PDA

View Full Version : Diskusjon "Sommercon" - forslag og idèer.

p33r
23rd January 2008, 13:25
Vi i DirtyWorker har jo tenkt til å arrangere ett ikke så alt for lite sommercon, ett eller annet sted i sommerferien. Sommercon er litt anti-Desucon egentlig. Det skal være mindre, det skal være mindre program og mer chill. Idéen bak sommercon er fokus på Japani, norsk manga, norsk anime og communitien. Altså et mindre fokus på internasjonal manga/anime og slikt. Vi prøver å holde programet til et minimum og istedenfor la folk ta det litt med ro, møte nye venner og animefolk.

Nøkkelordet til sommercon er "Chill". (jeg har f.eks lyst på solstoler hvor man kan ligge og.. ta det med ro)

Så tanken her er ikke "jeg vil ha 100 jrockartister og 100 manga-tegnere som holder foredrag sammtidig" men heller "litt chill Twister er en god idè". Navnet på sommercon er ikke fastsatt bare så det er sagt og det er ikke Desucon 3.

Så, hvilke forslag har du til Sommercon, hva slags chill ting kunne du tenke deg å se/oppleve? (det er ett fordel om du klarer å dytte ordet "chill" inn i posten din så mye som mulig)

Sensei
23rd January 2008, 13:28
Hoppeslott. :nya:

Jeg kunne egentlig tenkt meg å hatt chill grilling. Så noen skikkelig griller hadde vært fint.

Mita-chan
23rd January 2008, 13:30
solstoler ftw:D

vi kunne hatt chill vannkrig:hello:

Totoro
23rd January 2008, 13:31
chill Grilling høres fint ut :nya:
Hvis det skal være i nærheten av havet/vann så kunne det gått ann å bade? :cip:

Bida-san
23rd January 2008, 13:33
Sommercon er bare chill da!:nya:
Piknik er chill, grilling også^^
Chill chill chill chill chill (do I get a prize?:cip:)

Støtter vannkrig og bading!

p33r
23rd January 2008, 13:35
Vel, når jeg snakker sommercon så tenker jeg alikevel 300-400 folk. Men grilling er langt fra umulig, selv om det hadde vært greit med inneareal i tilfelle regn. Men chill bading og grilling har jeg notert. (og chill vannkrig)

Det er ikke snakk om sommer-grilling (noe som også kommer) men det blir ett lite stort treff.

p33r
23rd January 2008, 13:41
Psshtt, jeg tenkte meg girls only cosplay Twister-vannrkig med hvite klær og skjørt. Men akk, tror det ville vært lite deltagelse :P

Alle tingene ville selvfølgelig vært frivillige, så man trenger ikke å være redd for cosplay-kostymene sine :3

p33r
23rd January 2008, 13:45
må man cosplayee? :ermm: hadde vært mye mer chill å gå i vanlige klær...

nei selvfølgelig ikke! men man kan chill-cosplaye hvis man vil. Ikke noe vits å chill-stresse med det.

Mirashi
23rd January 2008, 13:47
Woah! Man kan sikkert drasse med et lite barnebasseng :]

Howl
23rd January 2008, 13:49
liek en stor vannkrig, en stor chill vannkrig. Solstoler, gratis manga og manga som man kan låne er også veldig chill.

Smiph
23rd January 2008, 13:52
Jeg er veldig for grilling!

Papaya90
23rd January 2008, 14:06
hvis det er chill sommercon, er det chill med grilling.
solseng + manga + god tid = chill :nya:
vannkrig høres også chill ut :cip:

Cyazu
23rd January 2008, 14:13
solseng og grilling er meg for, men ikke så mye vannkrig. ^-^

Tito Kato
23rd January 2008, 14:36
noe å ligge på?? utenom bakken da..
åå ellers..kunne vært kult med "cosplay TWISTER"
*se for meg gaara med beinet over kisame, og Chi under hele greiene xD*

Shinke
23rd January 2008, 14:51
Viktig ting for å få ting Chill!
Stor tilgjengelighet på Chill drikke! Kald brus, juice, vann osv... og isbiter! Isbiter er chill det! Vet dere hva mer som er chill? is er chill! så detså!
Og HVIS det skulle bli utendørs så hadde det vært chill med strandvolleyball.
Ikke er jeg spess flink til det, og ikke er det noe jeg gjør ofte heller.. Men det er få ting som skriker sommer som det :D

