PDA

View Full Version : Playstation Anbefal spill til PS3.

Cactuar
19th January 2008, 03:15
For noen timer siden bestilte eg meg en PS3 fra elkjøp, gimpa versjon I know, trenger ikke klage på det.

MEN, en liten stund etterpå gikk det opp for meg at konsollen ikke har noen "must have" spill enda. Har ps2,wii,x360, ds og psp, så treng ikke anbefale titla som ikke e ekslusivt til ps3. foretrekke dem på en av de andre konsollan.

Men uansett, kom gjerne med forlsag til titla eg burde vurdere. spille nesten alle sjangera bortsett fra sportstitla. Fotball = Cactuarkryptonitt...
får forresten burnout paradise med konsollen, men sleger det mest sannsynlig til en eller anna kompis, regne meg som ferdig med den serien etter de siste spillan.

One other thing, noen som vet av en nettside som sammenligner spill? på tvers av konsolla meine eg.
viktig å vite sånne ting som feks at i Soul Calibur til 360 e bonuskarakter Yoda, mens ps3versjonen har Darth vader.

Eller som orange box, der ps3versjonen ryktes å ha store framerateissues, mens 360versjonen kjører glatt.

Red
19th January 2008, 10:03
"Rogue Galaxy" (ps2 spill) er et must. Grafikk og musikk er vidunderlige, og historien er bra den også.

"Rogue Galaxy begins on the planet Rosa with the title hero, Jaster Rogue, a young man with avid dreams of exploring the galaxy. Unfortunately for him, Rosa, despite being a planet on the outskirts of the galaxy, is rife with highly contested natural resources. As a result, the planet has been placed under occupation by the Longardia Commonwealth in order to ostensibly defend it against the Draxian Empire. Its citizens live under their oppressive control and are forbidden from leaving the planet. However, thanks to a few misunderstandings and a series of fortunate events, Jaster is recruited by a gang of space pirates who mistook him for the legendary hunter, Desert Claw, and he joins the crew of the pirate ship Dorgenark along with his captain, Dorgengoa, as they leave Rosa. But what begins as a simple hunt for the greatest treasure ever known soon turns into much more as the Daytron Corporation and its devious president, Valkog Drazer, join the hunt." [tatt fra wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Rogue_Galaxy ]

"Folklore" (ps3 spill) er bare freaky god!

"The game takes place in the present day. A young woman by the name of Ellen is lured to the sea-side village of Doolin, in Ireland, led by a letter from her supposedly dead mother. Meanwhile Keats, a journalist from an occult magazine called Unknown Realms, receives a telephone call from a woman in distress telling him to come to Doolin. Soon he and Ellen find themselves in a murder mystery, where the answers seem to only be found in the Netherworld, the world of the dead, a realm that can only be accessed from one place in the world, Doolin." [tatt fra wikipedia : http://en.wikipedia.org/wiki/Folklore_%28video_game%29 ]

Kommer ikke på noe stort mer akkurat nå.

Thamus
19th January 2008, 12:49
For meg er det Ratchet & Clank: Tools of destruction og Uncharted: Drakes fortune som er must på PS3.

Ellers er jo mer eller mindre alle titlene på 360 og.

Kan ikke tro at du gir fra deg Paradise dåg, det er en tittel jeg personlig gleder meg meget til. Den blir veldig annerledes fra de tidligere titlene på godt vondt. Det aller kjipeste er at det blir kun 1-player på samme skjerm.-men det er et vanlig "problem" på PS3 og 360.

Ellers er det meste på 360 fra før, og som du nevner kjører flere av titlene faktisk bedre på 360.
Bortsett fra Oblivion dåg, det skal visstnok gå glattere på PS3.

Cactuar
19th January 2008, 13:35
Takker for tips. trur kanskje eg skal gå for folklore og muligens rachet and clank. Rogue galaxy har eg fra før^^ godspillet sitt det. Og uncharted kan eg ninjaloote fra en kompis.

Thamus
19th January 2008, 16:03
Hvis du kjøper folklore, og om du tar deg tiden, si hva du synes om det.
Jeg har ikke annet inntrykk fra det spillet enn en anmeldelse, og er meget nysgjerrig ;)

Red
19th January 2008, 16:21
Folklore er et skikkelig kult spill. Jeg anbefaler det på det høyeste. Det er et anserledes plott, musikken og grafikken er også utrolig bra. Anbefales!

manjeh
19th January 2008, 16:44
jeg ville anbefalle Heavenly sword, det har utrolig bra grafikk og combat systemet er bare helt utrolig. hvis man liker alle mot en spill er dette et must have spill.
jeg vill også anbefalle simpson the game for alle simpson fans, det er en genialt historie og en god del action i spillet pluss en del film og spill parodier som er hysterisk morsomme.

Cactuar
19th January 2008, 17:47
@Thamus: kan legge ut ka eg synes om folklore når eg får testa det, men ser ut som eg går for ratchet and clank. Men en kompis kjøper folklore, så kan ninjaloote det og teste.

