PDA

View Full Version : Film Resident Evil: Degeneration!

Robin91
18th January 2008, 10:54
Ja! Endelig ser det ut som CAPCOM vil glede oss med en ekte Resident Evil film. En CG(computer graphics) film. Dvs. Filmen er animert, noe i likhet med Final Fantasy Advent Children. I hovedrollen(e) finner vi blant annet Leon S. Kennedy(Resident Evil 2 og 4) og Claire Redfield(Resident Evil 2, Code veronica X, og survivor 2).
Filmen skal visstnok ha en helt ny story line, og etter å ha sett traileren viser det seg at de befinner seg på en flyplass. Traileren avslører også zombier, vilket kan bare bety at Leon nok en gang befinner seg i massen av T-viruset eller noe verre, og ikke lenger Las Plagas, som herjet Resident Evil 4.
Filmen har foreløpig ingen release dato, men det er fastslått at filmen vil bli tilgjengelig i løpet av 2008 en gang. Om filmen vil bli lansert på kino eller rett på dvd er heller ikke sikkert. Men ettersom det allerede har kommet tre live action Resident Evil filmer på kino verden over, og folk nå vet hva konseptet går ut på, ville det bare være passende å vise den på lerretet. I mellomtiden kan vi bare kose oss med Traileren og glede oss til en Release. For de som vil er det mulig å se traileren her (http://www.youtube.com/watch?v=Yh6EGGJ35DY).

Edit: Det viser seg at filmen ikke vil komme på kino, men rett på dvd for salg, så forhåpentligvis skjer dette i nærmeste fremtid.

Edit: ja, "edit" igjen -_- men en god en. Lenger opp i teksten her skrev jeg etter informasjon fra andre sider at filmen ville være tigjengelig på DVD i løpet av 2008, og jeg tror ikke de kunne gjort det nærmere slutten av året om de prøvde. Filmen er å fåes kjøpt i USA 27.12.08.
Foreløpig har jeg ikke hørt noe om en Norges release, men vi får bare vente og håpe.
besøk linken nedenfor for å se nettsiden til filmen http://www.sonypictures.com/homevideo/residentevildegeneration/

Bida-san
18th January 2008, 15:55
Old news....Neida, bare tuller.
Har ikke hatt tid til å se traileren enda, men jeg må si jeg har høye forventinger!:nya: Jeg håper den kommer på kino, men tviler litt...
Det er jo Norge vi snakker om (er ikke sikker den kommer hit engangXD).

n@ruto-kun
19th January 2008, 10:39
jaa jeg hørte om denne!! det vil bli så awesome!!! se leon i mer action! waah jeg skal SÅ se og kjøpe denne xD bare håper den kommer til norge.. på kino helst xD

filmen baserer seg på 1 år etter re4 tror jeg leste... gleder meg masse <3 traileren ser dødsfet ut!

Digoru
19th January 2008, 12:40
Denne må jeg se \o\
Håper jeg rekker se den på kino tho. Lillehammer kino er så smarte at de ikke sender de filmene folk VIL se. (F.eks. de sendte ikke saw 4 nå i høst, SJAKKTREKK)

Blir kult at den er animert slik som spillene og at Leon er med. :ja:

Thamus
19th January 2008, 12:56
Haha, denne så awesome ut!

Men tror jeg heller vil anskaffe den på DVD og snylte på en venn med HD-tv og se den der. Etter å ha blitt skjemt bort med så fantastisk bilde blir kino ikke det samme igjen as. (pluss at man slipper plagsomme mennesker med knitrene poser som prater helt til 5 replikk inn i filmen >=( )

HALL
20th January 2008, 22:42
Jeg har forventinger. Likte de filmene som har komet tidlogere av dette greiene. Spilla er også geniale. Får håpe den animerte ligger nærmere spilla.

Otacon
7th December 2008, 18:56
Finns ute på dvd nu samt andra möjligheter att se den ;)

Saber
7th December 2008, 19:24
Ikke kommet til norge enna trur jeg :P

Grethe B
7th December 2008, 20:50
kommer neppe til norge på en god stund skulle jeg tro.
men den er ute på Blu-Ray i Amerika, så det er enda håp.
har sett en god del klipp og er glad for at de brukte de originale voice actorne fra spillene for både den japanske og den Amerikanske :)

Må vel cosplaye en kvinnelig Leon eller noe for å feire at de endelig klarte å lage en film som har 100% noe med spillene å gjøre ^^

Saber
7th December 2008, 22:34
Det ser veldig lovende...jeg gleder meg masse xD

nekish
7th December 2008, 23:47
Ah, jeg har høye forventninger til denne. :B Må få sett den.