Shiraishi
23rd January 2008, 15:06
Vi i DirtyWorker har jo tenkt til å arrangere ett ikke så alt for lite sommercon, ett eller annet sted i sommerferien. Sommercon er litt anti-Desucon egentlig. Det skal være mindre, det skal være mindre program og mer chill. Idéen bak sommercon er fokus på Japani, norsk manga, norsk anime og communitien. Altså et mindre fokus på internasjonal manga/anime og slikt. Vi prøver å holde programet til et minimum og istedenfor la folk ta det litt med ro, møte nye venner og animefolk.

Nøkkelordet til sommercon er "Chill". (jeg har f.eks lyst på solstoler hvor man kan ligge og.. ta det med ro)

Så tanken her er ikke "jeg vil ha 100 jrockartister og 100 manga-tegnere som holder foredrag sammtidig" men heller "litt chill Twister er en god idè". Navnet på sommercon er ikke fastsatt bare så det er sagt og det er ikke Desucon 3.

Så, hvilke forslag har du til Sommercon, hva slags chill ting kunne du tenke deg å se/oppleve? (det er ett fordel om du klarer å dytte ordet "chill" inn i posten din så mye som mulig)

Jeg synes vi skulle chille det litt med "norsken", og bare latt det chille fokuset chille på Japani og "chillunity"-en. :nya: For øvrig er det ikke altfor chill å arrangere chill for 3~400 chillere på en dag, chill-grill or not. Personlig synes jeg det hadde vært dobbelt så chill å ha det over to chille dager, men det kan bli litt chilly med overnatting og annet chill-styr/stress i forbindelse med dette - særlig utendørs. I motsatt retning kunne man chille forventningene til antall chillere og ha et mindre ChillCon (som for øvrig blir navnet for dette Con'et.) for oss mer hardcore Japani-folk?

Ting jeg vil se er:

Grill [Monster]
Ramune [tsk,tsk. At det ikke var nevnt? :toda:]
Twister
Volleyball [sand]
Vannkrig
Kåspleh (hvis noen tør)
Konkurranser/kåringer i alt over (OK, ikke mat da) med Japani T-skjorte i premie?

Kommer det til å bli et større opplegg med sponsorer, eller begrenser det seg til utsalg av mat?

Shiraishi
23rd January 2008, 15:10
Bare sørg for at dette ikke kræsher med NeoTokyo-turen. Fikk plutselig en skummel tanke om at dette var p33rs søte hevn over å ikke kunne reise med oss. X(

Howl
23rd January 2008, 15:14
Jeg synes vi skulle chille det litt med "norsken", og bare latt det chille fokuset chille på Japani og "chillunity"-en. :nya: For øvrig er det ikke altfor chill å arrangere chill for 3~400 chillere på en dag, chill-grill or not. Personlig synes jeg det hadde vært dobbelt så chill å ha det over to chille dager, men det kan bli litt chilly med overnatting og annet chill-styr/stress i forbindelse med dette - særlig utendørs. I motsatt retning kunne man chille forventningene til antall chillere og ha et mindre ChillCon (som for øvrig blir navnet for dette Con'et.) for oss mer hardcore Japani-folk?

Ting jeg vil se er:

Grill [Monster]
Ramune [tsk,tsk. At det ikke var nevnt? :toda:]
Twister
Volleyball [sand]
Vannkrig
Kåspleh (hvis noen tør)
Konkurranser/kåringer i alt over (OK, ikke mat da) med Japani T-skjorte i premie?

