PDA

View Full Version : Nintendo Mario Party 8 - Spørsmål før evt. kjøp :|

Digoru
11th January 2008, 03:33
Jeg har sett veldig... Blandede meninger om dette spillet. På noen nettsider får det over 8 i score og på andre under 5, men jeg vil gjerne spørre dere om noen få spørsmål før jeg evt. kjøper det...

Og ja, jeg har sett mange filmer og slikt av det på youtube.

1) Det finnes veldig få multiplayer-spill til nintendo wii, og de som finnes er for det meste helt bånn i bøtta... Er Mario Party 8 et bra party-spill dersom man skal ha 3 venner på besøk? Går man fort lei liksom?

2) Er dette spillet bra om man likte Mario party 1-3 og delevis 4?

3) Funker kontrollen greit? Er det gøy å spille med wii-kontroll på dette spillet (altså riste med kontrollen eller sikte på ting osv.) eller savner man de gamle N64/GC kontrollene?

4) På de banene jeg så på youtube virket det som at Nintendo prøver å utvikle mye nytt. F.eks. at man skal bygge bedre hoteller eller bare løpe langs en enveiskjørt bane for å komme seg først til stjerna, men det jeg liker best med Mario Party er at banene går i sirkler og at man må betale for stjerner slik det er i 1-7. Slik er det kun i én bane såvidt jeg så, og det var Donkey Kong banen... Er det fler baner som er mer "klassiske", eller er det BARE Donkey Kong banen som er slik? Dette er vel det viktigste spørsmålet mitt.

5) Er det mange nye gøyale mini-games eller er de rett og slett kjedelige og oppbrukt?

Kommer muligens med flere spørsmål senere...

Ps. Sorry for rotete skriving, men klokken er halv 4 og jeg er trøtt :| (skulle vel egentlig skrevet dette i morgen, men det gadd jeg ei)

EDIT: Trenger svar på dette asap egentlig. Sånn i løpet av uken.
EDIT2: Ja, vi er alle rundt min alder (17) og noen av oss spilte Mario Party 2 og 4 her om dagen og syntes de var konge.

Ena-kun
11th January 2008, 10:42
Jeg har selv kjøpt marioparty 8, kan ikke si at jeg ville gjort det igjen.
Spillet var skuffende etter min mening. Det var ganske kjekt den første dagen, men minispillene er ikke bra. >_<

Etter min mening så varer de ikke lenge nok og er for få.
Men hvis det er et party spill du er på jakt etter så ville jeg anbefale Rayman Raving Rabbids 2. Dette er et spill som jeg og mine kamerater har spilt veldig mye og det er fremdeles morsomt :D

Jeg har selv spilt de gamle marioparty spillene, men kan ikke si denne skiller ser veldig mye ut, det eneste som er forandret er spillebrettene. Denne gangen er de laget på en annen måte som skal gjøre det vanskligere å komme frem til mål. Men jeg syntes dette ikke fungerte :forvirra:

For meg er fremdeles marioparty 1 den beste i serien

kaw
11th January 2008, 10:47
Jeg kjøpte Mario Party 8, Jeg liker å spille det, men om man spiller alene, så er det kjedelig. Siden vente på at computer skal bli ferdig og alt det der.
Jeg har spilt det med venner og det er kult og man ler høyt og sånt som de gamle spillene.

Altså Mario party har alltid vært morsomt med venner. Jeg husker ikke 1-3 spillene akkurat nå, men ihvertfalll i 8'rn så er det faktisk noe å riste på kontrollen og sånt, men den burde og kunne ha hatt mer av de lekene mener jeg.

Jeg har hatt spillet nå en stund, men 1player er ikke noe å skryte av, jeg synes det var kjedelig, så jeg kan ikke svare på det med banene, vi spilte bare 3-5stk når jeg og noen kamerater spilte.
Som jeg husker så tror jeg det bare var de første brettene på 1p som var "førstemann til stjerna", jeg har ikke spilt mer 1p, men ihvertfall på 4 eller 5 brett så går det i rundinger med hoteller og sånt ja.

Mini-gamesa kunne ha vært mye så mye bedre om de faktisk tok litt bedre tid i å lage spillet, det ser ut som de ikke tok så lang tid til å lage det.

Det ble litt rotete her også :P

Digoru
11th January 2008, 10:51
Etter min mening så varer de ikke lenge nok og er for få.
Men hvis det er et party spill du er på jakt etter så ville jeg anbefale Rayman Raving Rabbids 2. Dette er et spill som jeg og mine kamerater har spilt veldig mye og det er fremdeles morsomt :D

Har prøvd Raving Rabbits 1. Det er ikke helt min greie for å si det sånn. :P
Ingenting imellom mini-spillene blir kjedelig i lengden.

KaW: Jeg har tenkt å kjøpe spillet for å spille det med venner, ikke alene. Så det er å anbefale, right?

kaw
11th January 2008, 10:55
KaW: Jeg har tenkt å kjøpe spillet for å spille det med venner, ikke alene. Så det er å anbefale, right?
tja.. som Ena-kun sier så er det for få spill og sånt, men det er ganske kult spill egentlig, vet ikke helt om jeg kan annbefale det. Etter som jeg tror jeg kjenner deg og din personlighet tror jeg du og dine vil like spillet.

edit: tror egentlig Wario Ware er mye bedre enn Mario party 8.

Thamus
11th January 2008, 10:59
Bare for å skyte inn;
jeg anbefaler Warioware for min del.

Man sender bare en kontroller rundt, så er det sabla morsomt. Har spilt det meget mye i min tid^^

(med andre ord ikke two player, men en playerdelen funker bra også om flere spiller på tur)

Med det sagt synes jeg også Rayman Raving Rabbids var sabla stas da, så dette kan være helt på jordet overfor din smak.. ;p

Digoru
11th January 2008, 21:23
Det som er synd med RRR og WW er at det BARE er mini-spill. Det gjør det enda kjedeligere i lengden liksom. :/
Når jeg og mine venner spiller Mario Party er halvparten av gleden å kjøpe stjerner, stjele penger og rett og slett ødelegge for de andre.
Har selv spilt WW og RRR i sånn 1 time pr. spill og syntes det ble litt for ensformig med BARE mini-spill.

kimsko
15th March 2008, 16:19
Hei :D jeg har spillet, det er anderledes en de andre, om det er bedere eller dårligere kan jeg ikke sette fingern på men, hehe..
men vært og kjøpe syns nå jeg :]

Sky_king
27th March 2008, 18:51
wii kontrollene funker fett. du vill ikke lengte etter de gamle kontrollene.
du kan velge om du vil spile i forskjellige moduser f.eks de gode gamle eller bygge hotteller, førsteman til stjerna osv