@Manjeh: Har vurdert heavenly sword da god of war, devil may cry, godhand og den type spill har en spesiell plass i hjertet mitt. Men høre mange rykta om at spillet e ultrakort, ikke så artig når eg først blåse nærmere 600 på det.
Simpsons trur eg at eg holder meg unna, har bare prøvd demoen til 360,men fikk litt uggen smak av gameplayet. vist va filmsekvensan artig, men vet ikke om eg gidde spille meg gjennom spillet for å oppleve dem.

And now for something completely different:
klarte å ødelegge tvhøgtaleran mine igår, så all lyd med bass blir skikkelig annoying, og gikk til elkjøp i dag og kjøpte ett billig surroundsett. for å koble til tv'n...
her e greia eg kjøpte: hhttp://www.yatack.no/product?product_id=342044

Anyways, lille tegnologihemmede meg tenkte da ikke på at det høgtalersettet e beregna for pc'er. og eneste mulighet for tilkobling på tv'n e en minijackslot.
Og høgtalersettet kjører lyd framme,lyd bak og bass på kver sin minijack.

Det her resulterte i at eg kunne da velge om eg ville ha lyd i høgtaleran framme, bak eller midten. woohoo!
det her problemet "løste" eg ved å plugge to stykk "en minijack til to minijack" (om det ga meining, kan prøve å hive opp et bilde om ingen skjønte ka eg prate om) og plugge i tv'n.

Såh, no har eg lyd i alle høgtaleran, men null surround, dem e samstemt:gonk:

noen lure løsninger eller e det bare å levere pakken tilbake på elkjøp og vente til man kan skaffe seg ordentlige høgtalera?

Maximum-Power
30th January 2008, 23:51
Devil May Cry kommer til å bli helt insane bra, men det kommer til både 360 og PC i tillegg denne gangen ;)

Antony
31st January 2008, 00:31
Veldig merkelig at ingen har nevnt Guitar Hero III: Legends of Rock enda. Ikke noe eksklusivt PS3-spill, men du får det altså til denne maskinen også.
Vet ikke hvordan online-multiplayer-tjenesten fungerer til PS3 (har selv 360-versjonen), men jeg regner med at det er helt toppers.
Utrolig morsomt å spille mot enten venner eller folk verden rundt, spesielt når du begynner å bli sånn noen lunde god.

Mye spill for penga! : D

Uncharted: Drake's Fortune er også et spill du burde teste. Dette er derimot et eksklusivt PS3-spill og er nok et at de bedre eventyr/action-spillene jeg har spilt. En blanding av Indiana Jones og Tomb Raider-serien = awesomeness!
Har tho ikke spilt Drake's veldig mye, var vel mer en kort prøverunde på en snau time eller noe.
Jeg ble ihvertfall mektig imponert. Et av de få spillene til PS3 som er ute på markedet nå som virkelig er et must.

EagleJin
31st January 2008, 11:20
GH3 Online funker helt ok på PSN. Har aldri opplevd noe spesielt negativt utover egne begrensninger på linja.

Drake's Fortune derimot... Vakkert fra ende til annen. Bare synd veien mellom ende til annen kan virke kort. Vakkert å se på, mye bonusstash å gjøre/få frem. Som Antony sa: Spillet er et must :D

Aznakh
31st January 2008, 20:04
Veit ikkje om du har prøvd Ninja Gaiden på Xbox, men sjølv er eg stor fan av dette spelet, og om du ikkje har prøvd det frå før kan du jo bryne deg på Ninja Gaiden: Sigma som er "ekslusivt" til PS3 (det er i bunn og grunn same som NG på den orginale xboxen, men med betre grafikk, fleire våpen og nokre fleire nivå vistnok.)

Mr.Mag
31st January 2008, 21:14
Burnout Paradice. Beste bilspill imo.

Zabuza.Tobi_er_heftig
31st January 2008, 21:21
Jeg anbefaler call of duty 4 kuleste spillet jeg har spilt ever (totally true).

Cactuar
2nd February 2008, 00:25
Takker for mange gode forslag. Ser ut som det neste spillet eg kjøpe blir Devil May Cry 4. Hvis eg ikke cave in og kjøpe Lost Odyssey til 360'n isteden...

Guitar Hero har eg på ps2, så liten vits i å kjøpe det på nytt, litt synd med online menmen..
Uncharted, skal ninjalootes fra en kompis.
Ninja gaiden Sigma: har NG og NG Black til xboxen, så ikke så mye vits i å kjøpe en remake av en remake(som eg har kjøpt:gonk: )
Burnout: Fikk det med konsollen, solgte det billig til en kompis av en kompis, men angre en smule no:ermm:
Call of Duty 4 kjøpte eg til 360'n når det kom, så ser ikke store vitsen med det heller.

Men kan spørre dokker om en liten ting, PLaystation Store, slettes items fra storen etter en stund? har hørt en kompis snakke om at ting som legges ut i storen er der bare i en begrenset periode.
fakta eller bare tullball?
og helt urelatert, pokker ta installering av alle demoer og spill, og damn den dømrade DMC4 demoen som fikk PS3'n min til å låse seg 3 ganger på rad.