Porphyra
14th December 2008, 15:02
Denne må jeg få med meg gitt :D
Leon S. Kennedy i genial animasjon... Ah, jeg gleder meg :nya:

Pineappledishwasher
14th December 2008, 15:05
Den var ikke spesielt bra må jeg si, slutten var også skuffende, men siden jeg er en RE fan så var det å se Leon på skjermen mer enn nok for meg å elske filmen <3

Svenningen
18th April 2009, 12:45
den filmen er dritkul da!

Danieru-kun
26th April 2009, 23:37
Når det kommer til denne filmen så var selve filmen bra laget, og godt gjennomført..
MEN jeg har et par ting som bare.. Var feil..

Leon: Denne harde blonde spesialtrente militær duden så ut som en pingle i RE:DG i forhold til RE4.. Musklene hans var jo helt på bærtur..
Så og si ingen brystkasse, og rare armmuskler..

Jentene: Jeg fatter ikke hva det er med Japanere å lage ekstreme overbitt.. Noen andre som har merket dette?
De prøver å profiliere amerikanere, men alikevell gir de dem ekstreme overbitt.. Noe som ikke så så veldig bra ut i filmen..
I tillegg følte jeg at alle personene for lange armer, og for brede skuldre..

Hvor søren ble det av dette da? Hallo? Dette var ingen ekte RE film.. Selv om den hadde spill karakterer i seg, så hadde den så og si ingenting som spillene leverer.. Hvorfor ikke lage en 18+ film når de først skal lage en RE film? Live action filmene leverer i hvertfall dette. Men en film som faktisk skal være laget til spill serien leverte ikke dette.. Skuffende om jeg får si det selv..

Svenningen
27th April 2009, 13:05
enig der.. men tenker ikke så mye på dette når jeg ser filmen for første gang, heller andre og i ettertid

Danieru-kun
27th April 2009, 13:28
Jeg la merke til det med en gang..
Noe som jeg ble skuffa over :(
De hadde gjort en god jobb med 3D grafikken da :D

Svenningen
27th April 2009, 14:55
og
vet ikke om hukommelseen min er bra, en stund siden jeg så denmen når hun dama får pistolen og skameier alle di zombiene og fyfaen det var rått!

Blackfred
27th April 2009, 14:57
Nok av cheesy kommentarer å velge mellom i hvert fall!

Danieru-kun
27th April 2009, 23:58
Ja det var det :P

Vi bør se den på det neste treffet her i Stavanger XD

Svenningen
28th April 2009, 14:35
jeg er so in, så den på 15" nesten uten lyd..på engelsk

Amaye
28th April 2009, 15:07
Kjipt hvis den kommer på 18+..Da må jeg bare vente littEller så bare ser jeg den og driter i aldersgrenser, men andre under 18+ ikke gjør det, ikke ødelegg dere selv...Jeg er allerede ødelagt så...

Blackfred
28th April 2009, 15:34
Denne filmen kan bare ikke være 18-års grense på. Tipper 15.

Svenningen
28th April 2009, 20:06
Kjipt hvis den kommer på 18+..Da må jeg bare vente littEller så bare ser jeg den og driter i aldersgrenser, men andre under 18+ ikke gjør det, ikke ødelegg dere selv...Jeg er allerede ødelagt så...

how come?

tja.. ser ikke hvorfor den skal være 18..

Danieru-kun
4th May 2009, 13:37
Det er 15 års aldersgrense..
1: Den har INGENTING blod og gørr
2: Den er såvidt skummel
3: Ingen nakenhet

Det som gjør at den er 15 års aldersgrense er vel fordi monstrene ser ille ut.

Svenningen: Den kommer fortsatt til å være på Engelsk :P

Svenningen
4th May 2009, 13:52
velvel, ikke lett uten lyd og tekst uansett! men filmkveld og se den i stavanger sier du? im in! :D

Robin91
11th May 2009, 22:44
Wow, trodde ikke tråden kom til å leve såpass lenge, men uansett... så filmen så tidlig som da den kom ut og ble verken overlykkelig eller skuffet. Synes den har fortjent en plass hos alle resident evil fans, noe milla jovovich filmene kan glemme, selv om den ikke klarte å holde alle fansens forventninger. Så for en stund siden at den endelig har kommet ut på blue-ray og dvd i Norge, men har fortsatt ikke fått meg til å kjøpe den. Venter nok til prisen har sunket litt....

Grethe B
25th May 2009, 11:18
Kjøpte filmen fra britisk ebay, men blei skuffa allerede når jeg bare såg menyen....
Leon... bare skuffte...

Enig med Danieru-kun.
Hvor ble det av musklene hans?
Trengte ikke å se filmen engang går å merke det XD
Bra de gjorde DEN i CG, men da vil jeg heller se Umbrella Chronicles 2 som kommer ut snart der Leon virkelig er slik som han burde være :)
Kunne ha brukt modellene fra spillene enn å ha lagd dem på nytt og ikke fått det til XD

in my opinion.

Robin91
2nd June 2009, 22:44
Takk Grethe B, du minnte meg akkurat på UC 2 :D yay, det blir gøy!