Kommer det til å bli et større opplegg med sponsorer, eller begrenser det seg til utsalg av mat?
Volleyball kan være morsomt, volleball is approved.
og ja husk Ramune, mye ramune. Gratis Ramune? :nya:

Suzu Hatake
23rd January 2008, 15:23
Dette høres chill ut, ja. Hva med masse musikk og quizzer om manga og anime? (Jeg har en del idèer for quizzer :nya: )
I tillegg til grilling, kanskje det går an å lage noen japanske retter og sånt?^^
3-farga dango er den ultimate manga-snacksen!
Chill-vannkrig høres gøy ut! Hvem er for at jeg og jentene har på oss hvite t-skjorter og skjørt? xD

Mita-chan
23rd January 2008, 15:40
Isbiter:D<3 masse, masse isbiter<3

Ann Christin
23rd January 2008, 16:30
Oh, for en god ide. Om det vise seg at det skal være ute så ville jeg gjerne benyttet anledningen til å ha en lolita piknikk samtidig, om det er lov? Har allerede planlagt piknikk til sommeren (om det blir noe særlig lolita oppmøte) og å slå det samme med dette kan jo være genialt. Om de blir inne så kunne vi fortsatt hengt oss på om vi får lov :)

Nekogangu
23rd January 2008, 19:45
Hva med å lage til litt japanske sommerleker?
Jeg vet ikke om noe. Men har hørt om noe sånt gullfiskgreier der man skal betale så kan man prøve å fange en gullfisk. Dem man får tak i beholder man!

Nekochan
23rd January 2008, 20:07
Yaay~ Sommercon n__________n *hoppe opp og ned* (inni hodet.. for lat til å gjøre det irl o.0'')
Men ja, dette blir jo kult... eh... jeg mener CHILL~! :D
Får håpe det ikke kræsjer med sånn "sommerferie-familie-tur-greier" da -_-'' Det hadde vært småkjipt...
Deeessuten er Oslo langt langt vekkistan og sommerferie = begrenset med penger... Såeh.. eheh... Men! Håper jeg kan komme for det :D
Oh oh musikk er chill! :D Se for deg sitteareale.... med "lånbare" (er det et ord..? o.0'') manga og musikk i bakgrunn! Mmmm... That's what I call chill n___n

Izuma
24th January 2008, 14:23
Hoppeslott ftw :nya:

Også syntes jeg vi kunne ha en pocky-spise-konkuranse. Men hvis vi får sånn ca 300-400 folk så burde vi kanskje få inn investorer til det *nod nod*

Også hvis det er på et stort areale, sånn som f.eks. frognerparken, kunne vi ha et eller anna som "Finn *insert anime-person her*" *forestille seg en Gaara-cosplayer gjemme seg oppe i et tre fra rabide Japani-folk*

Quakeulf
24th January 2008, 14:30
Chill'n, Dylan! :kul:

Sommerstoler, grilling og mest av alt UFORMELT er jeg alt for. :kul: Det er så deilig kontrast til den rigide 9-16 arbeidstiden min som jeg avskyr som pesten.

Jeg kunne jo tenke meg Twisterkonkurranse, men det er ikke så chill. Det må kunne spilles fra stolene. Hva med kortspill? Klespoker? :cip:

DS-konkurranser!!! :djevel:

p33r
24th January 2008, 14:33
Overlat business-delen av dette til oss ^^; Slik det er nå er det ikke penger i anime-miljøet til to store cons, men det funker om man har et mindre con på sommeren med fokus på akkurat norsk manga og anime og ett stort sett med fokus på alt.

Vi skriver ned så mange av idèene deres vi kan, men kan ikke love at noen av dem blir gjennomført :) Denne greia skal tross alt være chill å arrangere også :P

Kiiroikitsune
24th January 2008, 18:16
ååå!!! Det høres så bra ut! =D Eg er gjerne for chill sport, slik som volleyball eventuelt bading =3
chill-cosplay også x3 chill chill chill! Ligge på marka, ha god tid, chill-aktiviteter og møte nye venner. Det kaller eg super chill!!! XD

Eg må komme, og eg drar sikkert med meg vennegjengen min også!! XD Så lenge det ikkje kresjer med språkreisa mi i år....=S (6. Juli til 26. Juli)

EagleJin
26th January 2008, 16:42
Mmmm... "In the summertime (...)". Høres bra ut!

Synes noen skal lære seg animelåter på gitar og spille for oss :D.

Og for all del, hjelp oss som ikke kan veien med veichillt.

