PDA

View Full Version : Kunstprosjekt

SoulCandy
15th January 2008, 19:48
Formingslæreren min satte meg igang til å lage et "produkt". Eigentlig skulle prosjektet mitt vere ein samling kruseduller eg lagde i mattetimen som eg skulle kalle "Abstrakt kjedsomhet", men læreren syntes at eg burde ta litt mer i, så eg valgte CG istedet, siden det ER kunst og tok ca to veker å gjera ferdig (late meg :whistling:).

Forresten fekk læreren meg til å finna ein tittel på den, "Hvert minste lille detalj". Det er MENINGEN at hun berre skal ha EIN vinge.
Og ja, beltet er kjedelig. Gadd ikkje å bruka tid på den.

Beklager på forhånd for enhver anatomisk og/eller kunstnerisk avvik, siden denne tegneren ikkje har noko anna tegne-erfaring untatt som hobby.
Det ble fargelagt på Paintshop Pro 9.

http://img179.imageshack.us/img179/9308/scannedimage3by0.jpg

Shiraishi
15th January 2008, 21:09
Me liek! 8D

Jeg synes de geometriske(?) figurene/runene i bakgrunnen er skikkelig stilige! For øvrig må jeg bare si at drakten hennes er win (og bare en vinge er litt offset og stylish :nya:)

Har du mer av samme kaliber på lager? :p

Tyblazitar
15th January 2008, 21:49
Må si jeg likte dette bildet svært godt, det hadde en herlig asymmetri over seg, godt hjulpet av bakgrunnen. Tøft! ^^

Det eneste jeg vil pirke på er skrivefeilen. "Hver minste lille detalj", ikke "hvert".

Heika-sama
15th January 2008, 23:43
Den var veldig tøff. :)

Eneste jeg reagerer på annet enn skrivefeilen er at flosshatten ser veldig flat ut. Skyggelegginga på den ga den en litt rar form. Høyre overarm (for oss) så også litt lang ut, men det er småpirk. ;P Alt i alt var den skikkelig bra! Ganbatte! Jeg liker spesielt fjeset hennes, bakgrunnen og krøllen i håret. :nya:

Quakeulf
16th January 2008, 00:22
Kunne du vise oss den ufargelagte versjonen, altså bare strekene?

Dosu
16th January 2008, 10:39
jeg ser at du har fargelagt digitalt, men hva brukte du?
Ellers er den kjempe fin da! :)
tegning er en fin hobby, jepp, jepp og du tegner jo ganske bra!
Bakgrunnen er kjempe flott til fargene til personen, og en vinge er jo et bevis på at du ønsker noe mer enn bare det vanlige.

Noen steder kunne kanskje skyggene vert litt mørkere (man skal aldri være redd for å prøve seg på skikkelig mørke farger) og plasseringene er litt forvirrende. Gjør ikke noe egentlig for bakgrunnen får meg til å glemme det noen ganger i hodet he he. Overgangen fra original til skyggen kan kanskje pusses litt på. Det er du som har laget den så det er du som bestemmer hva du gjør når du tegner. Så skal den være sånn er jeg med.

Men jeg skulle ønske å se den u-fargelagte versjonen også. Har du en lineart?
Men det er av eget ønske!

Cyazu
16th January 2008, 16:09
Den var pen, har ikke sett noe som ligner noe særlig på dette før så me ville si den var litt orginal. Og som Shiraishi sier så er bakgrunnen stilig. ^-^

SoulCandy
16th January 2008, 16:35
Å, tusen takk :D

Tyblazitar: Ordner det med en gang :)
Quakeulf og Dosu: Eg glemte å kopiere linearten ^^; Merged det sammen med alt unntatt bakgrunnen. Det ble fargelagt på Paintshop Pro 9.
Shiraishi: Driver på med en ny skisse til prosjektet. Skal lage enda en bilde til prosjektet :)

Robisiux
16th January 2008, 16:56
Awesome! Det var drittfint! Har du mer? :D

Neliel
17th January 2008, 11:16
With your permission blir denne til bakgrunnsbilde på mp3-spilleren min, okay?

kaw
17th January 2008, 11:22
Oi... Hvordan klarer du det? ;P
Jeg likte den veldig godt.
Fikk du karakter? hva fikk du?

SoulCandy
17th January 2008, 12:43
Robisiux: Driver ned nr.2 akkurat nå.
Neliel: Seriøst?? xD Som du vil.
kaw: Eg må gjera ferdig den andre tegningen og så ha utstilling. Me får karakterene i... mars, trur eg.

Quakeulf
17th January 2008, 15:53
Quakeulf og Dosu: Eg glemte å kopiere linearten ^^; Merged det sammen med alt unntatt bakgrunnen. Det ble fargelagt på Paintshop Pro 9.Ok...? Du viser tekniske ferdigheter i utførelsen men glemmer en sånn viktig detalj som det? Jeg vet ikke hva jeg skal si.

Saixl
17th January 2008, 16:18
^ Hvorfor er det viktig, Quakeulf? *curious*

Utrulig fint bilde! Eg syns det vart tøft at ho berre hadde ein venge!
Håper du får ein bra karakter på dette her, det fortener du, imo :3!

SoulCandy
17th January 2008, 16:54
Ok...? Du viser tekniske ferdigheter i utførelsen men glemmer en sånn viktig detalj som det? Jeg vet ikke hva jeg skal si.

Hey, selvsagt glemmer eg sånt. :pinch: Tekniske ferdigheter, du liksom. Det er etter masse prøving og feiling at tegningene mine blir som de blir. For fem måneder siden ante eg ikkje kossen skyggelegging, Pen Tool og vektorgrafikk fungerte, så eg måtte eksperimentere. Men takk for at du syns at eg har "ferdigheter".

Eg trudde at eg hadde kopiert det, men desverre tok eg feil. Skal huske det til neste gang. :dangopocky: