PDA

View Full Version : PC Touhou (??) serien.

Nodoka
10th January 2008, 12:50
Jeg er litt interesert i hvem andre på japani som spiller eller er interesert i touhou spillene.

Hvis du ikke vet hva touhou er så er det en utrolig populær spill serie med curtain shooting spill laget av ZUN
Spillet går ut på å drepe bosser samtidig som man flyr unna hav av skudd. Spillet har et veldig stort karakter galleri og et svert univers å bygge på.
Spillet finner sted i Gensokyo som er en verden som er en smule lik japan på 1500-tallet. Hele denne verdenen har en egen lang historie og bakgrunn som er uhyre kompleks. Gensokyo innholder også en masse forskjellige raser av alt fra mennesker til demoner til andre merkelige ting.

Reimu Hakurei er hovedpersonen i spillet og har vært med i nesten alle spillene. Ofte begynner spillene med at hun blir kalt på (eller kaller på seg selv) til å dra ut å undersøke merkelige hendelser. Opp igjennom de forskjellige spillene har Reimu utviklet seg mye både når det gjelder personlighet og teknikker.

http://image.dirtyworker.com/files/ezw5pm9enmm5fipaa0sd.jpg

For tiden sitter jeg å spiller mye TH07???????? Perfect Cherry Blossom siden jeg er altfor lat til å dra Mountain of Faith over. Men jeg likte faktisk Mountain of Faith veldig godt i og med at den ikke hadde continue på story.

kaw
10th January 2008, 13:00
Det er ett awesome spill, driver å spiller The Embodiment of Scarlet Devil mye nå for tida, men er ikke god da. Det har tatt over world of warcraft og all loking på nettet hos meg, perfekte tidsfordriv. ;)

ilifin
10th January 2008, 13:18
Jeg er grusomt opptatt av musikken som blir laget basert på originalmusikken til Touhou, men har selv aldri spilt noen av spillene, bare et par doujin-spill som f.eks. Patchcon. Noen ganger suger det litt å være Macbruker, gitt :/

Thamus
10th January 2008, 19:25
Jeg skjønner hvirkelig ikke noenting av det spillet etter beskrivelsen.
Det virker herlig japansk, og samtidig morsomt.

Dette skal prøves!
*google*

Nodoka
11th January 2008, 08:06
Jeg skjønner hvirkelig ikke noenting av det spillet etter beskrivelsen.
Det virker herlig japansk, og samtidig morsomt.

Dette skal prøves!
*google*

Vel det var litt vanskelig å forklare egentlig. Spillet er et Danmaku skytespill eller bullet hell som det også kalles. Det går ut på at du skal skyte ned motstanderne dine samtidig som du holder deg unna kulene til fienden. Om du har spillt et sånn spill før så tenk deg at touhou er 5x bedre og har 20x bedre historie.

p33r
11th January 2008, 12:26
De sier at ett bilde sier mer enn tusen ord, her, ta en video:
http://youtube.com/watch?v=T6kzSCuEvrM&feature=related
Ordentlig tohou galskap:
http://www.youtube.com/watch?v=Hvg9cX-oVLU&NR=1
Tohou er basically vertical scrolling gone bonkers. Spilt Ikaruga? Tohou er det på crack. Utrolig vanskelig å spille og utrolig pent å se på. Hvis du lurer på hva "bullet hell" betyr, så betyr det basically at du må dodge ting på pixel-nivå for å ikke dø :P

Sensei
11th January 2008, 12:41
Awesome dodging skills! :gonk:

Nodoka
11th January 2008, 13:59
Meh han i mountain of faith videoen til p33r er ikke så god (bedre en meg though.)
Han som spiller i screenshotet jeg la ut tok hele cherry blossom ekstra banen uten å miste liv, 1 bombe og over 8000 graze. Det er sykt.

Link91
12th January 2008, 15:25
Har spilt Perfect Cherry Blossom en del og litt Embodiment of Scarlet Devil.
Synes dette er en genial, men for meg sykt vanskelig, spillserie.
Klarer ikke engang Normal på Perfect Cherry Blossom uten å bruke continues :(
BTW Nodoka, var det du som satt og spilte Touhou på Neo-Tokyo på fredag?

ilifin
26th May 2008, 22:51
Ach mein gott, BUMP!