Kiiroikitsune
26th January 2008, 20:50
chill-konkurranser!! =3
chill-mat hadde vert fint om det blei servert også x3 Altså anna mat enn berre grillmat ^^

zora
28th January 2008, 09:40
Folk kunne jo hatt med mini-griller og grillmat selv da, for da blir det jo grilling og man slipper å bekymre seg for hvor man skal få penger fra.
Jeg regner med at dette skal være i Oslo, men hvor i Oslo? Hvis 300-400 folk var på samme sted i en offentig park kommer det jo til å fylle hele parken. >_>
...men det er jo ingen vits i å leie lokale, for ingen vil sitte inne og chille midt på sommeren.

kaede
28th January 2008, 18:39
Ahh, ser ut som jeg må gå til innkjøp av kraftige vannpistoler... Funker dårlig når andre er bevæpna å løpe rundt med flaske og sånn... >.>

Ut i fra de store planene om vannkrig og bading(?) tror jeg dere neppe kan ha arrangementet innendørs, om dere ikke leier tøyenbadet eller no da! :nya:

Ann Christin
28th January 2008, 20:59
Crocket hadde vært veldig chill for oss lolitaer i hvertfall.. Vi skal jo ha en chill piknikk om det blir ute i nærheten av dere tenkte vi..

Kanskje ikke så veldig chill, men skikkelig sommer, nemlig frisbee.. Det er jo et must..

Nim Nak
29th January 2008, 23:25
Badminton er veldig chill...! :todangonya:

Og gjerne også at det blir arrangert diverse små leker som flere kan være med på, dele folk i grupper og gjøre ting sammen osv...=P

...Det høres veldig chill ut å dra på et sommercon preget av chillness...så håper veldig på at teh chillness kunne blitt lagt til tidlig i sommerferien? =P

Sommerferien starter vel rundt uke 25 (eller enda tidligere for noen/meg =P)? I samme uke har jeg også sett at det er blitt lagt opp en tur til Japan... Fra min side anbefaler jeg da kanskje at det kan være på en av hverdagene i uke 26? (-> Som da vil være før helga Roskilde begynner, og tror jeg kommer til å være borte hele sommerferien etter det...>.<)

Ann Christin
30th January 2008, 07:38
Jeg, som kommer som lolita, ville veldig gjerne foretrukket aktiviteter som crocket, badminton, bocca (der hvor man først kaster liten ball, også skal man komme nærmest den).

marlee
30th January 2008, 20:09
Synes noen skal lære seg animelåter på gitar og spille for oss :D.

Nesten akkurat det jeg skulle foreslå, bortsett fra at jeg syns vi skulle fått inn en skikklig bra gitarist, som kunne være litt pappa aktig, også kunne det bli lagt ut en liste over sanger det er lurt å lære seg, også kan vi samle oss til allsang! Det er både kos og chill.

Ellers bør det finnes en stor kjølebag med gratis is. (en viss person i crewet skylder meg fremdeles et par om jeg ikke tar helt feil.)

Kanskje origamikurs?

AnthonyAA
2nd February 2008, 15:47
€Vannkrig i Frognerparken. :ja:

€Grilling i Frognerparken, med anime musikk og litt sånn j-rock/pop musikk i bakgrunnen. AN CAFE <3 :link:

€ Hoppeslott :ciplink:

€Litt cosplay og få turister til å bli redde, RED <3 Luff you! :nyalink:

Sånn cirka når vil det være? Juni? Juli? August?
Vil det krasje med Neo Tokyo's reiseplan til Japan?

marilla
8th February 2008, 01:50
Det har blitt sagt tidligere at det ikke skal kræsje med turen Neo Tokyo arrangerer, så det utelukker ihvertfall 9. til .. ca 21. juni. Utover det tror jeg ikke det har blitt sagt noe. :)

retrolord
14th February 2008, 17:48
det eer såå mange gode ideer her. sommercon virker som et morsomt oppleg
jeg synes vi kunne ha
-vannkrig
-konks
-cosplay(hvis du vill da? 50/50 maybe)
-grilling
-stoler
-ikke minst SOL!!

men jeg synes enten juli eller august funker for meg,får jg håpe.
men hvis det skal være 300-400 personer,det virker mye. jeg tenkte vi kunne stikke til ??? (en park i oslo,husker ikke navnet OMG!!,er en vannpark der..)
er jo kanskje litt lite plass for oss peepsa(300-400) i parken, men hvem vet.

