2008, 20:39
Hyres fet ut, men jeg vil gjerne se hva slags type genser du bestemmer deg for før jeg tar mitt valg.

what he said. Xl eller xxl i såtilfellet.

ilifin
24th January 2008, 22:25
Oppdatert førsteposten. Bilde er av en av typene gensere man kan få tak i, det er flere av de. Gjorde dette ment som et eksempel.

Diskusjon go: Bruke en annen font? Jeg har mange forskjellige som ligner på logoen til TTGL. Andre ord? "RAW RAW" istedenfor "ROW ROW"?

Howl
24th January 2008, 22:37
er ikke mulig å få en annen pass-form på genseren? liek litt lengre i kropp (ikke i armer) og litt tynnere?

Heika-sama
24th January 2008, 22:52
Hva med å ha logoen foran og teksten bak? :3

ilifin
24th January 2008, 23:24
Jeg er for begge deler, men man må huske:
http://dwimg.com/files/qlmiu87xcuxbwqotwlpz.png

Heika-sama
24th January 2008, 23:31
Humm. Godt poeng. Men hvis den skal være på ryggen må de isåfall være STOR! 8D

ilifin
24th January 2008, 23:56
Oppdatert førsteposten igjen.

Tyblazitar
25th January 2008, 00:12
Jeg vet jeg stresser dette veldig, men man har ikke en font som ligner litt mer? :p Eventuelt noen som har veldig lyst til å designe noe litt mer lignende? Hvis ikke skal jeg alltids klare den som er brukt nå, dog, den er jo tøff den også.

(Og genser rankings... XD)

ilifin
25th January 2008, 07:06
Jeg vet jeg stresser dette veldig, men man har ikke en font som ligner litt mer? :p Eventuelt noen som har veldig lyst til å designe noe litt mer lignende? Hvis ikke skal jeg alltids klare den som er brukt nå, dog, den er jo tøff den også.

(Og genser rankings... XD)Jeg har leita en stund etter noe som ligner, og den fonten som er brukt nå ser ikke bra ut fordi den er sized ned. (altfor lite genserbilde :todalink:) Det er selvfølgelig mulig å bruke noen annen, og jeg har et par andre forslag og som jeg kan lage eksempler på. Om dere andre har noen gode fonter, eller har lyst til å kopiere stilen, så gjør vi det, men med sistnevnte bør vi først bestemme oss for teksten.

Med litt styling på fonten:
http://dwimg.com/files/k7lja7sxsdot86fh9ioc.png

Sensei
25th January 2008, 08:29
Jeg tror rød font er bedre siden fargen på

er rødt. :P

ilifin
25th January 2008, 08:40
Jeg tror rød font er bedre siden fargen på

er rødt. :PJeg fargela det på den måten for å illustrere hvor likt det var :p Det vil koste mer og mer basert på antall farger vi tar i bruk, så det blir å være rød tekst med ZE SKULL slik som den er nå.

Har blitt kontaktet av trykkerier som ønsker å se på designene våre for å vurdere pris. De ønsker seg vektorisert front og back for utseende til genserne, og jeg har ikke akkurat peiling på sånne ting. Jeg har ZE SKULL i zomghuge .png som sikkert kan på en eller anna måte vektoriseres, men å få teksten vektorisert vet jeg ikke hvordan jeg skal gå frem for å få gjennomført.

Vi har ikke dårlig tid, men det er greit å få sendt et svar til trykkeriene om hvordan vi vil ha utseendet slik at vi kan få en prisvurdering:

Silketrykk krever en trykkramme pr. farge, så det er om å gjøre å bruke så få rammer som mulig, da det er rammene og innstilling av trykket som koster penger når antallet er så lavt som 20 stk.

Sensei
25th January 2008, 08:56
Sånn å forstå. Jeg liker fonten. :3

Heika-sama
25th January 2008, 09:05
Jeg fargela det på den måten for å illustrere hvor likt det var :p Det vil koste mer og mer basert på antall farger vi tar i bruk, så det blir å være rød tekst med ZE SKULL slik som den er nå.