Det er nå omsider blitt avholdt Reitaisai 5, og dette betyr en del ting:
* Nytt Touhou spill, (10.5) Touhou Hisouten ~ Scarlet Weather Rhapsody
* Demo av det kommende spillet, (11) Touhou Suimusou - Immaterial and Missing Power
* HAUGER med doujinting!

Jeg er mest interessert i sistnevnte som sikkert mange alt har fått med seg, og jeg ret og slett totalt elsker musikken som har kommet ut av Reitaisai 5. IOSYS sine album tar helt av, Innocent key er praktfullt awesome, COOL&CREATE skuffer aldri, og det er en del grupper som jeg ikke kjente til som har gitt ut ting som har fått oppmerksomhet nok til at jeg sitter og rocker til det nå.

Hva synes vi om Reitaisai? Suksess?

Cactuar
26th May 2008, 23:32
Kom over Touhou serien for litt sia, og e mektig imponert. For en nykonvertert shmupfan e det pure bliss. og vanskelig som bare pokker.

Har spillt litt Embodiment of Scarlet Devil, og en del Perfect Cherry Blossom.
har alle spillan ligganes på disk, men har litt løst å spille igjennom dem i kronologisk rekkefølge. men klare bare ikke å like de 5 første spillan.

uansett, kor lenge spilte folk før dokker klarte 1cc normal? tørr ikke tenke på hard eller vasnekligere enda:gonk:

Mitt "beste" på PCB va da eg endelig runna spillet, og hadde 1 continue igjen. sååå stolt av meg sjøl, og ka fikk eg? Bad ending. helt knust da. nesten som da Aeris døde:cry:

ilifin
26th May 2008, 23:48
uansett, kor lenge spilte folk før dokker klarte 1cc normal? tørr ikke tenke på hard eller vasnekligere enda:gonk:

Mitt "beste" på PCB va da eg endelig runna spillet, og hadde 1 continue igjen. sååå stolt av meg sjøl, og ka fikk eg? Bad ending. helt knust da. nesten som da Aeris døde:cry:Jeg har selv aldri spilt et Touhou-spill bortsett fra litt småfikling med spillene. De kjører ikke på Mac, tross alt, men jeg er veldig glad i fandommen og bare kaster meg inn i det uten å ha spilt spillene. Det er litt sært sånn med Touhou, fandommen er mer populær enn spillene selv :nya:

Nodoka
26th May 2008, 23:52
Personlig digger jeg spillene, men det er så utrolig awesome hele greia med fandomen. Og nå som jeg nylig fikk den offisielle mangaen Silent Sinner in Blue så har jeg bare forelsket meg enda mer i alt sammen.

Jeg har though ikke fått tak i så mye fra Reitasai 5 enda utenom touhou 11 demoen som kom på nett rett etterpå.

Cactuar
27th May 2008, 12:40
@Ilifin: Recommend me some Touhou Albums plix?
har den siste uka hørt på COOL&CREATE Touhou Strike og OST til de forskjellige spillan.

Kan du hjelpe til å filtrere ut nokka av de bedre albuman? btw, me no like generic trance/techno. Noe elektronika e bra, men har en generell oppfatning at det meste som ikke har minimun ett gitarriff e useless:kip:

Disser ikke elektronica, bare synes det meste e repeteranes og kjedelig.

ilifin
27th May 2008, 13:31
COOL&CREATE er generelt det man vil ha tak slik du beskriver det. De er de mest kjente av denne typen musikk, sammen med Flowering Night.
Du har f.eks. Super Amanerio (?????????) og den nyeste, Super Shutter Girl (????????????). Disse er pop-aktige og litt røffere Touhou saker.

Personlig er jeg mest glad i IOSYS, Innocent Key og Silver Forest, da gjerne med albummene ?????? (Innocent Key) og ????? (Silver Forest). For IOSYS sin del er de fleste albummene deres gode med veldig bra sanger spredt rundt om alle albummene deres, mens det aller nyeste deres, ?????? , er generelt sett bare veldig bra gennom hele albummet.

Disse er et godt utgangspunkt for å introdusere seg selv, mens man kan grave dypere med grupper som ??????, SOUND HOLIC og TAMusic om man merker man liker det man hører på. :nya:

Seikmann
18th July 2008, 02:40
Joda, begynte vel å spille Touhou Project for drøye ett og et halvt år siden, og har spilt det meste som er å spille i serien av Team Shanghai Alice. Jeg har også spilt Amusement Makers sine spill, og de er kanskje ikke like bra, men fullt spillbare danmakuspill. Kan jo nevne at jeg hater Twilight Frontier sine spill, rett og slett blasfemi.