Izumi-zu
21st February 2008, 22:31
Det hadde vært bra om vi hadde et sted hvor man leker og et hvor man spiser.
Så folk ikke får vann (fra giga vann-pistolene) på maten sin :3
Jeg synes det er bra at alle kommer med så gode ideer og at alle gleder seg :D Jeg gleder meg også XD

Kawada
11th March 2008, 11:49
Hm, det meste av fornuftige (?) forslag jeg kunne kommet med har alt blitt nevnt, men i og med at alle har planer til forskjellige tider på sommeren, hva med å ta en poll på når folk vil ha det? Da tenker jeg ikke på spesifike datoer, men innenfor f.eks. toukers-perioder. Så har arrangørene i alle fall en viss oversikt.

Nekogangu
11th March 2008, 18:20
I år har folk sakt at det blir rekordvarme! Yay!
Å male/tegne ville jeg kalt chill ass. Ute i naturen.
Må da ikke være i byen. Selv om folk kommer raskere dit.

Hva med at noen har med seg manga å låne bort.
Manga er jo total chill.

Bading er chill men vil ikke se for meg det da.
Vannkrig er jo funfun(Funfun? Hvor kom det ordet fra?)

Tror ikke jeg kommer... men men
Maybe... Men det blir nok ingen på min alder der uansett.
Men ser for meg. Ahh... Høres deilig ut. (Hvit blusekjole og en søt parasoll :nya:)
Små søte kopper på stor duk! Yay!
Juni høres best ut.

Izumi-zu
20th March 2008, 21:16
Det hadde vært chill om chilconen kunne vart lengre. Det er veldig uchill å stresse med tid. Hvordan skal vi få gjort alle de chille tingene som volleyball, vannkrig, hoppeslott, twister, lese manga, leke, spise, drikke, puste og snakke! :gonk:

Man kan ta med seg telt hvis man har lyst til å overnatte. Eller som på utenlandske con så kan man finne et sted i nærheten som man kan sove over.

Det er kansje litt stress, men jeg vil at chillconen skal vare så lenge som mulig! :ja: for det... det er chill det.

Heika-sama
22nd March 2008, 13:13
Ikke for å være slem men Norsk manga og anime? Det finnes jo ikke. Da heter det norske tegneserier og tegenefilmer. Selvom det er inspirert av manga så er ikke de som tegner det japanere osv. Det har jeg lært av mangaka'er. Ikke personelig seff. Sto på en side som jeg var på for en del år siden.
Jeg kommer ikke siden dette er sånn lite fokus på japansk (vet det sto internasjonal men som forklart så finnes det ikke internasjonalt anime og manga siden vis det ikke er japanske mangaka's som har lagd det så er det jo ikke manga/anime og når det står internasjonalt så er jo japan med i den) manga anime.
Som sgat så sier jeg ikke dette for å være slem! Absolutt ikke! Jeg bare ville si det jeg har hørt. ^_^

Det som menes er nok manga og anime oversatt til norsk, ikke tegneserier laget av nordmenn. :P Så fokus på Japan blir det nok. Vi er tross alt Japani. :3

Quakeulf
23rd March 2008, 02:43
Norsk mangakunst eksisterer forresten, og det har jeg og to andre stått for (den fjerde var fra Nederland)! Bare se her (http://forum.japani.no/showthread.php?t=7966)!

mogcaiz
6th April 2008, 13:18
Høres kjekt ut ^^ Jeg savner å kunne chille i solen. I fjor var det ingen sommer her i bergen >.<;

Forslag til aktivitet; uteleker som frisbee, sjonglering, enklere ballspill som ikke krever alt for mye løping, ellers er det ikke chill. Ertesekker, og sånn cricket eller hva det nå heter o.o;

p33r
15th April 2008, 12:52
Jeg kan godt komme med en oppdatering, det er at det er ganske vanskelig å få leid en park :P Vi jobber med saken og kommer tilbake når vi har noen oppdateringer.

Sommercon har bydd på en del utfordringer som vi ikke har med andre Events, derfor tar det litt tid.

Basically: Sommercon er utfordrene å arrangere og vi har ingen dato enda, vi poster i første sekund vi har en dato.

Saixl
16th April 2008, 18:05
Vårrengjøring i ChillTråd - oppsummering:

Ting som ble slettet:

- Poster som bare støtter opp om idéer som har blitt sagt før, disse har utspillt sin rolle og fyller bare opp tråden.
- Poster som er totalt off-topic, eller ikke egentlig relevante for tråden.
- Poster som bare omhandler useriøse forslag som (mest sannsynelig) ikke ville blitt gjennomført uansett.