Fonter er jo vektorbasert (med mindre det er bitmap, men det er det nok ikke ;P), så det burde ikke være noe problem med teksten. Hvis du sender meg fonten og bildet kan jeg sikkert få ordnet noe.

ilifin
25th January 2008, 09:39
er ikke mulig å få en annen pass-form på genseren? liek litt lengre i kropp (ikke i armer) og litt tynnere?
Det er enda usikkert hvilket trykkeri som kommer å brukes, så jeg avventer med å finne ut av dette til man finner et trykkeri som kan tas i bruk. Så vidt jeg vet dog, bruker de fleste trykkeriene standard Fruit of the Loom produkter, og det er så vidt jeg vet tre andre gode produsenter av hettegensere i Norge. De ser helt like ut alle som en dog, så jeg stusser litt om det er samme produktet fra hele gjengen :p

Fonter er jo vektorbasert (med mindre det er bitmap, men det er det nok ikke ;P), så det burde ikke være noe problem med teksten. Hvis du sender meg fonten og bildet kan jeg sikkert få ordnet noe.Wonderful. Jeg skal forsøke litt med en anna sak selv og.

Aznakh
25th January 2008, 10:33
Do want XXL.
Awesome. Genialt som indetifikasjon på japani-medlemmer! : D

ilifin
25th January 2008, 11:27
Do want XXL.
Awesome. Genialt som indetifikasjon på japani-medlemmer! : D
Signed opp!

Vi må gjøre oss enige om hvilket utseende vi vil ha på fonten foran.
Jeg setter opp en poll i denne tråden der man kan stemme på om man liker nåværende, vil ha en ny eller er likegyldig. Avhengig av resultat vil jeg finne frem andre forslag som kan tas i bruk.

Nightcrawler
25th January 2008, 12:40
Want one.

Tyblazitar
25th January 2008, 23:59
Jaok, etter det bildet ser jeg at grunnen til at jeg ikke synes det lignet hadde mest med de svært forskjellig utseende alfabetene å gjøre, samt fargen, så den fonten er helt grei! :kip:

Lokenagi
26th January 2008, 11:00
medium her.

kaede
26th January 2008, 11:43
Veldig lyst på, men lurer først på litt ting; Hva blir portoen? Hvordan blir betalingsmetode, hvilke farger? :3

Cactuar
26th January 2008, 15:39
har vist tråden til en kompis som også syntes gensern e genial, og han ba meg sette han opp for en også. så kan sette cactuar interresert i 1 XL/xxl(må finne ut snart kordan eg skal gå for) og 1 Medium.

ilifin
26th January 2008, 19:51
Veldig lyst på, men lurer først på litt ting; Hva blir portoen? Hvordan blir betalingsmetode, hvilke farger? :3Portoen vil det bli varierende på hvordan man må gjennomføre, men etter å ha sjekket posten.no kan man enten:
21 kr for B-post (pakket i gråpapir manuelt)
110 kr for Smart eske

Jeg regner med at betalinger for genserne vil gå via bankoverføringer til en av mine kontoer, ved at jeg gir dere en identifikasjonskode å skrive i overføringen som dere kan bruke. Om det er ønskelig å bruke andre metoder (f.eks. penger i hendene når gensere hentes) så kan dette vurderes og.

Jeg har sendt over filer til trykkeriene for vurdering nå. Merk at disse er sendt i vektorisert format, og skal i praksis være gjennomsiktige.
http://dwimg.com/files/6qaaq9m6v16d2l59n5zn.png
http://dwimg.com/files/89xms01nmnhua1r2ew09.png

Har oppdatert førsteposten.

Nodoka
27th January 2008, 22:56
skal rødfargen være sånn?
Jeg likte den litt mørkere... eller blir den mørkere på genseren?

ilifin
27th January 2008, 23:13
skal rødfargen være sånn?
Jeg likte den litt mørkere... eller blir den mørkere på genseren?Godt poeng faktisk, jeg skal høre med de på mandag hvordan det blir med mindre "renere" farger, da den som er tatt i bruk nå ble valgt pga at fargener renere, i.e. trenger ikke blandes for å oppnås.

Howl
28th January 2008, 19:04
I hvilken farger kan må få selve genseren i?