Det er litt synd at sirkler som IOSYS og COOL&CREATE skal representere det meste av touhouarrangementer, for de suger rett og slett balle. Eneste er når de får artister som REDALiCE på listen, han er fet. REDALiCE har sin egen sirkel, ALiCE'S EMOTiON, som også har en del album med touhouarrangementer. REDALiCE, ?? og Betwixt and Between er nok de som lager noen av de feteste touhouarrangementer som er. ?? (Minamotoya), har sin egen sirkel som heter MINAMOTRANCE, jeg trenger vel egentlig ikke nevne hva slags sjanger dette dreier seg om.

Om de tre artistene jeg nevnte tidligere er prinsene av touhouarrangementer, så må Masayoshi Minoshima være kongen. Hans nyere album er sykt drit, og blir elsket av IOSYSfans. Tidligere digget Masayoshi seg sykt, og jeg kan annbefale albumet Lily of the Incas, der CD1 er en konsert, og CD2 er "best of" til tidspunktet da platen kom ut. Strengt tatt så er det generelt best of uansett, siden det meste som kom etter den plata er AIDS. Masayoshi har også sin egen sirkel, og den heter Alstroemeria Records.

Ironisk nok er nok mitt favorittalbum "SOUND HOLIC MEETS TOHO ??????????" fra sirkelen SOUND HOLIC, som ilifin nevner over meg.
Den beste touhoujazzen finner du nok blandt SOUND HOLIC sine tidligere albumer.

Dere som ikke tåler trance/techno og liknende kan jo prøve IRON ATTACK, de har mange bra arrangementer, og de spiller rock.
Det finnes utallige artister som lager touhouarrangementer, og om jeg søker etter album som inneholder en eller flere eller bare touhouarrangementer i mitt bibliotek så ser jeg at tallet lett overstiger 350. Da kan dere selv tenke dere at det er mange sjangere å velge mellom.

Uansett, vi må jo ikke glemme ZUN som lager all denna dritten. Han lager jo de mest fantastiske melodiene man kan tenke seg. Personlig foretrekker jeg GST-ene til Perfect Cherry Blossom og Imperishable Night, men da så har alle touhouspillene laget av Team Shanghai Alice fantastiske GST-er.

Gleder meg til Subterranean Animism kommer ut i høst på Comiket 74. Har digget meg rimelig med demoen som kom på Reitaisai 5 i mai.

also: for de som tar den: "?"

Jikap
30th July 2008, 17:36
Jeg digger Touhou spillene, har også fått meg Touhou 11 demoen.

Håper Maikaze klarer å fullføre animeprosjektet (http://www.youtube.com/watch?v=ReRLe67vnKs&fmt=18) sitt, ser ut som om det kommer til å bli bra, med tanke på at den er fan-laget ^^

Nodoka
2nd August 2008, 09:49
Joda, begynte vel å spille Touhou Project for drøye ett og et halvt år siden, og har spilt det meste som er å spille i serien av Team Shanghai Alice. Jeg har også spilt Amusement Makers sine spill, og de er kanskje ikke like bra, men fullt spillbare danmakuspill. Kan jo nevne at jeg hater Twilight Frontier sine spill, rett og slett blasfemi.

Det er litt synd at sirkler som IOSYS og COOL&CREATE skal representere det meste av touhouarrangementer, for de suger rett og slett balle. Eneste er når de får artister som REDALiCE på listen, han er fet. REDALiCE har sin egen sirkel, ALiCE'S EMOTiON, som også har en del album med touhouarrangementer. REDALiCE, ?? og Betwixt and Between er nok de som lager noen av de feteste touhouarrangementer som er. ?? (Minamotoya), har sin egen sirkel som heter MINAMOTRANCE, jeg trenger vel egentlig ikke nevne hva slags sjanger dette dreier seg om.

Om de tre artistene jeg nevnte tidligere er prinsene av touhouarrangementer, så må Masayoshi Minoshima være kongen. Hans nyere album er sykt drit, og blir elsket av IOSYSfans. Tidligere digget Masayoshi seg sykt, og jeg kan annbefale albumet Lily of the Incas, der CD1 er en konsert, og CD2 er "best of" til tidspunktet da platen kom ut. Strengt tatt så er det generelt best of uansett, siden det meste som kom etter den plata er AIDS. Masayoshi har også sin egen sirkel, og den heter Alstroemeria Records.

