PDA

View Full Version : Multiplattform 2D Fightere

Weero
21st January 2008, 21:08
Merka en klar mangel på en tråd om 2D fightere på forumet, og det vil jeg få bukt med! :D

Mine favoritter er da Street Fighter 3: 3rd Strike, Capcom vs SNK 2, og Guilty Gear XX serien (har dog ikke fulgt med på den nyeste installasjonen i serien, Accent Core).

2D fightere som Marvel vs Capcom synes jeg bare går altfor dritfort, og synes det går mye i buttonmashing og stalling av tid for å få bygd opp super-meteret(og alle characterne unntatt de fra Marvel er jo dritdårlige), mens sånne som CvS2 of SF3S har litt mer sjarm i det de gjør.

Også er det da den nye Street Fighter 4 som snart skal komme ut da! Som mange SFfans håper ikke blir i 3D.

Lenge leve 2D fightere!

Diskuter.

EagleJin
24th January 2008, 23:06
Oi! Enig så enig!

Third Strike er absolutt moro, og CvS2 er artig, men the real thing innen fighting for tida (for min del) er Accent Core. Jeg synes GG er den perfekte mellomtingen mellom 3s og marvel vs..

Gleder meg stort til SF4 også! Skal visst vises en spillbar versjon i Japan om kort tid. Regner ikke med at fler folk enn Ryu og Ken er klare, men er nok for et inntrykk!

RBN (Ranking Battles Norway) arrangerer turnering i Guilty Gear 10. februar i Oslo. www.rankingbattles.no for mer info, eventuelt PM meg om webdrifteren ikke har gjort jobben sin. Eventuelt PM meg uansett :p.

Cactuar
25th January 2008, 01:34
ooh, 2dfighters. good stuff. Det eg spiller for tiden, når eg får dratt med kompisan på det, e guilty Gear XX, Melty Blood: Act Cadenza, Arcana heart og Narutimate Accel 2.

Ixiaz
27th April 2008, 02:32
Melty Blood er kickass, selv om det blir en del button smashing siden det er dritt å bruke piltastene til attacks :D

BigBang Beat er et annet spill som er rimelig kult. Har bare en demo av den + at pc'en min ikke klarer å holde følge med spillet, noe som resulterer i lagg :todalink:

Ulrik
27th April 2008, 03:19
Melty Blood er et spill der egne ferdigheter er mye viktigere enn i andre lignende spill, det fikk jeg smertefullt erfare i Akihabara i januar. Kult er spillet, helt klart. Men jeg har fortsatt mer lyst til å spille Guilty Gear for det- en litt mer balansert type slåssing. Synd at det ikke kommer noen -skikkelige- oppdateringer av det spillet. PS2 med modchip er et MUST når det er over 5 forskjellige versjoner!

Ixiaz
27th April 2008, 16:33
Aye. Guilty Gear er et spill jeg gjerne skulle ha prøvd, men jeg får ikke moddet ps2'en min :D Er for lat :trist:

for lat til å skaffe spillene også :kip:

aria-sama
5th July 2008, 20:33
jeg gulit gear til wii^^ men bortsett fra det så er det ikke så mange 2d fighter på meg..

headcase
14th July 2008, 04:27
guiltygear er win! men også neo geo battle coloseum er verdt og prøve.
men, det mest intresange av dem alle kan kansje være touhou project sin 2d fighter.
touhou er opprinnelig en bullet hell spillserie, jeg tror det var 7 spill? men et av dem: "immaterial and missing power" er en 2d fighter basert på figurene i spillene, som for det meste er søte jente i lolli outfits som også vistnok er hekser. jeg anbefaler dette på det sterkeste :D det er veldig fun to play og pent og se på.. men veldig bortgjemt blandt andre 2d fighters, så svært få vet faktisk om dette spillet =(

ilifin
14th July 2008, 07:53
guiltygear er win! men også neo geo battle coloseum er verdt og prøve.
men, det mest intresange av dem alle kan kansje være touhou project sin 2d fighter.
touhou er opprinnelig en bullet hell spillserie, jeg tror det var 7 spill? men et av dem: "immaterial and missing power" er en 2d fighter basert på figurene i spillene, som for det meste er søte jente i lolli outfits som også vistnok er hekser. jeg anbefaler dette på det sterkeste :D det er veldig fun to play og pent og se på.. men veldig bortgjemt blandt andre 2d fighters, så svært få vet faktisk om dette spillet =(Vi har en egen tråd om Touhou (http://forum.japani.no/showthread.php?t=10133), og bare for å ha poengtert det så er det i skrivende stund 10 fullførte Touhou-spill, med spill nr 11 hittils tilgjengelig som en demo. Det skal lanseres snart. Immaterial and Missing Power (?????, 7.5) og Scarlet Weather Rhapsody (?????, 10.5) er fighting-spillene basert utifra Touhou-spillene som lanseres som offisielle fan-spill av fan-spillene.

Jeg kom faktisk til denne tråden for å snakke om Scarlet Weather Rhapsody, da denne 2D-fighteren er noe av det beste jeg har selv spilt. Aldri før har jeg sett et ordentlig system blitt laget for å ta i bruk massive mengder med ranged attacks. Siden jentene i Touhou-spillene er hekser, demoner, halvdøde samuraigjenferd (the list goes on), og de har masse pewpew beams, måtte dette til og dette har blitt løst på en genial måte. Man har noe som kommer igjen fra de originale bullethell-spillene; GRAZE. Dette er en rekke "frames" du aktiverer på karakterene din, i hvilkens tid du kan dodge ranged angrep som ikke har fysiske attributter (veldig få som har fysiske).

Miks dette sammen med relativt enkel melee, ingen attack-cache som i Guilty Gear f.eks. der man kan lagre angrep for en combo ved å trykke de, massive mengder med melee-angrep, spillebrett der været forandrer seg og gir spesielle attributter til karakterene og spillebrettet, og en kortstokk full av angrep og andre elementer som karakteren din kan sette opp i profilen sin. SWR er mildt sagt avansert, og veldig gøy. :3 Les mer om spillet på denne wikien: http://swr.mizuumi.net/

p33r
14th July 2008, 08:02
Jeg vil bare tilføye til tråden at jeg har spilt mangt en time med SWR sammen med ilifin (og mot ilifin) og det er langt mer balansert og pollert en de fleste komersielle fightere. SWR tar som ilifin sier ranget combat til et helt nytt nivå med mengder av pew pew og boom boom. Karaktergalleriet er ekstremt variert og tilbyr store mengder morro. Det er rett og slett den prefekte kombo av danmaku og fighter.

Personlig spille jeg primært med Sakuya nå for tiden. Hadde vært gøy å få opp litt SWR på Soracon. hmm..