Melkerullpushern
28th January 2008, 19:38
Hvordan vil det bli med shipping osv? Og er det mulighet for og få en forklaring på hva de forskjellige målene står for?. Jeg bruker som regel small i gensere/t-shirts, men noe av det har jeg i medium, men jeg tror jeg vil gå for en Small.

Vil bestemme om jeg skal kjøpe en genser når alt er klart osv med tanke på shipping, størrelse, genser og betalingsmåte.

Kissmet
28th January 2008, 19:54
Jeg skal ha to stk :kip:

M og L size.

Mulm
28th January 2008, 20:25
Går det an å be om en uten fronten, kun med bilde bak? :( Eller koster det mye mer?

Silk
29th January 2008, 01:28
Ja, jeg er også VELDIG intressert.:nya:
Men lurer på en ting, er det noen sistefrist for å si om du vil ha dem liksom? Eller bestiller du etter hvert?

kaw
29th January 2008, 08:31
Jeg er interessert, og tror M skulle passe meg.. :nya:

ilifin
29th January 2008, 09:20
Jeg har oppdatert første posten min masse ny info nå.
VIKTIG: LEGG MERKE TIL STØRRELSENE! M i Europa er en del mindre enn M i USA. Jeg vil bekrefte størrelsene dere ønsker per PM og, så gjerne post her om dere ønsker størrelsen deres endret, og bekreft med førsteposten at jeg har fått det med meg riktig.

kaw
29th January 2008, 09:41
Skriv opp L på meg da, så kan jeg vokse i den også.. ;)

ilifin
29th January 2008, 09:42
I hvilken farger kan må få selve genseren i?
Genseren fås dessverre kun i marineblå. Se førstepost for link til hvordan genseren er.

Hvordan vil det bli med shipping osv? Og er det mulighet for og få en forklaring på hva de forskjellige målene står for?. Jeg bruker som regel small i gensere/t-shirts, men noe av det har jeg i medium, men jeg tror jeg vil gå for en Small.

Vil bestemme om jeg skal kjøpe en genser når alt er klart osv med tanke på shipping, størrelse, genser og betalingsmåte.
Jeg har oppdatert den første posten med all denne informasjonen nå.

Går det an å be om en uten fronten, kun med bilde bak? :( Eller koster det mye mer?
De gjør dette semi-automatisk, og tror ikke det blir no lettere å ha en uten teksten foran :/

Ja, jeg er også VELDIG intressert.:nya:
Men lurer på en ting, er det noen sistefrist for å si om du vil ha dem liksom? Eller bestiller du etter hvert?Siste frist er 11. februar for BESTILLING. Betaling skal skje iløpet av uka etter.

Skriv opp L på meg da, så kan jeg vokse i den også.. ;)
Done.

Neliel
29th January 2008, 10:01
Da må jeg nok ha L jeg og.

Sensei
29th January 2008, 10:37
Da lurer litt på om jeg kanskje trenger L, jeg også. Ikke pga brystmålet, men muligens armlengde etc.

ilifin
29th January 2008, 10:39
Da må jeg nok ha L jeg og.

Da lurer litt på om jeg kanskje trenger L, jeg også. Ikke pga brystmålet, men muligens armlengde etc.
Notert. Denne genserdealen er også postet på AnimeNord nå, så antallet gensere kan fort gå over 20 stk. Som sagt i første posten vil det mest sansynlig bli billigere da :ciplink:

Heika-sama
29th January 2008, 10:53
Holder meg på en medium, jeg.

300 kr for en så awesome genser er absolutt ikke ille. :3 Jeg hadde lett betalt opp til det dobbelte.