Ironisk nok er nok mitt favorittalbum "SOUND HOLIC MEETS TOHO ??????????" fra sirkelen SOUND HOLIC, som ilifin nevner over meg.
Den beste touhoujazzen finner du nok blandt SOUND HOLIC sine tidligere albumer.

Dere som ikke tåler trance/techno og liknende kan jo prøve IRON ATTACK, de har mange bra arrangementer, og de spiller rock.
Det finnes utallige artister som lager touhouarrangementer, og om jeg søker etter album som inneholder en eller flere eller bare touhouarrangementer i mitt bibliotek så ser jeg at tallet lett overstiger 350. Da kan dere selv tenke dere at det er mange sjangere å velge mellom.

Uansett, vi må jo ikke glemme ZUN som lager all denna dritten. Han lager jo de mest fantastiske melodiene man kan tenke seg. Personlig foretrekker jeg GST-ene til Perfect Cherry Blossom og Imperishable Night, men da så har alle touhouspillene laget av Team Shanghai Alice fantastiske GST-er.

Gleder meg til Subterranean Animism kommer ut i høst på Comiket 74. Har digget meg rimelig med demoen som kom på Reitaisai 5 i mai.

also: for de som tar den: "?"

Personlig bryr jeg meg fint lite om Touhou musikk er det man regner musikalsk bra. Det jeg er ute etter i Touhou stuff er awesome tekster og morsomme historier, noe det er så uhyre mye av.

Når det gjelder å legge sirkler for hat så kommer jeg aldrig til å klare dette fordi alle sirklene har ivertfall en bra sang. Hadde jeg liksom skulle lagt Silver Forest for hat fordi de har laget meme bombene tsurupettan og ???DESTINY så hadde jeg gått glipp av musikalske mesterverk som Sweet Little Sister og Keep the Faith.

Og når det gjelder sjanger de synger i så er det helt forståelig at det er noen man ikke liker.

Jeg for min del kunne ikke bry meg mindre, hvis Reimu og Marissa har BDSM sex med hverandre, om de gjorde det til techno, jazz eller rock.

Jeg digger Touhou spillene, har også fått meg Touhou 11 demoen.

Håper Maikaze klarer å fullføre animeprosjektet (http://www.youtube.com/watch?v=ReRLe67vnKs&fmt=18) sitt, ser ut som om det kommer til å bli bra, med tanke på at den er fan-laget ^^

Maikaze er ferdig og kommer ikke til å fullføre sist jeg hørte fra dem. Desverre for de virket veldig bra. Though har SOUND HOLIC kommet med en 46 min dvd omhandlene Yagokoro Eirin og Udongein. Det er mye man kan si om den egentlig men jeg vil nok si at du må nesten like touhou godt for å se den. Den er litt fylt med 3D effekter til helvete og tegningene er litt stygge til tider og historien er teit. MEN SOUND HOLIC lager awesome musikk og det er Touhou så jeg kjøpte den XD

Den heter btw TOHO PROJECT SIDE STORY ???? (holde i hånda akkurat nå)

Trailer (http://www.youtube.com/watch?v=1UG5GclL3CQ)

Seikmann
3rd August 2008, 12:50
Den elendige TOHO PROJECT SIDE STORY ja huff.

Du nevner Silver Forest, det jeg hater mest med de er at de to første låtene på ????? kunne ha blitt dritbra eurobeatlåter, men selvfølgelig bestemte de seg for å ta med stygg vokal med AIDS.

Nodoka: afaik så har silver forest ikke noe med noen meme-er å gjøre. utdyp.

Blir forresten fantastisk fett nå som C74 er rett runt hjørnet og albumer som dette (http://redalice.hmc6.net/scarleteyes/) kommer. Siden jeg ikke er for glad i FANATIC HARDCORE (http://redalice.hmc6.net/fanatic/), som liksom skulle være det store innenfor touhouhardcore i år.

Nodoka
3rd August 2008, 21:44
Nodoka: afaik så har silver forest ikke noe med noen meme-er å gjøre. utdyp.

Hva ER det du prater om? Tsurupettan i seg selv har laget et par hundre memer i tilleg til at den er stappa med memer som "Do man se man" "oyashiro-sama stalking" "Tsurupetta suika" "Mojipittan" og en god del andre memer også. Desuten er hele sangen basert på "??????? -???? - ??????"