Ting som bør nevnes av slettede poster:

- Mange poster om Juli måned:
(De fleste var vel ønsker om en dato i Juli måned, noen nevnte også noe om en Miyavi-konsert,et J-rock tea-party (5.juli) og en Maiden-konsert henholdsvis helt i begynnelsen og helt i slutten av måneden.)
- Mange poster som etterlyser dato.

Ellers vil jeg bare få si at forslaget om å ta med mat selv er nok den mest praktiske løsningen i forhold til spising, ne? (Er ikke sikker på om den posten ble slettet v/ uhell eller noe.)

Shippuuden-08
18th May 2008, 14:44
Juni, please! Det er bare da det passer. Kanskje også får de fleste?! :(

AnthonyAA
18th May 2008, 14:50
Ja, Juni ville passet veldig bra :)

Eller for eksempel den 2. eller 3.uken i August.
Rett før skolen begynner.

"The biggest anime bash before you go back to school!"

-Animecon 2007 ^^

Mette
18th May 2008, 14:56
Iskrem spise konkurranse eller noe i den gata. Smoothies (jeg har mikser og kan stille opp).

Undertegnede kan ta seg av de som får brainfreeze.

okami
26th May 2008, 23:32
Chill-samling høres bra ut, og det meste folk har sagt høres... mm... chill ut!

Men når det gjelder cosplay... hva om man ikke bare tar det helt chill der og? at folk faktisk går inn for å cosplaye "lette" karakterer? evt hatt en "gjett hvem" konkuranse? ganske chill... folk kan stå/sitte og gjette?

(sier hun som altid "chill-cosplayer")

JiSatsu
29th May 2008, 22:49
Jeg kommer nok ikke for jeg passer ikke inn, men jeg vil foreslå at dere kanskje kan ha med noen sånne utespill også sette opp en turnering eller noe : D det er fun

EagleJin
31st May 2008, 11:26
Passer ikke inn?

Av alle steder jeg har vært på (begyner å bli en del..) har Japani og Japanis samlinger vist seg å være det miljøet med mest toleranse og sprik i personkarakteristikker. M.a.o. en salig blanding av alt du finner i Norge.

<3 :D <3

Er enig i utespill-ideen! Sånt er moro :D

WetGoat
31st May 2008, 14:43
Jeg kommer nok ikke for jeg passer ikke inn, men jeg vil foreslå at dere kanskje kan ha med noen sånne utespill også sette opp en turnering eller noe : D det er fun

Passer ikke inn? :todango:
På hvilken måte? :cip:

twister, dø'ball! : D Freezbie, grilling, is, is, is, IsTe, Iskaffe, mimelek(det er gøy, sangtitler, filmtitler osv.:link:) og ikke minst kanskje sole seg :nya:

Tyblazitar
31st May 2008, 15:04
SelvMord: Sier meg enig i EagleJin her, Japani er så åpent at jeg ikke kan se for meg hvordan noen ikke kan passe inn. Kom på et treff, snakk litt med folk, så finner du ut at alle er velkommen hos oss. ^^

Selv har jeg ikke de store forslagene. Kreativiteten blir litt drept av at jeg ikke kan komme selv. T__T

JiSatsu
31st May 2008, 18:05
Jeg har jo knapt fått med meg noen anime serier og bare lest noen få manga bøker.

Tyblazitar
31st May 2008, 18:13
Jeg har jo knapt fått med meg noen anime serier og bare lest noen få manga bøker.
Sånt har ingenting å si. EagleJin her har vel selv knapt sett mer, og jeg hadde kun sett fem animeer når jeg selv begynte å gå på treff. Det er ikke akkurat sånn at treff består av timevis av intensivt anime-snakk hvor bare de som har sett masse kan være med. ;p

WetGoat
31st May 2008, 19:33
Gawd, hadde jeg trodd det var sånn hadde jeg aldri turt å gå! ._.