Nodoka
29th January 2008, 12:02
Jeg satser også på medium.

og foreldrene mine finansierer genseren :nya:

Howl
29th January 2008, 12:23
Genseren fås dessverre kun i marineblå. Se førstepost for link til hvordan genseren er.
ja, så det nå. Du oppdaterer hele tiden :cip:

men liek, hvorfor får man den ikke i andre farger?

ilifin
29th January 2008, 12:32
ja, så det nå. Du oppdaterer hele tiden :cip:

men liek, hvorfor får man den ikke i andre farger?Minimum 10 stk av en farge, derfor må man ha kun en farge. Pluss at Gurren Lagann vitterlig har blå outfits med den logoen på. :toda:

Howl
30th January 2008, 19:17
Minimum 10 stk av en farge, derfor må man ha kun en farge. Pluss at Gurren Lagann vitterlig har blå outfits med den logoen på. :toda:
joa, såklart.

kan man endre formen på genseren? liek, få den som en college-genser?

ilifin
30th January 2008, 19:49
joa, såklart.

kan man endre formen på genseren? liek, få den som en college-genser?Igjen, minimum 10 av hver farge, og da mener jeg også type genser.

ilifin
10th February 2008, 22:57
DOBBELPOST NO JUTSU! (ahem, bump)

Bekreftelser har blitt mottatt av alle som har meldt interesse til meg, og jeg har nå nettopp sendt ut betalingsinformasjon til dere alle. Legg merke til at jeg må helst ha betalingen innen fredag 15. februar. Blir du forsinket med betalingen, vær vennlig og si ifra. Legg merke til at så fort jeg mottar betalingen fra dere, kommer dere individuelt å motta en PM med betalingsmottak der jeg ber om adressen genseren eventuelt skal sendes til.

Selve bestillingen av genserne vil skje fredag 15. februar, og deretter tar det ca. en uke før jeg får genserne. Jeg vil sende ut de som skal motta genserne per post ASAP, de som skal hente i Oslo vil kunne avtale med meg individuelt, eller møte opp på en spesifikk lokasjon. Jeg har ikke fått bekreftet denne lokasjonen enda, men det kommer.

Neliel
19th February 2008, 11:20
Så, har du fått bestillt og gensrene er i produksjon?

ilifin
19th February 2008, 11:25
Jessda, de er blitt bestilt og forventer å få de denne uka eller neste fra trykkeriet. :nya: Med flaks, kan Oslo-folket hente de før Nice Radio på fredag, eller på lørdag :3

ilifin
25th February 2008, 16:47
Tillater meg å dobbeltposte og bumpe min egen tråd;

Genserne er ferdige!

Jeg skal hente de i morgen hos trykkeriet, og vil sende de ut fortløpende iløpet av onsdagen til de som skal ha de per post.

Videre vil jeg kunne gi ut genserne til de som ønsker å hente de i Oslo fra onsdagen og utover, men dette må avtales med meg siden jeg har sene vakter denne uka og må ta med meg genserne på jobb.

Jorg
26th February 2008, 12:38
lokenagi sa at du hadde en medium til overs. er det sant?

ilifin
26th February 2008, 13:00
lokenagi sa at du hadde en medium til overs. er det sant?Både ja og nei. Jeg har allerede fått forespørsler om de resterende genserne, og må se om disse fortsatt er interesserte i gensere. Kommer tilbake til deg om den ene mediumen jeg har til overs er tilgjengelig. Send meg gjerne en PM.

ilifin
26th February 2008, 20:29
Genserne has landed:
http://dwimg.com/files/x9if2jufihmlhovn03tt_thumb.jpg (http://dwimg.com/viewer.php?file=x9if2jufihmlhovn03tt.jpg)http://dwimg.com/files/sczgkd39x1up2p8gh6ol_thumb.jpg (http://dwimg.com/viewer.php?file=sczgkd39x1up2p8gh6ol.jpg)

Jorg
26th February 2008, 22:30
og hva skal liksom stå i det pm'et:mud:

ilifin
27th February 2008, 09:40
og hva skal liksom stå i det pm'et:mud:Interessert størrelse, ønsket sendingsmetode, osv.

ilifin
28th February 2008, 20:58
Jeg blir å sitte på Neo-Tokyo i Oslo fra rundt 1600 til 1800 i morgen, fredag 29. februar. For de som vil komme og hente da, stikk innom! Si gjerne ifra på forhånd.

Cactuar
1st March 2008, 18:55
Jess, har da fått min genser, og vil bare gi takk og applaus til Ilifin som tok initiativet til det her:)

*gives pocky*