???Destiny er også stappet med random memer. Spesielt nice boat og school days memer som ikke har noe der og gjøre samt touhou memer som "baka ?" "frog hatt" og ganske mange flere.

Seikmann
4th August 2008, 02:25
Da mistfosto jeg deg tydeligvis, jeg trodde nemmelig du mente at det var opphavet til noen.

Når jeg føst poster så kan jeg jo nevne litt mer fett.

Sirkelen C.H.S, til t+pazolite har laget tre album med touhouarrangements, og om man ikke har hørt de enda så er det på tide å gjøre det. seff er det snakk om elektronica, siden det ikke er så mye fett elles. Kan jo nevne Sekkenya, sykt morsomt rockeband som digger seg med touhoulåter. De har hatt noen opptrender på Flowering Night, en konsert der flere sirkler har liveopptrender. ofte utkledd som karakterer fra spillene så hopper de rundt på scena og bare digger seg.

C-CLAYS er heller ikke nevnt. Hovedsaklig en rockesirkel med mange bra arrangementer. litt mer seriøst enn sekkenya. om dere skal høre på touhourock, hør på C-CLAYS

Skullcandeh9
14th August 2008, 19:54
Sjekka den Thread'en her for noen dager siden, og nå er jeg hekta på Touhou:D Jeg er riktignok veldig dårlig enda.. men det kommer seg:P

ChuChuNeko
20th August 2008, 00:13
Har såvidt begynt med Touhou nå. Spiller "Embodyment of The Scarlet Devil", og det er utrolig bra! ^^

Nodoka
20th August 2008, 09:03
Jeg har byttet til å spille Scarlet Weather Rapsody og Subterranean Animism.

Subterranean Animism kom nettop ut og gud så kult det er. Jeg får akkurat samme følelsen av det som perfect cherry blossom. Historien er også utrolig kul. Har dog ikke kommet lenger en bane 2 enda. Men nå får jeg installert det på laptopen min så da får jeg mer tid til å spille det.

Scarlet Weather Rapsody er fighting spillet men jeg synes det er utrolig kult for det. Jeg synes at spillet gjør en utrolig bra jobb med å blande danmaku og fighter i story mode. Internet spilling er også utrolig gøy. Jeg og ilifin har spillt ganske mye men som med Subterranean Animism så har jeg ikke hatt så mye tid å spille før nå når jeg får installert det på laptopen. Det som gjør dette spillet veldig bra er at det er det første touhou spillet som har ordentlig bra multiplayer.

btw c74 har så sykt mye ny touhou musikk... Jeg har ikke fått godt igjennom alle albummene enda men jeg må si at Silver Forest albummene var utrolig kule. IOSYS skuffet dog litt med Soyuushinpu, men det er jo 6 andre jeg ikke har fått hørt på enda. Yellow zebra albummet var også utrolig kult. Dog jeg savner touhou m-1 grand prix 3. Selv om det ikke er sikkert at det kommer.

Shashi-Chan
12th January 2009, 20:32
Har sånn sakte begynt med Touhou selv nå, kom meg ganske langt på Imparashible Night men Reisen tok meg så jævlig til slutt XD

Har spilt litt Scarlet Weather Rhapsody jeg også men har ikke helt kommet meg inn i teknikken i det spillet. Og musikken som er lag til Touhou er jo ganske awesome da :nya:

blackwidow91
12th January 2009, 22:23
Det var vel lillesøstra mi som først presenterte meg spillet. Satt å så på det og tenkte "så syyykt pent", men ble ikke så mye av det etterpå. Så begynte jeg å spille stepmania, og lasta ned no otaku pakker med no touhou sanger i, samt touhou pakker. Så ble det så man forelska seg i musikken, og dess mer jeg hørte på musikken, dess mer fikk jeg lyst til å prøve det spillet. Jeg er totalt n00b, og er stuck på Easy, men hey morsomt er det, bare syykt vanskelig. Spiller da mest på Imperishable Night.

Og ZUN er kongen!!

Og til slutt vil jeg poste en link. Forbidden Arcanum fra Touhou 8, spell card 147. SYK.
http://www.youtube.com/watch?v=S7GeDDaTCQQ&feature=channel_page
Beste film jeg har funnet til nå.

For ikke å snakke om at Voyage er en vakker sang<3