PDA

View Full Version : Diverse noen som er fra japan her?

Bellucci
16th January 2008, 20:25
Er ganske ny her så kjenner jo ikke så godt til dere, kan hende dette har blitt tatt opp før, men er det noen av dere som er fra japan?
Jeg er halvt japansk og det er sjeldent man treffer på noen fra japan så hadde vært artig og visst om fler...

Shiraishi
16th January 2008, 22:58
Er ganske ny her så kjenner jo ikke så godt til dere, kan hende dette har blitt tatt opp før, men er det noen av dere som er fra japan?
Jeg er halvt japansk og det er sjeldent man treffer på noen fra japan så hadde vært artig og visst om fler...

Double selv! :p Eller er ikke det godt nok? :cip:

Bellucci
17th January 2008, 08:05
hehe..jo...:riight:

Shiraishi
17th January 2008, 12:01
hehe..jo...:riight:

Hva mener du? For øvrig tror jeg det er ytterst få utenom meg her som har japanske røtter. I alle fall av de som er aktive. :/ Beklager å måtte skuffe.

Bellucci
17th January 2008, 19:10
mente ikke noe med det....
ikke no negativt....
:o)

2Wee
18th January 2008, 11:13
ojjojOJJj!! Siden dere er japanere\halvjapanere..:D
Kan ikke dere fortelle litt om typiske japanske gester\hilseskikker, japaneres forhold til tidsbegrep og forhold til tid?
Det jeg lurer på er ikke særlig lett å finne på nettet eller bøker..så takker for svar:D !

Bellucci
21st January 2008, 11:07
hmm..ikke så lett, er det noe spesielt du lurer på...Er ikke så lett og bare å begynne og snakke om noe..men hilsing og sånn da: Når du møter noen så bukker man jo, tror man skal bukke uten og se på den du hilser på, er en måte og vise at du stoler på den person...

Når man går bukker man også, man skal helst være den siste til og bukke og helst ikke snu ryggen til før den andre har gått...
Så derefor ser man ofte japanere nesten går bakover og bukker når de går fra noen....
Egentlig litt slitsomt da...:)

WetGoat
21st January 2008, 16:56
Oj xD Det må være litt slitsomt da (: men det blir vel en vanesak =)

2Wee
21st January 2008, 18:12
jeg leser litt om japansk etiquette på wikipedia nå..
men det jeg absolutt ikke finner ut noe om er: japans forhold til verdensbildet, og om såkalte omgangsformer der.

litt kompliserte spørsmåler kanskje, men
Takker for svar !^^

Flatliner
27th February 2008, 12:34
Shiraishi, har du vært bosatt i japan tidligere? kan du japansk(flytende)?

Shiraishi
27th February 2008, 15:33
Jeg var "bosatt" i ca. ett år da jeg var 2~3 år gammel. :cip: Det er vel tryggere å si at jeg er norsk enn at jeg er japaner for å si det slik - og jeg regner megselv først og fremst som norsk.

Angående om jeg kan flytende japansk, ja. Så lenge det ikke blir for teknisk kan jeg holde en samtale gående uten problemer. :ja: Årsaken er at moren min var konsekvent med å prate japansk med meg, og jeg gikk også på japansk lørdagsskole på Marienlyst her i Oslo i ni år (barne- og ungdomsskole)

Yuiko
27th February 2008, 16:23
Selv har jeg ingen japanske aner, men jeg vet at det er til her, Ai-rin, som er halvt japansk. Hun er faktisk en venninne av meg. Men hun er sjelden aktiv ^^;

Flatliner
7th March 2008, 07:08
Kult!^

Har vært fascinert av japansk kultur så lenge jeg kan huske..
Har aldri sett noen japanere i norge før så det er jo litt kult å høre om en som kan norsk i tillegg!

Vurderer sterkt å lære meg japansk og kanskje reise dit en gang i fremtiden.

Fuurinkazan
27th October 2008, 21:29
Bestemorå mi e japansk! Telle det? ;P