It's a 'chill-con' man må ikke bli stressa med anime- og mangasnakk, da ;D
Bare blir med, du! Lover deg det kommer til å bli kjempehyggelig. ^^

\o/

ArcaneFox
31st May 2008, 21:48
Høres fett ut. Vet ikke om jeg kan komme pga sydentur, men vist jeg er i Oslo får jeg vel tatt meg en tur. Må man ta med manga eller er det valg fritt?

EDIT: Beste ramen konk? Jeg kan være dommer x3

Skrubb
2nd June 2008, 03:52

Det er jo ikke bare snakk om Manga og Anime.
Man har da et voldsomt stort spekter av andre ting å diskutere også.
Alt fra Sci-fi til bilmotorer:p
Siden så mange mennesker kommer så er det faktisk ganske stor sjanse for at du treffer noen med felles interesser, man må bare tørre å ta sjansen å snakke med noen og ikke holde seg i et hjørne for seg selv.
Man har da andre hobbyer en bare Manga og Anime også.
Jeg for eksempel liker godt å holde på med musikk.

Det meste av forslag er allerede nevnt ser det ut til, så det er ikke vits for meg å gjenta noe som allerde er sagt.

Men i allertilfelles skyld.
Krokket er chill det.

Nekochan
2nd June 2008, 13:16
Jeg skulle gjerne likt å visst om no overnattingsmuligheter rundt i Oslo. Jeg har søkt opp en del hoteller og stuff, men problemet er at jeg ikke kjenner Oslo i det hele tatt, og jeg vil helst ikke havne i en skummel bakgate elns.. Spesiellt ikke når jeg reiser alene >.<

Mette
2nd June 2008, 13:21
Jeg kan forsikre deg om at vi ikke bare snakker om manga og anime. Mange av oss liker også vestlige filmer, spill, musikk og sånt. Jeg personlig er av de som liker å snakke om dyra mine, skolen, jobb og random stuff. :3 Ingen ser ned på deg for at du ikke har sett så mye anime og lest manga. Hvorfor skulle vi det? Vi er ikke snobbete sånn. Tvertimot tror jeg at folk vil bli glad dersom flest mulig kommer sånn at vi kan ha et artig treff og snakke med andre folk som deler interessene våre.

okami
2nd June 2008, 20:27
Jeg skulle gjerne likt å visst om no overnattingsmuligheter rundt i Oslo. Jeg har søkt opp en del hoteller og stuff, men problemet er at jeg ikke kjenner Oslo i det hele tatt, og jeg vil helst ikke havne i en skummel bakgate elns.. Spesiellt ikke når jeg reiser alene >.<

Jeg har muligens en sofa til låns. Jeg er ikke helt sikker ennå, så det er et problem da V___V.

Mette
2nd June 2008, 21:24
Jeg har muligens en sofa til låns. Jeg er ikke helt sikker ennå, så det er et problem da V___V.

Jeg bor 45 minutter unna Oslo med tog, og jeg kan ha 2-3 stykker til overnatting dersom det trenges.

Dhomochevsky
2nd June 2008, 22:56
jeg bor rett på grensen til oslo (snarøya) og kan mest sannsynligvis ha 1-3 folk som sover over

Skrubb
5th June 2008, 01:26

Det er klart et problem.
Men noen er sikkert greie og låner deg en seng eller du kan reise med noen som gjør det hele litt mindre skumlere.

Uansett, for folk som har vanskelig å finne hoteller osv og som har god orienteringssans så er denne siden her kanskje et alternativ :

http://www.oslosurf.com/innhold/00000297.shtml

darku
5th June 2008, 01:35
Heh, jeg fant akkurat ut at Soracon er midt i OSFF (Oslo Science Fiction Festival), som jeg forøvrig har vært med på i gud veit hvor mange år nå. Hvor går man, elle melle...

Ps: Quiz er awesome, ha quiz! :3

Izumi-zu
15th June 2008, 20:24
Det begyner å nærme seg sommerferie. Har datoen blitt bestemt? (Jeg følger ikke helt med :whistling: )

kaede
15th June 2008, 21:34
Izumi-zu: http://forum.japani.no/showthread.php?t=12537 ^__^

Haku<3
16th June 2008, 17:50
I år har folk sakt at det blir rekordvarme! Yay!
Å male/tegne ville jeg kalt chill ass. Ute i naturen.
Må da ikke være i byen. Selv om folk kommer raskere dit.

Hva med at noen har med seg manga å låne bort.
Manga er jo total chill.

Bading er chill men vil ikke se for meg det da.
Vannkrig er jo funfun(Funfun? Hvor kom det ordet fra?)

Tror ikke jeg kommer... men men
Maybe... Men det blir nok ingen på min alder der uansett.
Men ser for meg. Ahh... Høres deilig ut. (Hvit blusekjole og en søt parasoll :nya:)
Små søte kopper på stor duk! Yay!
Juni høres best ut.
Fufufu: jeg kommer jo! :kip: : D Alltid gøy med folk på sin egen alder på conventions. : )

Kiiroikitsune
16th June 2008, 21:52
Til Nekochan:
Her overnatta eg når desucon2 var! :D
Grei og rimelig plass ^^
http://www.cochspensjonat.no/

Izumi-zu
18th June 2008, 20:07
Kaede: Jeg forguder deg! XD Så det blir to dager. Så herlig. Nå ble jeg kjempe glad :8D:

Ippon4
18th June 2008, 21:58
En soveplass for vi som ikke kan å navigere i oslo :cip:Sånn rett ved siden av soracon

_AkaSasuke_
22nd June 2008, 13:52
hva med en stoor pinata???
selfølgelig måtte den vært skikkelig vanskelig
å slå i stykker,hvis de fleste ville prøve!
:8D:
har ikke helt peiling på hvordan det ville
blitt,morsomt eller hva??
var bare noe som dukket opp :sorcerer:
også må dere ha masse is på lager
noen mennesker klarer seg ikke uten masse is!
(spiser opp en hel isboks på to sek:innocent:)

Sophonax
24th June 2008, 12:35
Soracon trenger mye mer ramune på lager enn hva Desucon 2 kunne gi. D:

Ann Christin
24th June 2008, 15:58
Er det funnet ut hvilken dag som er inne dag og hvilken somer utedag? Tenkte jeg skulle sette opp en post angående lolita piknikk på utedagen, men da er det greit å ha datoen.

Shippuuden-08
25th June 2008, 15:57
Er det funnet ut hvilken dag som er inne dag og hvilken somer utedag? Tenkte jeg skulle sette opp en post angående lolita piknikk på utedagen, men da er det greit å ha datoen.

Hai, hai! 2. August blir utedag, mens 3. August blir inne ;)

okami
25th June 2008, 21:50
Hmm... vi skal ikke ha en "slå på vannmelonen med en pinne fordi det er gøy og fordi vannmelon er godt" konkuranse? Det har et navnt på Japansk, men jeg kan ikke for alt i verden huske det. Og om ikke det blir offesiell konk, så noen som vil være med? Kan a kjøpe et par meloner jeg.

NaruStine
29th June 2008, 20:23
eg synts at da hadde vert kjekkt om me kunne ha eit sånn Cosplay Dating Game.. eg såg da på youtube og sa såg drit gøy ut!!

Shirói-Néko
30th June 2008, 23:20
helt enig, det hadde hvert utrolig morsomt^^

Issa-san
1st July 2008, 17:53
HOPPESLOTT?! 8DDD XDDDD

Twister høres bra ut, men trenger vi ikke mange twist-spill da? :cip:
Konkurranser er jo alltids gøy, og musikk trengs indeed >:3
Japanske leker kunne jo også vært gøy, da, som nevt tidligere ^^

Hvis det trengs har jeg antakelig i hvertfall en ekstra soveplass her... jeg bor ca. 20 min med tog fra Oslo, så ikke så langt ifra :ciplink:

magroth
3rd July 2008, 00:00
"7 minuts in heven" :P

Mita-chan
6th July 2008, 00:03
Jeg syns hvert Japani medlem, skulle hatt sitt eget navnskilt :3 hadde blitt enklere å finne fram til folk :link:

DrakeK
6th July 2008, 00:12
Kan hende jeg gjør det, men det er bare hvis det er for varmt til å bruke SPY lua mi :P

Chillin' Chilly
6th July 2008, 17:12
Noen som blir med og fikser live musikk? Vi kunne fått noen folk til å spille noen anime sanger eller slikt

MaLink
21st July 2008, 22:06
syns vi burde ha sånn greie at cosplayere kan opptre på scenen med dans, en sketch ellr noe sånt:nyalink: